Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 4 apr, 2020 22:00

@Punky
Ik wilde eerst nieuw kopen want ze zijn niet zo duur maar ik moet de lampenboom en de rosetten en de velgen ook spuiten en heb daarvoor een RAL nummer 7035 licht grijs genomen en nu is alles dezelfde kleur anders waren de bumpers iets donkerder geweest.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 5 apr, 2020 19:26

De twee achterportieren en de kofferklep gespoten, morgen lekker in de zon laten uitharden en de 2 voorportieren spuiten

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 6 apr, 2020 17:40

De 2 voorportieren ook klaar en de achterportieren nog lekker een dagje in de zon laten voorharden

Afbeelding
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Denny » ma 6 apr, 2020 17:55

Goed bezig Robert. Ik was al een keer graag komen kijken maar door dat gedoe met het virus stel ik het nog maar even uit.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 6 apr, 2020 20:04

Ja als je nog even tijd hebt dan kom ik naar jou "gereden" :wink:
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Jitze
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 10 mar, 2020 11:56

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Jitze » wo 8 apr, 2020 16:55

Dag Robert,

ik heb de afgelopen 2 dagen je hele verslag doorgenomen. Wat fijn dat je dit zo uitgebreid met foto's deelt met ons, dan kunnen we er allemaal wat van leren.

De volgorde van lakken is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb best wat stukjes plaatwerk met deukjes/roest die ik het liefst helemaal opnieuw lak. Is de volgorde dan:
- roest wegschuren en de rest van het plaatdeel opruwen (niet helemaal kaal neem ik aan)
- dan de kale plekken behandelen met iets anti-roest? Of gelijk een grondlak?
- eventuele deuken vullen met plamuur
- schuren
- spuitplamuur/filler
- schuren
- grondlak?
- aflak

Of moeten er meer/minder stappen gedaan worden?

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 8 apr, 2020 17:58

Vandaag weer leuk bezig geweest,, opbouwen is leuk. Ik had 3 rechter aluminium hoekstukjes van de scharnierlijst van de achterklep liggen maar allemaal de schroefjes afgebroken. Dan ben je zo een uur bezig met uitboren en nieuw draad tappen en schroefjes zoeken. Belangrijk is, dat als je iets uit elkaar haalt je het netjes opslaat zodat je het meteen kunt vinden. Bij mij is dat 25 jaar geleden en nooit de bedoeling geweest om het weer op te bouwen, ik ben dus heel veel tijd kwijt met zoeken naar het juiste onderdeeltje. De deurrubbers gingen er makkelijk in door gebruik te maken van afwasmiddel.
Helaas een kleine beschadiging aan het dak, shi..., heeft verkeerd in de doos opgevouwen gezeten. Ik moet er aan de binnenzijde iets tegen aan plakken dat zie je niet maar toch!! niets aan te doen.

Zo van achter begint het al op een auto te lijken.

Afbeelding
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Chris54
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
Locatie: Zuidlaarderveen

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Chris54 » wo 8 apr, 2020 20:57

Prachtig gespoten Robert, vakwerk. Ziet er puik uit. Complimenten.
Citroen 2CV6 bwjr 1989

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 8 apr, 2020 21:05

Hi Jitze, als je roest hebt weg geslepen met een staalborstel dan gebruik ik eerst een roestconverter zoals Brunox of van de Action ofeen ander middel.(is ook goed om in naden te laten lopen). OP blanke plaat eerst een epoxyprimer dat kan ook een gecombineerde filler zijn, Dan nevelen en schuren, oneffenheden plamuren en dan nog een keer filler, deze slijpen met 400 en daarna aflakken. IK gebruik wel 2K lakken die ik bij Ludwiglacke op ebay.de bestel, daar krijg je alles wat je nodig hebt. Na het aflakken schuur ik eerst met 1200 en dan met 2000 nat. Dan polijst ik in 3 stappen grof, fijn en finish/wax. Het hangt ervan af wat je eisen zijn aan het eindproduct maar bij wit hoef je dit niet te doen als een stofje je niet stoort. Bij kleuren zoals zwart en rood valt een stofje veel meer op. Ga je wel polijsten dan wel een flinke body er op zetten.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 8 apr, 2020 21:11

Hi Chris, ik heb alles gepolijst, dat was ik eerst niet van plan omdat het veel meer werk is maar het resultaat is perfect, spiegelglad. IK ben tot nu toe zeer tevreden.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door VincentK » wo 8 apr, 2020 23:13

Vakwerk hoor Robert, om door een ringetje te halen. Ik volg dit met veel plezier.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » do 9 apr, 2020 13:00

Super mooi gedaan! Petje af.

Jitze
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 10 mar, 2020 11:56

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Jitze » do 9 apr, 2020 17:14

Robert, hartelijk bedankt voor je uitleg over het proces van lakken. Ik lees (onder andere op dit forum) wisselende ervaring met de roest stop van de Action, dus ik ga met Brunox aan de slag.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 9 apr, 2020 17:37

Mensen ,hartelijk dank voor de complimenten, ik blijf maar fotos posten zodat potentiële "restaurateurs"
er goed over na denken voordat ze aan een dergelijk project beginnen en kunnen zien hoeveel werk het is.
Er staan heel wat gestrande projecten in schuurtjes.

Op 22 mei a.s. ben ik een jaar bezig en hoop hem dan ook klaar te hebben, maar ik heb als gepensioneerde tijd om te sleutelen, als je een normale baan heb dan heb je die tijd niet en duurt zo'n project 5 tot 10 jaar. Mijn Jaguar heeft 20 jaar geduurd, ik kocht de auto toen ik 34 jaar oud was en zag mij zelf al rijden, ik dacht die restaureer ik even maar ik moest wachten tot mijn 54ste.

Vandaag het dak afgesteld, ook het kofferdeksel afgesteld en het slot. Raam van de achterdeur geplaatst en sierlijst en deurbekleding. Dat betekent, deurbekleding eerst reinigen en lijstjes poetsen en sloten smeren voor montage. Deursloten afgesteld met vulplaatjes. Helaas heb ik geen heel raamrubber meer voor links, (heb er 3 kapot) even kijken of ik die kan lijmen anders maar nieuw

Ik had pech, In het voorportier zat een vliegje toen het nog nat was, Ik dacht dat schuur ik wel weg en polijst het dan, mooi niet, ik heb er doorheen geschuurd en nu moet die opnieuw gespoten worden, Tja ik heb geen professionele spuitkabine,
Je kunt het ook laten spuiten, dan heb je al dat werk niet, maar het is toch veel leuker en geeft veel meer voldoening als je kunt zeggen , dat heb ik zelf gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 11 apr, 2020 18:59

Ik doe altijd de achterportieren afkitten. Het scharnier zit tegen de deur gepuntlast en dat is plaat op plaat zonder verf. Daar gaat normaal opspattend water tussen zitten en de deuren rotten dan ook aan de onderzijde tussen deur en scharnier.
Ook boor ik altijd een 6mm gaatje op het laagste punt onderaan de deur, dat zie je niet en dan kan condenswater eruit en je kunt mooi tectyleren.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Plaats reactie