Ik ben bezig een 123 onsteking (bluetooth) met vacuumvervroeging te installeren. Ik heb hierbij het volgende traject doorlopen.
- Ontsteking met vacuümvervroeging slang naar dikke vulplaat van de carburateur geïnstalleerd volgens handleiding 123.
- Dode punt opgezocht mbv stel pen (Motor A06/635, dus 8° BDP)
- Merktekens op het vliegwiel gezet mbv tippex.
- Contact aan zonder gele en zwarte draad aan de bobine.
- De app gepaired
- Behuizing tegen de klok in gedraaid tot groene led uitgaat.
- Daarna zeer langzaam met de klok mee gedraaid tot groene led net aan gaat.
- Deze afstelling een paar keer herhaald tot het groene lampje aangaat als de merktekens precies samenvallen.
- Boutjes van de ontsteking vastgezet.
- Gele en zwarte draad aan de bobine vastgemaakt.
- Motor gestart. Draait stationair tussen 900-1000 rpm (via app)
- Verdere afstelling met stroboscoop lamp.
Die knop die achterop zit moet ik die op 8° zetten en dan de 123 tegen de klok indraaien tot de merktekens samenvallen of zet ik die knop op 0° en controleer ik daarna de vervroeging bij verschillende toerentallen?
Moet ik die vacuümslang loshalen tijdens het afstellen met de lamp of niet?
Heb nog niet zoveel ervaring met het afstellen van een ontsteking en het is de eerste keer dat ik zo'n lamp gebruik. Wat is precies de procedure voor het afstellen van een 123 ontsteking met een stroboscooplamp?
Hartelijk dank,
Erik