Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » di 9 jun, 2020 09:11

Ik heb nog even zitten zoeken. En goed op m'n foto's gekeken de draad eind waar de spoel aan zit zit net naast de diode. En de diode zit met een kabeltje aan det zelfde draadeind geschroefd.

De diode is een press fit diode en zal je er uit kunnen persen.

Nu zag ik dat je ze in 2 polariteiten kan krijgen ik weet niet welke je nodig hebt dat moet ik even na meten als ik in m'n schuur ben.

Dat wordt pas dinsdag.

Als je googled. Op press fit diode vind je er veel. Vgens mij is de dynamo 35A dat moet die diode dan ook minimaal zijn denk ik. Er staat ook een nummer achterop. Dat zoekt makkelijker denk.

https://www.sekaimon.com/s/press%20fit%20diodes/-/all

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door schermer » do 11 jun, 2020 20:45

RobertF schreef: ma 1 jun, 2020 22:24 Het doel van het topic was dat de mensen mijn verrichtingen konden volgen maar ook dat ze zien hoeveel werk het is en dat als je een normale baan hebt en jonge kinderen, je goed moet nadenken of je wel zoveel tijd vrij hebt,
IK weet niet hoeveel uur er in het totale project zitten maar in het klaar maken van de carrosserie zitten ongeveer 400 uur en dan waren mijn deuren en schermen en motorkap zeer goed. Als je dat aan 40 euro rekent dan zit je al op 16.000 euro dan is misschien een ruil koest helemaal niet zo gek.
De kosten???? daar is natuurlijk iedereen benieuwd naar.
Ik had de auto en aan onderdelen 3 gesloopte eenden dus kon de beste delen bij elkaar kiezen.
Toen ik begon dacht ik onder de 5 duizend euro te blijven met de restauratie, het is echter 6500 euro geworden aan chassis, plaatwerk, gereedschap en gebruiksartikelen zoals, lasdraad, slijpschijven slijpbandjes, schuurpapier, CO2/argon 2 gasflessen en reparatie onderdelen, binnenbekleding, dak, banden en verfbenodigdheden. Ik heb beslist zo hier en daar nog wat vergeten .

Wat leer je hiervan
Je hebt voldoende ruimte nodig, als je een auto sloopt moet je de onderdelen ook kunnen opslaan.
Je hebt toch wel kennis nodig van verschillende disciplines, plaatwerk, lassen, lakken, techniek, bekleding en elektra.
Je hebt veel vrije tijd nodig en heel belangrijk je partner moet er achter staan, je zit niet meer samen op de bank
Neem het niet te licht op, ik heb in het verleden een MGA en een TR6 gerestaureerd en een eend is meer werk dan die auto,s
Bij een restauratie is het normaal, dat de auto meestal slechter is dan je gedacht had, dat het langer duurt dan gepland en dat de kosten meestal veel hoger zijn dan begroot, er komen altijd onverwachte dingen te voorschijn
Als je normaal werkt met gezin dan duurt een dergelijke restauratie minstens 5 jaar.
Ik heb dit topic met veel plezier gevolgd en er weer nieuwe dingen van geleerd. En inderdaad een restauratie duurt gewoon even (al zijn er mensen die het in een maandje doen) en kost altijd meer dan je denkt. Als ik weer mijn eigen restauratieverslag (ambulance gele eend) lees dan heb ik er ook ruim 2 jaar over gedaan.
Voor een restauratie zijn 3 dingen nodig
1 Tijd
2 Ruimte
3 Geld

Er ontbreekt er altijd wel 1. Toen ik begon had ik tijd (woonde net lekker samen), geld (dubbel inkomen), maar geen ruimte. Dus met zijn 2en een ander huis gekocht met grote garage Joepieee. Maar ja dan is het geld even op. En toen kwamen er 2 kinderen, dus komt de factor tijd ook nog ernstig om de hoek kijken. En dan heb ik geeneens een totaal restauratie gedaan. Het chassis was goed en de motor rookte en lekte wat olie, maar is ook nog een jaartje blijven zitten. De Visamotor revisie is pas later uitgevoerd, als ik die ook meereken ben ik wel 3 jaar bezig geweest.

Heb ik na aanleiding van dit topic nog een vraag. Ik ga ook maar eens kijken naar lak bestellen in duitsland. Maar die Epoxy primer, kun je die zo spuiten of moet dat ook eerst worden verdund??

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 11 jun, 2020 21:34

@schermer
De epoxy primer gemengd met verharder samen is vrij dik, ik verdun het zo dat het dikker is dan gewone lak omdat je een laag wil aanbrengen omdat het gelijk filler is. Een beetje uitproberen.
Mijn eerste oldtimer was een Peugeot 201 van 1929 gekocht van "mansvelste" ook had ik een Harley chopper dan was 1972, niemand had nog zo'n ding. Alles moest verkocht worden vanwege de huiskoop. Na een paar jaar toch maar een paar oldtimers gekocht als restauratie object, ik had toen de ruimte maar geen tijd want de hele verbouwing moest nog gedaan worden en die ging een paar jaar duren. Ik kon mijn vrouw overtuigen om ze nu te kopen voor restauratie na de verbouwing, want dan zouden ze zeker veel duurder zijn. Zo kwamen er 2 Jaguar Mk2, 2 Triumpf TR3 en 1 Triumpf TR4, Na een paar jaar moest de TR4 weer weg voor wat kleingeld en na 12 jaar werden de 2 TR3's die er nog steeds zo stonden als gekocht ook weer verkocht worden voor liquiditeit. De Jaguar heb ik na 20 jaar klaar gekregen en heb hem nu 42 jaar. Zo gaat het nou eenmaal. Eerst geen ruimte en geen geld, toen geen geld, toen geen tijd en weer geen geld enz.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 12 jun, 2020 13:36

Ik heb nog een nette plastic gevonden voor de eerste dwarsstijl van het dak, die worden niet meer gemaakt had ik begrepen.
Nu sta ik in dubio, Ik heb nog hele nette rubbers die aan de binnenzijde van de scharnieren van de achterportieren komen en ik weet niet of ik ze moet monteren, want dan kun je niet even de deuren er meer uithalen dat is wel een nadeel, hoewel het wel origineel is. Vraag me wel af wat de zin er van is.?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » vr 12 jun, 2020 16:36

Dat de lieve kindertjes niet met hun vingertjes tussen de deur en de stijl komen?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 12 jun, 2020 17:34

Ik wist niet dat het daarvoor was, ik heb nog geen volwassenen gezien met halve vingers :wink:
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door gillis » za 13 jun, 2020 08:09

RobertF schreef: vr 12 jun, 2020 17:34 Ik wist niet dat het daarvoor was, ik heb nog geen volwassenen gezien met halve vingers :wink:
Net als kinder beveiliging in stopcontacten, heel irritant als ze er in zitten, en nog nooit een zwaar ongeluk gebeurd (220 wissel is even wakker worden, maar meer niet)
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 14 jun, 2020 15:13

Het is wel zo netjes als origineel, de kindervingers beschermer. Denk er om bij de montage van de strip op de stijl, dat de omgezette kant naar binnen wijst. Ik had het net anders om en daardoor sloot de deur niet dat betekende weer alles los halen en nieten uitboren. Heb nu weer 6 stiftjes in het portier liggen en moet weer 6 nieuwe bestellen. Heeft iemand een oplossing voor de stiftjes?

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » zo 14 jun, 2020 15:35

Word nog steeds weer een stukje mooier 😁

Ik dacht dat er nog een stalen of aluminium strip tussen de popnagels en de rubber flap zit.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 14 jun, 2020 17:13

@Erikjan
Waar die op de stijl vastzit is met popnagels en een metalen strip over het rubber, op de deur zit die vast met een metalen strip over het rubber met van die stift klemmetjes. De metalen strip voor de popnagels heeft aan 1 zijde een omgezette kant en die moet naar binnen gericht zijn, zet je hem met de omgezette kant naar buiten dan komt de deur bij het sluiten daar tegenaan en sluit niet meer.
Op de foto is de linkse lijst die op de stijl komt met popnagels, die zie je niet meer en heeft aan de linkse zijde de opstaande kant. De rechtse lijst komt op het portier met de stiftklemmen en is dus zichtbaar.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 14 jun, 2020 21:07

Ik kwam toevallig een website tegen met wel hele bijzonder 2CV creaties.
http://kruzin.frenchboard.com/t121-2cv-et-derives
Als ik jonger was geweest dan had ik nog wel eens een pick-up willen maken met BMW of Alfa blok
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » ma 15 jun, 2020 15:20

Bij belgische eenden zat de strip op de deur vast met kruisschroeven. In de deur zaten busjes mer schroefdraad.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 15 jun, 2020 17:20

Met schroefjes zou een stuk handiger geweest zijn.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » ma 15 jun, 2020 18:56

je zou er blindmoeren in kunnen zetten of van die klemmetjes waar de schroeven van het dashbordplastic in gaan.

Maar dan is het niet meer origineel.

Gebruikersavatar
toon beekers
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door toon beekers » ma 15 jun, 2020 19:25

Volgens mij zowel deur als b stijl kunststof popnagels.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981.

Plaats reactie