Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 30 apr, 2020 21:03

Nee het hoeft niet helemaal schoon te zijn er komt toch weer isolatie in. Ik heb voor mijn andere auto op de beurs in het MECC motorkap isolatie zelfklevend gekocht en dat was noppenschuim , heel mooi. Weet iemand waar ik dat kan krijgen ik vind de originele isolatie niks.

Vandaag een uur zitten zoeken naar de storing die ik heb, als ik de auto op contact zet dan gaat het oliedruklampje branden zoals het hoort maar het lampje van de remvloeistof brandt ook zwak. Na een uur maar opgehouden met zoeken, moet eerst alles nog eens door het hoofd laten gaan.

Heb mijn richtingaanwijzers die ik had zo'n 8 stuk bekeken, bij de één waren de schroefjes afgebroken bij de ander het glas gescheurd, toch uiteindelijk twee goede kunnen samenstellen en ingebouwd.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 1 mei, 2020 17:41

Ook dit hoort bij restaureren, vies klusje lijmresten verwijderen van de isolatie. Trouwens met wasbenzine gaat het het beste, bedankt schermer voor de tip.
Afbeelding

Ook kleine delen moeten er netjes uitzien, kost allemaal tijd.

Afbeelding

Allemaal klaar voor montage maar eerst moet de voorruit er in, en daarvoor krijg ik pas volgende week het nieuwe rubber.
Een vriend van mij heeft een bandenomlegapparaat, maar dan moeten eerst de corona maatregelen versoepeld zijn.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » vr 1 mei, 2020 22:05

Mooi werk weer.

Zou je een foto willen maken van de verpakking van de roestomvormer? Ik heb gezocht bij de action maar kan het niet vinden.

succes met de laatste loodjes. Wij gaan morgen waarschijnlijk het laswerk afmaken. van onze koets. je loopt behoorlijk voor ;)

Jitze
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 10 mar, 2020 11:56

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Jitze » vr 1 mei, 2020 22:26

Ik heb het laatst ook niet kunnen vinden, lijkt uit het assortiment. Toen maar naar de bouwmarkt gereden voor Bruno.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Thijs » vr 1 mei, 2020 23:14

Je banden kun je er gewoon met de hand omheen leggen hoor.
Met een beetje groene zeep of bandenvet gaat het nog makkelijker.
Het is echt een eenvoudig klusje.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » za 2 mei, 2020 14:53

Was een spuitbus Spectrum grijs met oranje . Werkt prima.
Afbeelding
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door schermer » za 2 mei, 2020 15:14

RobertF schreef: vr 1 mei, 2020 17:41 Ook dit hoort bij restaureren, vies klusje lijmresten verwijderen van de isolatie. Trouwens met wasbenzine gaat het het beste, bedankt schermer voor de tip.
Ik heb er ook mee zitten hannessen. Het is rare lijm, ook met bijvoorbeeld de roterende staalborstel is het lastig te verwijderen. Ik kreeg de tip weer van een kennis die bij een 2cv garage af en toe klust. Mooi dat het nu gelukt is. Voor nieuwe isolatie kan ik je die van Burton aanraden. Ziet er mooi uit, en plakt goed.

Wat betreft de roest stop van de action, daar heb ik ook mee geexpirimenteerd. Ik heb het op roestige randen van reserveplaatwerk gespoten en dat ligt nu al jaren op zolder. Het spul blijft goed, ik vond het toen net even te riskant om het op de eend te spuiten voordat alles in de kleur ging. Maar het werkt wel.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Punky » za 2 mei, 2020 17:15

Schermer. Goed dat je het inspuit. Vraag me alleen af hoeveel het op zolder sowieso roest. Heb een HY motorkap in de huiskamer hangen met onbehandelde roest en na 7 jaar is er niet noemenswaardig veel gebeurd.
Al spuit ik zelf ook alles wat de opslag ingaat met WD40 hoor. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 2 mei, 2020 17:57

@Erikjan , Jitze
Het staat bij de verf en niet bij de autoartikelen, ik geloof dat garages het er ook halen, de remreiniger is ook altijd op. als je het op blanke plaat spuit dan zie je dat het verkleurd, het wordt paars, dat is en teken dat het werkt., dat doet Brunox ook. Action maakt het niet zelf en vaak komen dat soort dingen uit dezelfde fabriek, als jouw order maar groot genoeg is maken ze het voor je met jouw naam er op.
Afbeelding
cafe photos\

@schermer, ik heb het gebruikt voor de naden b.v. als je de vloerdelen aan de dorpels last. Het kruipt er heel goed tussen en vormt een primer. Ik heb het ook in de raamstijlen gespoten daar zit normaal geen verf en hoop dat het een extra bescherming geeft. Ook de naden van de voetenbak als je daar je proplassen hebt gedaan ik denk dat het een betere bescherming geeft dan als je niks doet zoals af fabriek.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door dimi_v » za 2 mei, 2020 18:07

RobertF schreef: do 30 apr, 2020 21:03 Nee het hoeft niet helemaal schoon te zijn er komt toch weer isolatie in. Ik heb voor mijn andere auto op de beurs in het MECC motorkap isolatie zelfklevend gekocht en dat was noppenschuim , heel mooi. Weet iemand waar ik dat kan krijgen ik vind de originele isolatie niks.
Niet op maat, maar zelfde spul kun je gewoon bij de Hornbach kopen. (Had eerst Gamma, maar is daar weg :lol: )

En wat ziet het er strak uit, echt oog voor detail!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 2 mei, 2020 18:25

@dimi, dan ga ik daar eens kijken. Meestal doe je zo'n restauratie maar 1 keer, ik heb er al een paar gedaan dan was het altijd repareren. Ik wilde het nog 1 keer goed doen en ik denk dat ik goed op weg ben. Ik weet wel dat ze het zo niet in de garage doen, dat kan nooit uit, qua uren
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » za 2 mei, 2020 23:16

Bedankt voor de foto van de roestomvormer nu weet ik waar ik naar zoek.
Je hebt inderdaad veel tijd en energie in je project gestoken maar daar is het resultaat ook naar :)

Dat lampje van de rem klinkt als een massa probleempje. Zit er misschien een massa draad los ergens?

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 3 mei, 2020 19:26

Van rood naar grijs, de eerste stap
Er zaten 2 kleine deukjes in de kap, ik had ze kunnen plamuren maar ik heb de dent repair set dus eerst daar maar eens mee proberen en het is gelukt, ze zijn helemaal weg, geen plamuur meer nodig, toch leuk.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door schermer » ma 4 mei, 2020 14:31

Punky schreef: za 2 mei, 2020 17:15 Schermer. Goed dat je het inspuit. Vraag me alleen af hoeveel het op zolder sowieso roest. Heb een HY motorkap in de huiskamer hangen met onbehandelde roest en na 7 jaar is er niet noemenswaardig veel gebeurd.
Al spuit ik zelf ook alles wat de opslag ingaat met WD40 hoor. ;-)
Ik heb nog meer spul op de zolder van de garage en daar komt na een paar jaar toch wat vliegroest op.
RobertF schreef: za 2 mei, 2020 17:57 @Erikjan , Jitze
Het staat bij de verf en niet bij de autoartikelen, ik geloof dat garages het er ook halen, de remreiniger is ook altijd op. als je het op blanke plaat spuit dan zie je dat het verkleurd, het wordt paars, dat is en teken dat het werkt., dat doet Brunox ook. Action maakt het niet zelf en vaak komen dat soort dingen uit dezelfde fabriek, als jouw order maar groot genoeg is maken ze het voor je met jouw naam er op.
Afbeelding
cafe photos\

@schermer, ik heb het gebruikt voor de naden b.v. als je de vloerdelen aan de dorpels last. Het kruipt er heel goed tussen en vormt een primer. Ik heb het ook in de raamstijlen gespoten daar zit normaal geen verf en hoop dat het een extra bescherming geeft. Ook de naden van de voetenbak als je daar je proplassen hebt gedaan ik denk dat het een betere bescherming geeft dan als je niks doet zoals af fabriek.


Inderdaad, het zal altijd meer doen dan niets, zoals in de fabriek. Ik denk dat ik binnenkoert toch maar weer langs de action ga voor dit spul. De roest stop van de action die ik jaren geleden heb getest was ander spul, het metaal werd ook niet paars/zwart, inderdaad net zoals bij brunox, waar ik wel echt fan van ben. Maar voor dit prijsverschil haal ik een paar spuitbussen.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 4 mei, 2020 17:09

De deur waar ik doorheen geschuurd had om een vlieg weg te slijpen had ik opnieuw gelakt. Vandaag deze nog even gepolijst.
En erikjan je ziet dat je best in de garage kunt spuiten, een goede body en dan slijpen met 2500 en polijsten dan blijft er geen stofje over. Deukjes slijp je niet weg natuurlijk dus voor het aflakken moet die bij zwart wel super strak zij maar dan wordt het ook super mooi.
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Plaats reactie