Brandstofpomp reviseren
Brandstofpomp reviseren
Nu de pomp vervangen is en goed werkt is het tijd om de oude te reviseren. Dit lijkt mij een klusje wat ik zelf zou moeten kunnen.
Ik loop alleen tegen 2 dingen aan, vast eenvoudig op te lossen:
1. Hoe krijg je het membraan los? Zit in een veer, maar eruit trekken lijkt niet te kunnen?
2. Voorop de pomp zit achter het klepje met de 2 schroeven nog een soort membraan. Deze kan ik online nergens vinden, iemand een tip?
Ik loop alleen tegen 2 dingen aan, vast eenvoudig op te lossen:
1. Hoe krijg je het membraan los? Zit in een veer, maar eruit trekken lijkt niet te kunnen?
2. Voorop de pomp zit achter het klepje met de 2 schroeven nog een soort membraan. Deze kan ik online nergens vinden, iemand een tip?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
Re: Brandstofpomp reviseren
Dat membraan in de pomp zit ˝vastgehaakt˝.
Als je het membraan buitenom los hebt, kun je het misschien tussen twee vingers bij elkaar houden, dan zie je hoe het zit.
Welk ander membraan bedoel je ?
Als je het membraan buitenom los hebt, kun je het misschien tussen twee vingers bij elkaar houden, dan zie je hoe het zit.
Welk ander membraan bedoel je ?
Dat was even zoeken, maar toen de wipper eruit was had ik het voor elkaar. Weer iets geleerd.
Ik bedoel deze:
Ik bedoel deze:
Hmm weer zo´n nieuwerwets iets.
Mijn 2cv heeft dat nog niet.
Mijn 2cv heeft dat nog niet.
Ja, had het ook liever niet gehad. Het zit nu eenmaal op die moderne machine uit 1982, en je ziet het kan alleen maar kapot.
(Je hebt een oudere denk ik?)
250 uit 1974 en AZ uit 1965,
zo'n membraan heb ik ook nog nooit gezien. Heb je ook een foto van de hele pomp?
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Dat is geen membraan maar een pakking die tussen het stalen dekseltje van de pomp zit.
Achter de deksel zitten 2 klepjes waardoor de pomp kan werken.
Ik heb toevallig vandaag mijn pomp uitelkaargehaald en in de ultrasoonreiniger gedaan.
De pakking van jou ziet er niet zo goed meer uit. Die van mijn pomp ziet er beter uit heb hem met de oude pakking en een beetje vloeibare pakking gewoon weer inelkaar gezet. na het reinigen.
Achter de deksel zitten 2 klepjes waardoor de pomp kan werken.
Ik heb toevallig vandaag mijn pomp uitelkaargehaald en in de ultrasoonreiniger gedaan.
De pakking van jou ziet er niet zo goed meer uit. Die van mijn pomp ziet er beter uit heb hem met de oude pakking en een beetje vloeibare pakking gewoon weer inelkaar gezet. na het reinigen.
Precies hetzelfde inderdaad.
Kreeg gisteren advies hem gewoon weg te gooien, over een x aantal jaar gewoon weer een nieuwe pomp erop. Net zo duur en net zo makkelijk.
Kreeg gisteren advies hem gewoon weg te gooien, over een x aantal jaar gewoon weer een nieuwe pomp erop. Net zo duur en net zo makkelijk.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Is niet z'n gek advies je kan het membraan vervangen. Maar dat Is waarschijnlijk niet eens stuk. Het probleem zit in die 2 kleine klepjes die achter het deksel zitten die sluiten niet goed meer af. Die klepjes kan je niet vervangen volgens mij alleen schoonmaken.
Dat heb ik gedaan in een ultrasoon reiniger het lijkt nu weer goed af te sluiten. Als het niet werkt gaat er gewoon een nieuwe op.
Dat heb ik gedaan in een ultrasoon reiniger het lijkt nu weer goed af te sluiten. Als het niet werkt gaat er gewoon een nieuwe op.