conversie naar Charleston geel zwart
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het chassis staat er weer netjes bij, weer een belangrijk deel klaar
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Prototype voor de behuizing is af.
Met trekontlasting.
Nu even zwart plastic halen en op hoge kwaliteit printen
Met trekontlasting.
Nu even zwart plastic halen en op hoge kwaliteit printen
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vanvond had ik niet al te veel tijd. Dus maar een klein klusje opgepakt.
Het spruitstuk gespoten in hittebestendig mat zwart.
Om de verf hittebestendig te maken moet je het na 24 uur drogen eerst minimaal een uur afbakken op 200 graden.
Nu heb ik in de schuur een oude oven staan om dat het geen succes was om de onderdelen thuis te bakken, dat stonk nogal in huis
Alleen past het spruitstuk niet in mijn oven. Dus ik heb mijn oven iets groter gemaakt met een plaat fermacel hittebestendige gips vezelplaat.
Morgen de taart afbakken
Het spruitstuk gespoten in hittebestendig mat zwart.
Om de verf hittebestendig te maken moet je het na 24 uur drogen eerst minimaal een uur afbakken op 200 graden.
Nu heb ik in de schuur een oude oven staan om dat het geen succes was om de onderdelen thuis te bakken, dat stonk nogal in huis
Alleen past het spruitstuk niet in mijn oven. Dus ik heb mijn oven iets groter gemaakt met een plaat fermacel hittebestendige gips vezelplaat.
Morgen de taart afbakken
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Jij bent echt creatief. Die oven ook, mooi gedaan haha.
Wat is de exacte bedoeling van de interval? Maak je een extra schakelaar in het dashboard met intervalstand aan of uit ofzo? Of heb je de hendel zo gemodificeerd dat er 2 standen op zitten?
Wat is de exacte bedoeling van de interval? Maak je een extra schakelaar in het dashboard met intervalstand aan of uit ofzo? Of heb je de hendel zo gemodificeerd dat er 2 standen op zitten?
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Er komt een extra schakelaar voor de intervalstand. