'' Bull Frog Bleu'' valt af bij laag stationair toerental

Gesloten
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

'' Bull Frog Bleu'' valt af bij laag stationair toerental

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 3 jul, 2005 11:11

De 2cv pickup alias ''Bull frog bleu'' is al ver gevorderd motor bak alles zit er weer op.

Blok is geheel aangepakt waaronder:

- kleppen gesteld
-nieuwe contactpunten + condensator
-nieuwe pakkingen
-oliefilter + olie
-boegies enz


Nadat ik dit had vervangen liep madame eindelijk weer beter alhoewel je haar stationair niet kan temmen. :cry:

de stelschroeg veranderd niet veel aan het stationair toerental. Dus steeds als hij bijna uitvalt moet je wat gas bijgeven of de choke er klein beetje opzetten om hem draaiende te houden.

Zie ik nog wat over het hoofd? :roll: of valt er ergens anders nog iets te stellen wat betreft stationair toerental.
alvast bedankt.
Citroén rolls better than a Rolls!

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 3 jul, 2005 17:27

Je hebt je co2 schroef en je hebt stationair afstel schroef ( wat eigenijk niets meer is dan een schroefje die er voor zorgt dat je gas niet lager kan :lol: ).

Je moet met allebij een beetje spelen tot dat het stationair zo rond de 800 toeren zit.

Als je het APK goed wil doen, moet je co2 meter hebben. Maar als je die niet hebt kun je ook de co2 schroef net zo ver indraaien tot dat ze bijna afslaat en dan een halve slag terug is meestal goed.
Succes

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 3 jul, 2005 18:02

Klinkt nog steeds als een verstopte stationair sproeier.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 4 jul, 2005 10:57

André Post schreef:Klinkt nog steeds als een verstopte stationair sproeier.
mee eens lijkt mij ook de oorzaak, eerst carbu schoonmaken en sproeiers doorblazen!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » ma 4 jul, 2005 12:35

Valse lucht?
2cv l'amour toujours

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 5 jul, 2005 21:29

bedankt voor al jullie reactie.

Ik heb inderdaad alle pakkingen nu vernieuwd en goed afgedicht met de daarvoor bestemde pastas.

Wat betreft het lopen van de motor is nu redelijk tot goed alhoewel je nog steeds gas bij moet geven om hem draaiende te houden.

heb caberateur al keer helemaal schoongemaakt evenals de stationair sproeier..of zou deze weer even dichtzitten.

Zou het ook te maken kunnen met contacten t.b.v. Accupolen dan wel goede dynamo enz.??




ga caberateur morgen even aanpakken. Hou jullie op de hoogte
wordt vervolgd
Citroén rolls better than a Rolls!

Gesloten