Bertone

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » do 11 jun, 2020 14:02

Daar stond hij dan, de sahara eend van Koen midden in de woestijn, bespied door tientallen ogen. Op weg naar het Chilwa meer in Zomba Malawi was hij gestrand in Mozambique in oktober, de warmste maand van het jaar.

Het was een drukte van jewelste aan de overkant van het schamele eenmans bedrijfje met ’n door zandstormen van zijn schreeuwende kleuren ontdane Gulfpomp voor de gammele garagepoort, volgeplakt met op vreemdelingen buitgemaakte merklogo’s. Van Mercedesster tot VW teken, van Jeep- tot Toyota badge, zowat alle wereldmerken waren vertegenwoordigd op de verweerde poort, de meeste kleurloos gezandstraald door de vele stormen en de blakerende tijd.

En daar weer naast stond de sahara eend met Nederlands kenteken zonder motorkap, in de eenzaamheid naast ‘n onbeduidend garagebedrijfje.
De antieke benzinepomp had door zijn nostalgische uitstraling meer antiquarische waarde dan het vervallen gebouwtje compleet met inhoud en vergeten, half vergane aanhorigheden eromheen.
De deux chevaux werd van zijn ingewanden ontdaan in de schaduw van de overblijfselen van een lang geleden gecrashte vrachtwagen, die volledig leeggeplukt was door Jan en Alleman voor de onderdelen.
De hevig zwetende Koen en de slechts in een soort lendendoek gehulde jonge garagist hadden geen gebrek aan aandacht tijdens de klus. Elke beweging werd gretig geregistreerd door vele donkere ogen, verdekt weggedoken achter allerlei obstakels, zoals bandenstapels, paletten en andere nooit opgeruimde rommel.
Ongebreidelde nieuwsgierigheid gierde om het gebouw om uiteindelijk te stranden op de uitgebouwde eendenmotor die op ’n leeg olievat werd getild
Er had me een verzoek bereikt om een krukas na te sturen, alsook ’n oliekoeler en een afdichtingset met de bekende brilletjes. De eend had kennelijk, hevig ratelend, de primitieve uitspanning in de woestijn bereikt, waar ook de inwendige mens kon worden gesterkt, hetzij met de inhoud uit blikjes in karig verlichte vitrines, hetzij met kant en klare, in vloekende kleuren plastic verpakte etenswaren uit ’n al net zo hevig ratelende ijskast als de motor van de eend, voordat deze zijn laatste adem uitblies.
Koen, het lange, mysterieuze, veel besproken wezen van die andere planeet was ineens een stuk aardser geworden, het mirakel had autopech. Hoe had dat kunnen gebeuren? Dat paste toch niet bij de rossige reus uit een ondefinieerbaar oord ergens niemand wist waar. Daar wilde iedereen het fijne van weten zonder te dichtbij te komen.

En toen gebeurde wat blijkbaar niemand verwacht had te horen aan de angstige en verontruste kreten en schrikreacties uit de struiken en vanachter de talrijke obstakels rondom de plotseling in de belangstelling staande eenzame negorij.
De eend werd geacht de komende tijd vleugellam te zijn totdat de motor gerepareerd en wel was teruggeplaatst, maar wat schetste de verbazing van het “loervolk”: Tot ontsteltenis van iedereen behalve de garagist in lendendoek, wurgde de lange rode reus zich – alsof het de gewoonste zaak van de wereld was – achter het stuur van de 2 cv en reed weg zonder motor, spatborden en motorkap.
De aandrijving van het betoverde voertuig was overgenomen door geesten en de duivel zelf zat achter het stuur.
Als er al twijfel had bestaan over de definieerbaarheid van de afkomst van de geheimzinnige figuur, dan was die nu wel weggenomen. Het was dus toch een duivelse geest gestoken in reuzenverpakking en gezegend met bovenmenselijke krachten, al werd die zegening door alle verdekt opgestelden niet als zegening maar als bedreiging gezien.

De medicijnman die zich in de struiken had verstopt durfde zich als eerste te vertonen en begon met een ritueel dansje op respectabele afstand van de motor die nog steeds op het olievat pronkte. Met een staf volgehangen met linten en enigszins luguber uitziende objecten bezwoer hij de geesten die in zijn beleving en niet te smoren overtuiging de motor in hun macht hadden.
Zijn dans werd overmoediger naarmate hij tot de conclusie kwam dat de geesten rond de motor niets terug deden. Hij draaide rondjes rond het olievat, dan weer huppend op zijn hurken dan weer hoog opspringend intussen onverstaanbare kreten slakend, woest zwaaiend met de kleurrijke staf in de richting van het vat en de motor, maar dichtbij kwam hij toch niet, de afstand bleef respectabel.

Zou de exorcist die rituelen ook durven uitvoeren bij de eend? En bij Koen, dan?

Wordt vervolgd

Groet

Theo
Laatst gewijzigd door mansvelste op do 11 jun, 2020 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Bertone

Bericht door RobertF » do 11 jun, 2020 14:34

Ik zie het helemaal voor me zo beeldend geschreven.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » za 13 jun, 2020 00:34

Even met jullie delen:

Vandaag wezen uit eten in Gangelt ( Duitsland ) op een groot buitenterras, waar tussen haakjes – het dient even gezegd te worden - de coronaregels veel minder stringent worden toegepast dan in Nederland.

Tegenover ons – op voldoende afstand - ging een Amerikaan zitten met een vrouw in het roze, die veel jonger leek, maar het niet was, hetgeen bleek toen ze dichterbij kwam om foto’s te laten zien.
Ze was zo vaak onder de leeftijd corrigerende scalpel gedoken dat het uiteindelijke cosmetische resultaat had geresulteerd in een starre, bevroren mimiek. Als ze lachte leek het geluid ergens anders vandaan te komen omdat er niets bewoog aan haar versteende, rimpelloze gezicht. “Ze zal ongetwijfeld niet meer op zichzelf lijken”, was de conclusie van mijn vrouw.
Haar man was een joviale vent die zo gerimpeld was dat het leek alsof hij de verdwenen rimpels van zijn vrouw had geabsorbeerd bij de voorraad die hij al bezat. Ondanks het rimpelcontrast was het duidelijk dat ze van dezelfde leeftijd waren.

Je voelt het misschien al aankomen, het gesprek ging al snel over de roze auto waarmee ze waren komen aanrijden, een schitterende, ietwat opzichtige cadillac uit de zestiger jaren.
Mijn binnenkomst : “is die van Elvis geweest?” veroorzaakte een vloedstroom aan woorden en anekdotes die ons de rest van de avond bezig hield. Het bleek dat hij een hoge positie bij Afcent had bekleed en een tweede huis aanhield in de Eifel.
Elvis had inderdaad precies zo’n zelfde auto gehad en het verhaal achter die cadillac vind ik zo anekdotisch, dat ik het wil delen.

Elvis zat in de cadillac op Hollywood Boulevard met geopende ramen te wachten op iemand die spullen voor hem aan ’t ophalen was. Het viel hem op dat een jongen van een jaar of twintig niet was weg te slaan bij de auto, hij had al foto’s gemaakt en op de hurken onder de auto gekeken of die verchroomde uitlaten ook onder de auto aanwezig waren. Kortom hij was zo hevig geïnteresseerd in alle details van de auto en niet in Elvis zelf, dat het niet anders kon dan dat het de King opviel.
“Heb je al ’n rijbewijs?” , vroeg hij. “Jazeker en de eerste keer geslaagd, maar zo’n auto zal ik nooit kunnen betalen”.
“Mooi…, wil je erin rijden?” De hartstochtelijk bevestiging was ontroerend, al zeker voor ’n empathische vent als Elvis en de jongen mocht de auto terugrijden naar het hotel waar Elvis verbleef, nadat zijn maat was ingestapt.
Zo beloofd, zo nagekomen.
Aangekomen bij het hotel overhandigde Elvis de reservesleutels aan de verbijsterde jongen, wees op het dashboardkastje: “daar liggen de papieren”, en verdween met de laatste woorden: “de auto is van jou, geniet ervan.”

Groet Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » za 13 jun, 2020 20:36

Soortgelijke gebeurtenis maar niet met dezelfde afloop. We moesten eens ergens een Bugatti 35 ophalen voor een expositite. De man een verzamelaar met veel prachtige oldtimers deed voor ons de garage open met woorden daar staat ie. En weg was ie, we konden 'm zo meenemen. :lol:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Bertone

Bericht door RobertF » zo 14 jun, 2020 11:38

Soms maak je bijzondere dingen mee waarvan je denk hoe is het mogelijk.
Sommige mensen gaan wel heel makkelijk met hun spullen en geld om. Een clublid wilde een Jaguar XK150dhc kopen en ik had er één gevonden in Noord Holland. Het clublid had contact met de eigenaar opgenomen en een afspraak geregeld. De route voorde ons naar een klein plaatsje iets ten zuiden van Den Helder waar op het aangegeven adres midden in de polder een prachtige gerestaureerde boerderij stond met geglazuurde dakpannen. Het gehele perceel was piekfijn onderhouden en aan de achterzijde was een in stijl gebouwde garage met eveneens geglazuurde dakpannen, waar meerdere auto's in konden slapen.

Een vriendelijke man op klompen begroette ons en nodigde ons uit om eerst maar een kopje koffie te drinken en daar hadden we na de lange zit wel oren na. De man vertelde dat hij een off-shore bedrijf naar de beurs gebracht had en het nu verkocht had. Hij wilde nu een Bentley kopen en verkocht daarom de XK150dhc.
We hebben de auto goed bekeken en die was in een hele nette staat, Een proefrit leerde dat de koppeling nogal zwaar ging en dat er onbalans in een achterwiel zat. De man was duidelijk geen poetser want de wielen konden wel een poetsbeurt gebruiken. Het clublid duidelijk ook geen poetser stelde voor om dan gelijk maar nieuwe spaakwielen te kopen. Als je een dergelijk bedrag op tafel moet neerleggen dan weet je, dat de kopers niet in de rij staan en dat je de aankoop nog eens rustig kunt overdenken en zodoende reden we terug naar Limburg en bespraken onderweg de plussen en minnen tot in het einde. Het clublid kocht diezelfde avond nog de auto en we besloten die week erop de auto te gaan halen. Hoe doen we dat? vroeg het clublid, gewoon we rijden met 1 auto heen en rijden met 2 auto’s terug. Maar het is een oldtimer, zei het clublid. Dat klopt, we hebben toch een proefrit gemaakt en ik heb er wel vertrouwen in, trouwens zou het niet leuk zijn als je zoveel geld op tafel neer legt voor een auto en dat je dan op de terugweg de ANWB moest bellen.

We hadden afgesproken om vrijdags de auto te halen en het clublid haalde mij op en overviel mij gelijk met de mededeling dat hij niet wist of het geld wel aangekomen was. Het speelde zo'n 15 jaar geleden en de banktransacties gingen nog niet zo automatisch als vandaag de dag, zeker niet voor zulke bedragen. En? vroeg ik, wat is er aan de hand. Ik heb eergisteren woensdag het geld overgemaakt maar gisteren was het Hemelvaartsdag en vandaag zijn de banken dicht. Ik zei, we bellen hem en vragen of hij op zijn rekening wil kijken. Zo gezegd zo gedaan. De man zei, dat we maar moesten komen en hij zou kijken, dus gingen we op weg.
Aangekomen in de polder vroegen we als eerste of het geld er was, en de man zei, ik heb nog niet gekeken, maar ik maak eerst koffie voor jullie. De aansluitende check bij de bank leerde dat het geld nog niet op zijn rekening stond en wat nu? Oh, zei de man neem de auto maar mee, ik kan jullie toch niet terug sturen en overhandigde het clublid de sleutel EN de papieren van de auto. Wij vonden dat zeer sympathiek en waren eigenlijk enigszins verbaasd. Ik moet zeggen dat zelfs voor een veel kleiner bedrag ik de auto niet zou hebben meegegeven zeker niet met papieren, maar we hebben waarschijnlijk een zeer vertrouwelijke indruk gemaakt.
We reden zonder problemen met 2 auto’s naar huis. Nu wil het, dat er in de garage in de polder ook nog een Jaguar E-type cabriolet stond en die werd hetzelfde weekend verkocht aan iemand in Sittard. Dat is ook toevallig en de nieuwe eigenaar van de E-type belde het clublid dat hij bij dezelfde man in de polder een E–type gekocht had en dat hij een set sleutels van de man had gekregen die van de XK waren en dat hij die langs wilde brengen.
Dat gebeurde dinsdags na het weekend en inderdaad het bleken de reservesleutels van de XK te zijn . Mijn vriend belde daarop de man in de polder om hem te bedanken voor deze vriendelijke geste en vroeg of alles in orde was gekomen met de betaling, waarop de man antwoordde, ik heb nog niet gekeken!
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » ma 15 jun, 2020 20:40

Wat een verhaal Rob, nu breekt me toch de klomp.
De mensenkennis van die man op klompen heeft hem blijkbaar nog nooit in de steek gelaten.
Bizar, maar die dingen gebeuren inderdaad en de mensen die de hoofdpersoon vertolken behoren tot een zo goed als uitgestorven ras.

groet

Theo

AZL Die Bugatti stond'ie soms in Maastricht bij de oude heer Guillaume Prick, vader van Jean Prick vernoemd naar de zoon van Ettore Bugatti? Jean kende ik redelijk goed, het was steeds weer een belevenis om hem te ontmoeten. Wij hadden er verschillende van de oude heer in onderhoud. Ik kan me nogal wat anekdotes herinneren die in het programma showroom niet zouden misstaan. Maastricht puilde sowieso al altijd uit van de tot de verbeelding sprekende figuren die het normaal grijze leven zo opvallend kunnen kleuren.

groet

Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » ma 15 jun, 2020 21:38

Nee het was niet Jean, maar iemand uit de buurt van Echt. Jean kwam met zijn Bugatti 57 naar de eendenmeeting van 50jaar 2cv meen ik ;-))
diverse Citroens, wat anders.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » vr 19 jun, 2020 15:25

raadseltje:

Is dit waar of niet?

In de jaren 40 was Einstein als zo vaak uitgenodigd om een zaal toe te spreken. Hij had er geen zin in en deelde dat met z’n chauffeur.
Nu wilde het toeval dat de chauffeur op Einstein leek en zichzelf jaren geleden hetzelfde kapsel had aangemeten, hij stelde voor dat hij de lezing zou houden die hij inmiddels wel vanbuiten kende omdat hij deze al vaak had gehoord.
Einstein moest er hartelijk om lachen maar vond het eigenlijk best een goed idee.
Veel mensen wisten wie Einstein was maar weinigen kenden hem persoonlijk en aangezien in die tijd de TV in de kinderschoenen stond wist bijna niemand hoe hij er uitzag. Hij wisselde van zitplaats met z’n chauffeur zette de chauffeurspet op en reed de auto naar de afspraak.
De lezing door de chauffeur verliep goed, zelfs de vragen na afloop wist hij te beantwoorden totdat er een ingewikkelde vraag werd gesteld over het transformeren van de relativiteit in wiskundige formules.
Hij reageerde alert, haalde zijn schouders op en antwoordde: “Die vraag is zo simpel, dat zelfs mijn chauffeur hem kan beantwoorden.”

Waar?

groet

Theo

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: Bertone

Bericht door VincentK » vr 19 jun, 2020 16:44

Haha, een goede mop, maar helaas niet meer dan dat. Dit verhaal is ook bekend in de vorm van een Rabijn en zijn chauffeur/butler die verschillende steden in oost Europa aandoet.

Een mooi voorbeeld van joodse volklore.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » za 20 jun, 2020 13:53

Niet waar inderdaad.

