Isolatie schutbord

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
rkuipers
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 15 mar, 2020 19:29

Isolatie schutbord

Bericht door rkuipers » di 19 mei, 2020 19:38

Dag allen,

Mijn eendje zou ik graag willen voorzien van geluidsisolatie bij het schutbord. De transmissie maakt toch aardig wat lawaai, vooral bij snelheden rond de 100-110 is een gesprek houden vrijwel onmogelijk. Ik heb dit forum al een beetje afgezocht, en meerdere mensen hadden de noise killer set geadviseerd, alleen vind ik deze nogal aardig aan de prijs. Daarnaast had ik zelf al een product genaamd Dynamat gevonden, maar dat vind ik ook best prijzig voor alleen het schutbord. Weet iemand een goed alternatief?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Isolatie schutbord

Bericht door AZL57 » di 19 mei, 2020 19:57

Je hebt Teroson materiaal kleefbare anti vibratie platen (Teroson BT SP 300). Ik geloof dat belgische azam 6 zoiets onder de motorkap had. Maar het moet eigenlijk binnen.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Isolatie schutbord

Bericht door marcopr » di 19 mei, 2020 21:41

Ik heb aan de binnenkant op het kale schutboard antidreun geplakt van 3M. Daaroverheen de originele isolatie.
tweeceevees zijn leuk!

rkuipers
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 15 mar, 2020 19:29

Re: Isolatie schutbord

Bericht door rkuipers » di 19 mei, 2020 21:56

Ik heb zelf een 1984 charleston, bedoel je met originele isolatie de bekledingset?
marcopr schreef: di 19 mei, 2020 21:41 Ik heb aan de binnenkant op het kale schutboard antidreun geplakt van 3M. Daaroverheen de originele isolatie.
Is het resultaat goed te merken?

En zou het nog meer profeit hebben om de volledige ondergrond van de cabine te bekleden met deze anti dreunplaten?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Isolatie schutbord

Bericht door Punky » wo 20 mei, 2020 00:54

Bodem is bij reguliere auto's wel vaak volgeplakt, alleen is bij een 2cv ook het risico op vocht en roest.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Isolatie schutbord

Bericht door dimi_v » wo 20 mei, 2020 11:46

en ik vraag me af wat nou daadwerkelijk oplevert. Lekker 90 tuffen als je de snelweg op moet, tussen de vrachtwagens. Herrie hoort er bij, anders paar oordoppen in doen :lol:

Maar zeker met genoemde risico's van vocht, zou ik er nog eens over nadenken of opweegt tegen mogelijk roestgevoeligheid.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Isolatie schutbord

Bericht door Punky » wo 20 mei, 2020 15:16

Mijn GSA is voorzien van alle vormen van demping op meerdere plaatsen, maar ook die blijft herrie maken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Isolatie schutbord

Bericht door marcopr » vr 22 mei, 2020 13:09

Ik merkte het goed het verschil nadat ik de antidreun had geplakt.
Ik bedoel inderdaad de originele bekleding, die was bij mij vergaan dus moest vervangen worden.
De bodem zou ik zeker net beplakken ivm vocht en roest. ik heb in de zomer een zwart tapijt liggen met een ademende rug. die dempt ook, in de winter niks ivm het vocht.
De binnenkant van de deuren beplakken scheelt ook. maar geluid houd je altijd
tweeceevees zijn leuk!

rkuipers
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 15 mar, 2020 19:29

Re: Isolatie schutbord

Bericht door rkuipers » za 23 mei, 2020 21:55

marcopr schreef: vr 22 mei, 2020 13:09 Ik merkte het goed het verschil nadat ik de antidreun had geplakt.
Ik bedoel inderdaad de originele bekleding, die was bij mij vergaan dus moest vervangen worden.
De bodem zou ik zeker net beplakken ivm vocht en roest. ik heb in de zomer een zwart tapijt liggen met een ademende rug. die dempt ook, in de winter niks ivm het vocht.
De binnenkant van de deuren beplakken scheelt ook. maar geluid houd je altijd
Heb je een voorbeeld van zo'n zwart tapijt? Ik was zelf aan het overwegen om zoiets te kopen. Echter weet ik niet of vilt ook ademd. In de winter ga ik niet met de eend rijden. Die staat dan in de verwarmde en geventileerde garage met de klapraampjes open.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Isolatie schutbord

Bericht door AZL57 » za 23 mei, 2020 22:38

De meeste herrie komt binnen via de schuine voetenplaat van het schutbord, hier zit de dwarsdemper vlak achter. Ik heb ooit een dyane op de sloop gevonden die had hier een dikke isolatiemat in plastic. Niet gelijmd???
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie