Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » ma 15 jun, 2020 20:44

Ik zou nog even kijken naar die diodes. Ik heb er 1 gevonden waarbij het typenummer nog leesbaar is.

Het Motorola nummer is MR3493R ik vind hem zo snel even op ebay maar dan komt er 6dollar verzenden bij.

https://www.ebay.com/itm/HUCO-Alternato ... 2668596946
IMG_20200615_200630.jpg

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » di 16 jun, 2020 10:20

Kijk eens bij een auto electro firma in de buurt die hebben die onderdelen vaak in huis.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door André Post » wo 17 jun, 2020 08:27

Bij de oudere types zit het wel met schroeven in de deur.
Van die bussen met draad.
De helft draaide mee.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Denny » vr 26 jun, 2020 07:19

Hoi Robert. Hoe is het bij de rdw gegaan? Als je de weg op mag kom je maar koffie drinken. Groet denny

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 26 jun, 2020 09:25

IK had de datum verwisseld en kan nu pas 20 augustus, even balen. :oops:
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 20 aug, 2020 22:58

Vandaag eindelijk naar de RDW in Venlo geweest. IK heb mijn chassisnummer inslag gekregen, had wel wat voeten in de aarde maar op basis van het Duitse kenteken van de koets en het stuk chassisbalk hebben ze mij een nieuw kenteken gegeven. Het enige wat jammer is dat ik een nieuw kenteken krijg en i.p.v 1986 wordt het 1989 dus geen overgangsregeling, De eigenaar waar ik het rollende chassis met geschorst kenteken van had gekocht, had de RDW papieren vervalst waardoor op dat kenteken geen nummer inslag meer mogelijk was.
Daar sta je dan. Gelukkig wilde ze wel de Duitse koets met A06/664 loodvrije motor, chassisbalk met nummer en Fahrzeugbrief van 1989 accepteren die ik in 1998, dus 22 jaar geleden gekocht en gesloopt had. Dus twee delen vormden de auto identiteit en het chassis wordt dan gezien als reparatie. Er was nog even discussie omdat er geen fabriekscertificaat bij was maar men was erg positief over de restauratie en wisten ook dat ik opgelicht was door de verkoper. Ik moest wel de auto nog invoeren maar dat kon gelukkig meteen en daar hoefde ik niet voor terug te komen.
Dus ondanks alles ben ik blij dat ze mij geholpen hebben met de papieren bij de RDW, hele vriendelijke mensen.
Nu nog BPM aangifte en wachten op het kenteken en dan platen laten maken en APK en dan mogen we rijden

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » do 20 aug, 2020 23:06

Wow wat een verhaal gelukkig toch een kenteken gefeliciteerd

Hoe krijg je het voor elkaar om rdw papieren te vervalsen... Bizar.





Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 21 aug, 2020 11:58

OP de RDW papieren stond een chassisnummer wat behoorde bij het geschorste 2CV kenteken van 1986, er stond een motornummer op en bij carrosserienummer was niets ingevuld. Verder was er een label aan het chassis waarvan het nummer overeenkomt met het RDW papier
Als je een compleet geschorst kenteken met chassis met RDW label koopt dan ga je er van uit dat het in orde is. Ik kon het kenteken ook op naam zetten en bij de kentekencheck op de RDW site stond bij, Verbod voor de weg: NEE , dus je mag er mee op de weg. Alles in orde denk je dan, maar mooi niet

Wat bleek is, dat de verkoper alleen met het rollend chassis naar de RDW was gegaan en die hadden op het document de volgende opmerkingen vermeld.

VIN: VF7AZK..... is ingenomen door RDW-Zwijdrecht.
1. Aantonen middels fabriekscertificaat dat het chassis geschikt is voor dit voertuig
2. Aantonen waar de motor vandaan komt (Donor VIN en factuur)
3. Aantonen waar de carrosserie vandaan komt en laten labellen door RDW.

De verkoper het de 3 eisen afgedekt en er een kopie van gemaakt en die mij als document gegeven, ik wist dus bij de koop niks van de eisen, had ik het wel geweten dan had ik het niet gekocht.
Ik ben met de papieren nog bij een restauratie/eendengarage geweest om te informeren of ik mijn Duitse koets kon gebruiken en die zeiden geen probleem omdat op de papieren geen koetsnummer stond en de eisen er ook niet op stonden.