Vincent is op de hoogte. Ik zou het verhaal dat jij kent wel willen horen Vincent, lijkt me leuk.
Lang geleden vertelde mijn schoonvader een vergelijkbaar verhaal als waar Vincent op doelt met Einstein in de hoofdrol. Ik heb het toen in mijn eigen woorden opgeschreven en kwam het tegen op een stick.
Zo’n zelfde verhaal maar dan nog leuker over Einstein moet ik even opzoeken op een zootje sticks ( door een vriend van floppy’s op sticks gezet), een korte anekdote die wél echt gebeurd is.
Daarna verder met de avonturen van Koen

Groet

Theo

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: Bertone

Bericht door VincentK » za 20 jun, 2020 20:35

mansvelste schreef: za 20 jun, 2020 13:53 Niet waar inderdaad.

Vincent is op de hoogte. Ik zou het verhaal dat jij kent wel willen horen Vincent, lijkt me leuk.
...
U vraagt, wij draaien:

Lang geleden, zo ongeveer rond 1750-1800, leefde er een rabbijn, soms bekend als Jakob Kranz, in de stad Dubno. Hij was allom bekend door zijn wijsheid en zijn parabels. Reizende van stad tot om mensen les te geven.

Op een zeker moment, de 5de nacht van Chanoeka, leg,de hij uit dat doordat de maand meeloopt met de wassing van de maan, en chanoeka begint tegen het einde van maand, het bij de eerste paar dagen van chanoeka elke keer een beetje donkerder wordt en de 5de dag de donkerste dag is. Maar dat met het ontsteken van de kaarsen, symbolisch het licht weer opgeroepen wordt en een nieuwe cyclus wordt opgeroepen. "Morgen is de nieuwe maan en zal elke nacht ook weer een beetje lichter worden. En morgen zal ik doorreizen naar een nieuwe stad."

Die avond bracht de bediende van de rabbijn hem weer naar zijn slaapplaats en vroeg zich af hoe het zou zijn om net zo gerespecteerd en bewonderd te worden als de rabbijn van Dubno, Hierop draait hij zich om en vraagt aan de rabbijn: "Ik zou zou graag eens willen ervaren hoe het is om te zijn zoals u. Zouden wij morgen voor één keer van kleding kunnen wisselen, opdat ik dat eens kan ervaren?"

De rabbijn glimlacht, denk kort na en zegt dan:"Dat lijkt me onverstandig, hoe graag ik het je ook gun, we zouden in de problemen kunnen komen. Het is namelijk niet mijn kostuum waardoor mensen mij respecteren. Stel dat iemand je vraagt een ingewikkeld stuk talmoed uit moet leggen en je verkeerd antwoord. Niemand zou mij dan nog behulpzaam vinden."

Maar de bediende had hier iets op bedacht en verzekerde de rabbijn dat het goed zou komen. En dus de volgende ochtend wisselde zij van kleding.

Met zijn tweeen reden zij de volgende stad binnen en werden begroet door de lokale bevolking, niet wetende dat feitelijk de bediende werd feestelijk werd onthaald. Eenmaal bij de synagoge aangekomen sprak de (nep) rabbijn de groep kort toe, hierna werd hem de eerste vraag gesteld, terwijl hij van de aandacht genoot, alle ogen van de aanwezige geleerden en belangrijke mensen in de stad op hem gericht.

"Rabbijn, kunt u ons vertellen wat deze passage uit de Talmoed voor ons betekend?"

De echte rabbijn was inmiddels naar binnengeslopen en zat met enig ongemak in een hoek.

De bediende (in zijn rol als rabbijn), gaf geen krimp, fronste zijn wenkbrauwen en keek met intense blik naar de passage van de talmoed die werd bedoelt. Na enkele momenten rechte hij zijn rug en schudde zijn hoofd.

"Hoe kun je zo'n vraag stellen," zei hij al hoofdschudden, terwijl hij enige verbazing fijnsde. "Deze passage is zo overduidelijk dat zelfs mijn bediende hem aan je kan uitleggen."

Al wijzende naar de echte rabbijn van Dubno: "Bediende, wees eens zo vriendelijk en leg aan deze zogenaamde wijze mannen deze simpele passage eens uit."

En het was zo dat de rabbijn van Dubno, de werkelijke wijsheid van zijn bediende leerde kennen.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » zo 21 jun, 2020 13:12

mooi verhaal Vincent
Ik zal het bewaren

Dit bewijst dat joodse humor diepgang heeft

groet

Theo

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » wo 24 jun, 2020 13:28

De anekdote over Einstein die wél waar schijnt te zijn:

De in het Duitse Ulm geboren geleerde Einstein was niet alleen superintelligent hij had ook 'n uitzonderlijke humor, de geestige opmerkingen van dit fenomeen contrasteren nogal met de geestigheid van de gemiddelde Duitser.

Als kind was Einstein introvert en verlegen, als volwassene het tegenovergestelde. De ontmoeting van de briljante geest in de jaren 50 met de met een aanzienlijke hoeveelheid minder IQ-tjes bedeelde Marilyn Monroe was hilarisch te noemen.

“Zou het niet een fantastische uitwerking kunnen hebben als wij kinderen zouden krijgen,”vroeg de diva. “Stelt u zich eens voor, kinderen met uw hersens en met mijn lichaam.” Waarop Einstein antwoordde: “Dat lijkt me geen goed idee mevrouw. Waar ik bang voor ben is dat wij dan kinderen krijgen met uw hersens en mijn lichaam.”

groet

Theo

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: Bertone

Bericht door VincentK » wo 24 jun, 2020 16:57

mansvelste schreef: wo 24 jun, 2020 13:28 De anekdote over Einstein die wél waar schijnt te zijn:

...
Helaas berust ook dit op een broodje aap. Dit verhaal komt voorzover ik heb kunnen vinden voor het eerst voor in de Boston Globe van 7 december 1923, de hoofdrolspelers zijn dan Isadora Duncan en Anatole France, die genetica bespreken.
In all probability the conversation between Isadore Duncan and Anatole France, who were discussing eugenics, came to a sudden stop when Isadore said: “Imagine a child with my beauty and your brains!” and Anatole responded: “Yes, but imagine a child with my beauty and your brains!”


En in 1923 was Marilyn Monroe nog slechts een schitter in de ogen van haar vader.

Het is de algemene opzet voor een mop tussen een aantrekkelijke dommerd en een onaantrekkelijke slimmerd. Al doen we Marilyn hier flink te kort, ze schijnt een behoorlijk belezen karakter te zijn geweest met een imposante bibliotheek. Ook is jezelf staande houden in Hollywood niet iets dat voor de dommerds van deze wereld is weggelegd.

Een ander voorbeeld komt uit 1928, uit een verslag van de New Yorkse gemeente dienst Linkje :
Capture.PNG
Maar, dat gezegd hebbende. Goeie moppen zijn nooit weg, dus ik houdt me warm aanbevolen.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » wo 24 jun, 2020 19:09

Interessant verhaal Vincent.

Helaas kan ik mijn schoonvader niet meer op het matje roepen, maar hij vertelde dit verhaal als ware het een waar verhaal.
Hij heeft Einstein ooit ontmoet in Kitzbühl in een kelderbar die toen Sportklause werd genoemd niet lang voordat Einstein stierf in 1955, daar kwamen veel grote namen, hij heeft er ook gedanst met Maria Callas en kende Lamborghini en Fellini persoonlijk . Niet dat Einstein hem zelf dat verhaal heeft verteld, dat niet, maar hij vertelde graag over de man en las alles dat erover geschreven werd. Het zou kunnen dat Einstein Marilyn Monroe heeft ontmoet die was in die tijd in de twintig en kwam ook vaker in Kitzbühl.
Of het 'n broodje aap verhaal is zullen we nooit met zekerheid weten, mij werd het verteld als ware het echt gebeurd.

groet
Theo

Plaats reactie