Boring X slag
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Boring X slag
Een vraagje heeft de 12PK 425cc dezelfde krukas als een 435cc de boring is anders maar is de slag hetzelfde?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Citroen_95
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 7 jul, 2015 12:09
- Locatie: Amsterdam
Re: Boring X slag
Helaas: boring 66mm slag 62mm voor de 12pk
http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... /1955.html
68.5 mm en 59mm voor de 2cv4
http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... /1955.html
68.5 mm en 59mm voor de 2cv4
Az 1955
Az 1968
Tangara
Van Clee
Az 1968
Tangara
Van Clee
Re: Boring X slag
misschien is nog iets te doen met andere zuigers? Bij mijn trefle schijnen ook de zuigers van een renault 4 en van een of andere fiat te passen.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Boring X slag
misschien is nog iets te doen met andere zuigers? Bij mijn trefle schijnen ook de zuigers van een renault 4 en van een of andere fiat te passen.
Je zit dan wel nog met de lager diameter en de openingen voor de cylinderbussen. Maar dat is allemaal aanpasbaar.
De motoren specialist van de 2cv club uit Luik, Paste visa cylinders aan voor op een gewone 2cv6 blok met vulstukjes. In de koppen paste hij CX kleppen toe, er was bijna geen metaal meer om de bougies vast te zetten
Zijn motoren zaten in de meeste winnende autos bij de 2cv 24 uurs races in Francorchamps.
Hij had zelf een acadiane met zo'n motor daarmee verbijsterde hij golf gti rijders bij de zeer stijle autoweg oprit achter het station in Luik. Die konden hem niet bijhouden...
Je zit dan wel nog met de lager diameter en de openingen voor de cylinderbussen. Maar dat is allemaal aanpasbaar.
De motoren specialist van de 2cv club uit Luik, Paste visa cylinders aan voor op een gewone 2cv6 blok met vulstukjes. In de koppen paste hij CX kleppen toe, er was bijna geen metaal meer om de bougies vast te zetten
Zijn motoren zaten in de meeste winnende autos bij de 2cv 24 uurs races in Francorchamps.
Hij had zelf een acadiane met zo'n motor daarmee verbijsterde hij golf gti rijders bij de zeer stijle autoweg oprit achter het station in Luik. Die konden hem niet bijhouden...
diverse Citroens, wat anders.