De eerste keer werd de auto afgekeurd bij de RDW omdat ik het niet wist. De keurmeester begreep dat niet ik maar de verkoper de boel vervalst had om mij er in te luizen. Daar sta je dan met je gerestaureerde auto na 14 maanden restauratie en duizenden euro geinvesteerd te hebben en ze weigeren een nummerinslag.

Gelukkig is alles goed gekomen omdat ik de Duitse Fahrzeugbrief had die bij de auto, d.w.z. de koets, motor en stuk chassisbalk met motor hoorde die ik al 22 jaar in de schapenstal had staan.
Ik heb nu dus de Duitse auto ingevoerd en daarvan alleen (dus 1 deel) vervangen het chassis, wat dan als reparatie gezien wordt.
Jammer is alleen dat de auto nu 1989 is maar dat is beter dan geen kenteken.
De les hieruit is, check bij de RDW of de papieren kloppen het blijkt dat je sommige mensen niet kunt vertrouwen. Wat wel vreemd is dat de RDW een label aan het chassis hangt en dan zegt, u moet de volgende keer wel een certificaat mee brengen. en dat bij de kentekencheck op de RDW site niets vermeld staat, ik kon er gewoon de weg mee op, hoewel het alleen om een rollend chassis ging. Dus op die informatie van de RDW kun je ook niet vertrouwen.

Ik moet wel zeggen dat de RDW medewerkers erg behulpzaam zijn geweest die begrepen de shock ook wel toen bleek dat de papieren vervalst waren. Ze hebben hun regels waaraan ze zich moeten houden maar proberen wel te helpen. Gelukkig maar
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

sdb
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 12:19
Locatie: Nijmegen

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door sdb » vr 21 aug, 2020 13:51

Pfff wat een verhaal inderdaad, maar hé, gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » vr 21 aug, 2020 14:18

proficiat :extra_cool:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » vr 21 aug, 2020 14:39

Heb je nog contact gehad met de verkoper hier over. Je zou misschien nog aangifte kunnen doen van oplichting al schiet je er waarschijnlijk niets mee op.

Ik hoop dat ik meer geluk heb. Er zitten ieg wel 2 loodjes aan zowel de koets als het chassis.

En hij staat nog in het systeem bij de rdw heb ik zwart op wit in de mail.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 21 aug, 2020 19:55

Erikjan ik zou dan maar eens bij de RDW informeren Bij mij staat op de papieren van het labellen van het chassis dat de VIN is ingenomen door RDW-Zwijndrecht . dat betekent dat je er niet mee kunt rijden. Als je de kentekencheck doet op de RDW site voor dat kenteken PV-33-GN dan staat er onder verbod voor de weg NEE hoewel de VIN is ingetrokken, bovendien is dit kenteken opgegeven als sloop maar staat nog op de site
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » zo 30 aug, 2020 21:33

Hoe bevalt je nieuw eend? al wat km in kunnen rijden?

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » zo 30 aug, 2020 22:58

Nee nog niet, donderdag het kenteken gekregen, vrijdag platen laten maken en woensdag voor de APK, Tot nu toe alleen op de aanhanger gereden dus het wordt tijd. Door de corona zijn de wachttijden bij de RDW 6-8 weken waardoor de hele keuring 4 maanden heeft geduurd
Corona heeft toch ook invloed, met de andere oldtimers zijn we dit jaar ook nog niet weg geweest, waar we anders altijd wel een vakantie deden.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 2 sep, 2020 16:51

Zo, vandaag APK op de auto gekregen dus alles is nu rond!. Het project is hiermee teneinde gekomen!!!!
Heb vandaag voor het eerst een paar kilometer gereden en het deint over de weg. Ik vind de remmen nog wat sponzig en heb gezien dat die op de brilrubbers nog wat olie lekt dus ik zal de motor er nog eens uitpakken.
Heeft iemand ervaring met de verbeterde brilrubbers.
Bij de APK
Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Plaats reactie