Bertone

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » za 27 jun, 2020 23:40

Er stond een eend in Valkenburg, wel zo perfect gerestaureerd dat ik er zo lang omheen gedraaid heb dat mijn vrouw opmerkte: "het zal toch niet waar zijn dat ik op mijn leeftijd nog jaloers moet worden op een lelijke eend."

Een witte eend met allerlei accessoires , Ik dacht nog oh Rob heeft zijn eend klaar. ik heb een foto gemaakt, maar mijn tel. toestel vertoont kuren, even tegoed houden.
Wie was er in Valkenburg met een droom van een witte eend?

groet

Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » zo 28 jun, 2020 19:09

Ik heb gisteren een rode eend in valkenburg gezien ook heel netjes.
diverse Citroens, wat anders.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » zo 28 jun, 2020 21:57

Valkenburg is de plek waar menigeen zijn trots gaat tentoonstellen, AZL.

Ondanks de nieuwe norm van 1,5 meter kom je nergens zoveel nieuwsgierige ogen tegen.
Niet alleen mannen met een mooie vrouw of denken dat ze een prachtige wederhelft hebben komen er graag pronken met hun hooggehakt bezit,
Ook mannen met 'n mooie klassieker of prachtige oude motor rijden er rondjes. En wat te denken van de vele foeilelijke driewieler motoren, waarvan het overdadige chroom je verblindt en waar de berijder nauwelijks het stuur van gedraaid krijgt, omdat dat te ver weg is en hij vreselijk lange armen moet hebben, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen.

Wie ben ik om goede of slechte smaak te willen benoemen.

groet

Theo

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Bertone

Bericht door RobertF » zo 28 jun, 2020 23:01

Je hebt gelijk Theo, in Valkenburg is wat dat betreft niets veranderd. Zo,n 50 jaar geleden reed ik zomers met mijn Harley chopper bijna elke avond naar Valkenburg. Bijna alle bouwvakkers uit heel Nederland trof je daar, ik kreeg dan ook meteen commentaar van hé joh, wat heb jij een mooie fiets!! en wat wil je drinken. Zo kwam ik lullend over motorfietsen de hele avond kosteloos drinkend door.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » ma 29 jun, 2020 09:29

Vervolg medicijnman

De frontmotor van de Sahara eend, inmiddels in de garage bovenop het olievat getild dat van buiten naar binnen was gerold op de afdeling “intensive care voor krukastransplantatie”, noopte Koen om ongeveer twee weken te blijven hangen in de directe omgeving, even buiten het door jarenlange droogte gekwelde dorp langs de woestijnroute .
De bij de woestijnbewoners – ondanks de hitte - kippenvel veroorzakende, van zijn motor, motorkap en spatborden ontdane eend, reed intussen nog steeds motor-loos rond, menigeen de stuipen op het lijf jagend.

In de eenzaamheid van de eindeloze, energievretende woestijn slaap je in de buurt van je auto, erin, ernaast of erbovenop. Dat had Koen zich voorgenomen voordat hij de reis aanvaardde. Maar meestal sliep hij in een eenpersoons tentje naast de auto als hij onderweg was, dat hij speciaal op zijn lengte had laten aanpassen. Als het uit te houden- en niet te warm was, sliep hij in de eend op een luchtbed.
Maar zolang de motor niet gerepareerd was en nu er een band was gesmeed met de garagehouder in lendendoek, mocht Koen in de garage slapen. Hij durfde het aan, de eend stond immers nog geen 10 meter van hem vandaan, maar wel buiten. De uitzondering op de strenge regel die hij zichzelf had opgelegd, maakte dat ‘n zekere voorzichtigheid zich van hem meester had gemaakt, die als een ingebouwde, geluidloze wekker werkte.
Hij werd meerdere malen automatisch wakker als door een innerlijke, verontruste stem gewekt en begaf zich dan even naar buiten om in de duisternis te speuren naar onraad.

Het welzijn van de eend was voor Koen van levensbelang en voorzichtigheid een must. Zonder het primitieve vervoermiddel zou hij aan de nukken van de woestijn zijn overgeleverd. Zonder eend was het maar de vraag of hij het avontuur wel zou overleven. Zonder eend was hij misschien wel gedoemd om weet ik veel wat voor een ellendig lot vol ontberingen te ondergaan.
In de struiken waren net als enkele dagen geleden, dezelfde donkere ogen aanwezig. Donkere ogen die deze keer versmolten met het duister van de nacht, waarvan twee ogen in het bijzonder duistere gedachten uitstraalden, gedrenkt in gitzwarte voornemens. Er stond wat te gebeuren, wat hing er in de lucht, de sfeer rondom de gammele garage was door onheil bezwangerd.
Het leek erop alsof Koen de weinig goeds voorspellende intentie voelde van die ogen, maar deze niet wist te duiden, er niet mee om wist te gaan. Elk uur kwam hij daarom wel een keertje onrustig buiten kijken en liep hij onderzoekend naar de eend en om het gebouw heen, intussen turend in alle richtingen, zijn neus in de wind stekend alsof hij wilde ruiken waar het onraad zich zou kunnen bevinden.

En toen maakte zich een donkere gestalte los van de schaduwen die door de struiken op het afgekoelde zand werden geworpen onder invloed van de maan. Koen was net buiten geweest om zijn ronde te maken. Een smalle voorovergebogen figuur sloop op blote voeten richting de eend en verdween daar in het niets. Het duurde lang, niets bewoog, de stilte bleef in zichzelf gekeerd, totdat hij fel uit elkaar barstte.
Een afgrijselijk, doordringend geluid verscheurde de nacht. Het werd steeds irritanter en verhief zijn kracht met het verstrijken van elke fractie van een seconde, het hield niet op.
De struiken bewogen heftig alle kanten uit, er sprongen figuren uit die het op een lopen zetten. Er werd ijzingwekkend gegild en angstig gekrijst. Wegwezen hier, naar het dorp zo hard het eelt onder je blote voeten je kan dragen. Dat levensbedreigende geluid kenden ze niet, hadden ze nog nooit gehoord en vertegenwoordigde iets onbekends dat ze ongetwijfeld naar het leven stond.
Intussen ging het alarm van de eend in alle hevigheid door.

