Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Plaats reactie
Dirk Jan
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 jul, 2020 21:11

Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door Dirk Jan » za 25 jul, 2020 13:15

We zijn weer met onze 2cv in Zuid Frankrijk. Achter onze camper gaat hij mee voor het 3e jaar.
Eerste jaar erg slecht starten met de warme temperaturen, voor het tweede jaar 123 ontsteking laten plaatsen met Harley bobine.
Echt super gegaan, heel goed starten.
Nu bij aankomst is het al pet met starten , staat lang te jengelen voordat hij aanslaat.
Maar tot overmaat van ramp is het nu al 2x gebeurd dat hij bij een constante snelheid in de 4e versnelling gewoon stopt met lopen!!
Dan uit laten rollen en weer jengelen dat loopt hij weer.
Maar wat kan dat nu zijn?????
Bij brandstof probleem verwacht ik eerst stotteren en dan stoppen met lopen.

Wij helpt mij om dit probleem op te lossen aub?

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door RobertF » za 25 jul, 2020 14:26

Als die tijdens het rijden in eens stil valt dan is het hoogst waarschijnlijk een elektrisch probleem, Dat kan van alles zijn. Wat vaker gebeurt is dat de bougie kabels gebroken zijn, meestal trekt men aan de kabels van de bougie en niet aan de dop omdat men daar moeilijker bij komt .en daar gebeurt het dan, Ik zou eerst de kabels vernieuwen kijken hoe het gaat, volgende stap, de bougies enz.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

gewatte
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 6 jun, 2020 21:44

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door gewatte » za 25 jul, 2020 17:03

-Bij een geit zou ik 2 reserve bougies bij hebben als reserve. Bij het stilvallen je 2 startkabels gebruiken om ze massa te geven. En vlug de stekkers er op steken om te kijken of de 2 vonk geven.
-Te warme opgezogen lucht of lekke uitlaat met te weinig zuurstof. Het hoopt zich op onder de motorkap.
-Dat brandstofpompje dat tussen die warme delen zit(vapour lock)
De laatste 2 zou je kunnen behelpen met het verwijderen van die 2 zijkanten juist onder de motorkap. Afkoeling en zuurstof.
Het eerste kan ook overgangsweerstand van een zekering kunnen zijn of te dunne bedrading, Volt is er maar geen Ampere. Rot kontaktslot of losse stekkertjes die je met je benen eraf wroet. Laadt de batt nog?
Je bekijkt het maar.

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door dimi_v » za 25 jul, 2020 18:04

gewatte schreef: za 25 jul, 2020 17:03 Je bekijkt het maar.
Zie hier de taalverschillen tussen NL en BE :lol:
Maar ik weet zeker dat het goed bedoeld is :wink:
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Dirk Jan
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 jul, 2020 21:11

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door Dirk Jan » zo 26 jul, 2020 09:56

Wat word er bedoelt met de zijkanten verwijderen voor meer koeling?

Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door Dirk D » zo 26 jul, 2020 11:45

De driehoekjes tussen schutbord, motorkap en spatbord
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door RobM » zo 26 jul, 2020 14:13

Ik zit bij avallon. Is niet zuid frankrijk, maar Als je in de buurt bent kijken we samen.

De spanning voor de ontsteking loopt van de accu via het kontaktslot en dan rechtstreeks naar de ontsteking. Niet via een zekering.
Je kan electrische problemen uitsluiten door de rode draad van de 123 rechtstreeks op de accu aan te sluiten.
Rondje rijden..
Om de motor af te laten slaan rode draad losnemen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

gewatte
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 6 jun, 2020 21:44

Re: Motor valt onder het rijden zo stil!!!

Bericht door gewatte » di 28 jul, 2020 10:18

Je zou 'n beetje remmenreiniger (nettoyant pour freins) in de carburator kunnen spuiten. Doet ie het dan wel?
Wat heb je laatst vervangen?-Tegenwoordig heb je van die goedkope leidingen per brandstoftype: enkel geschikt voor benzine, niet voor diesel; voor diesel, niet voor bio diesel, enz.
Denk maar aan zuivere benzine 98 en de benzine met toevoeging ethanol en het product om het te binden. Na een tijdje lost je benzine de slang op, kleine deeltjes rubber gaan dan circuleren (verstopt retourklepje brandstofpomp/filtertje in carburator, etc)
Ik heb ooit op een camping gaan staan om te sleutelen, dikwijls is daar een student op taal-stage aanwezig. Die belt dan voor je rond in't frans(geef ze wat drinkgeld).
Bij mij had de rembooster een klein scheurtje in het membraam. Ik kreeg dat zelf nooit uitgelegd op een autosloop. De diagnose heb ik wel bij een autodealer kunnen onderscheppen. 88-)

Plaats reactie