Koen was er razendsnel bij, hij vreesde dat hij te laat was, maar kon het oplaaiende vuurtje onder zijn eend meteen uitslaan. Shit, ze hadden een aanslag willen plegen op zijn 2 CV en een van de daders had zichzelf verraden door zijn meest kenmerkende herkenningsteken in paniek achter te laten. Op heterdaad betrapt ondanks dat hij in geen velden of wegen te bekennen was.
Naast de eend lag een staf met linten en aangebonden apenschedeltjes.

De volgende dag ging Koen al vroeg met de eend op pad. Hij reed naar het dorp en stopte voor de hut van de medicijnman die op zijn hurken voor de ingang zat. Hij liep rustig naar de angstige man toe die dacht dat zijn laatste uur geslagen had, zich niet durfde te bewegen en in elkaar dook, overhandigde hem de staf zonder iets te zeggen en vertrok weer.
Vanaf die dag was het ijs gebroken en had Koen niets meer te vrezen. De angstige ogen in de struiken verplaatsten zich, het werden nieuwsgierige ogen die boven de eend en de motor hingen als eraan werd gewerkt.

Groet

Theo

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » ma 29 jun, 2020 23:48

Wat denken jullie, komt er een tweede fase van corona-ellende?

Bij van Cranenbroek - ik had schuurschijven nodig - wordt de anderhalve meter regel wel zo met voeten getreden dat het niet anders kan dan dat er dagelijks besmettingen zullen voorkomen.

Hebben Duitsers zulke zaken niet in hun land, ik heb nog nooit zoveel Duitsers in één winkel bij elkaar gezien. En blijkbaar hebben ze daar nog nooit gehoord van anderhalve meter.
Mijn vrouw hield het op 'n bepaald moment niet meer: "anderthalb Meter bitte," siste ze een dikbuikige Duitser toe.
"Ich bin aber einsachtzig, " zei hij geschrokken

groet
Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » di 30 jun, 2020 12:13

Ja bij de cranenbroek is het een gekkenhuis. Ze hebben de parkeerplaats al verdubbeld en een rotonde aangelegd anders liep het verkeer daar steeds vast. En duitsers komen zelfs vanaf omgeving koln en bonn...???? :mrgreen:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Bertone

Bericht door RobertF » di 30 jun, 2020 13:55

Het enige wat je er kunt kopen is tuinaarde, de rest is billige shit wat na 2 keer gebruiken kapot is. En kom niet om garantie dan zijn ze niet thuis. Ik heb er ooit een Italiaanse compressor gekocht na een half jaar kreeg je al geen onderdelen meer, een föhn was na 2 keer gebruiken kapot..
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » di 30 jun, 2020 14:42

Had ooit een uitdeukset en beide hamers zijn inmiddels gebroken en dan niet het houten gedeelte.... :roll:
diverse Citroens, wat anders.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » di 30 jun, 2020 23:17

Een safari voor 155.000, het zal niet waar zijn. Die wordt in geen 155000 jaar verkocht.

Ik kan er eentje kopen voor Euro 29.000, geen matching nummers met nogal wat werk. Maar dan koop ik liever een traction avant cabrio met veel werk voor hetzelfde geld ( staat in Bagnoreggio ). Een safari eend rijdt wel zo waardeloos spartaans - ik heb er vaker in gereden bijna een halve eeuw geleden - daar ga je niet elke week mee toeren. Sowieso moet je er oorkleppen bij op en wel 10 mondkapjes bovenop elkaar voor de benzineluchten die blijven hangen.

Bovendien weten ze inmiddels in Afrika dat zo'n auto 2 motoren heeft, dus het respect is behoorlijk geslonken vergeleken met bijna 50 jaar geleden. Hij wordt daar net zo gemakkelijk, tegenwoordig zonder vrees voor buitenaardse machten, gestolen als een jeep

groet
Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » wo 1 jul, 2020 11:54

Sahara bliijft een leuke auto. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Bertone

Bericht door RobertF » wo 1 jul, 2020 12:20

Voor 155.000 euro kocht ik toch iets anders leuks.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » wo 1 jul, 2020 17:31

Ja dat zijn idiote prijzen.
diverse Citroens, wat anders.

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Bertone

Bericht door mansvelste » vr 3 jul, 2020 20:43

IDEETJE

Soort beleggingsclubje oprichten waarin uitsluitend wordt geïnvesteerd in interessante klassiekers.
Ik denk dat menigeen wel een paar keer per jaar een interessant object tegenkomt.
Ik bijvoorbeeld heb 2 projecten op het oog maar heb niet meer de leeftijd om het alleen te doen: een Sahara eend en een traction avant cabriolet. Was ik nog maar eens 30 jaar.
Natuurlijk komt er heel wat bij kijken bij het oprichten van zo'n club, maar het is misschien de moeite waard, zeldzame auto's zullen alleen maar in waarde blijven stijgen, bovendien is er op een site als deze heel wat know how aanwezig.

Belachelijk idee??? Het zal niet lang meer duren en er worden zulke clubs of verenigingen opgericht.

groet
Theo

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Bertone

Bericht door AZL57 » za 4 jul, 2020 19:16

En dan ook een paar keer per jaar met een auto mogen rijden?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie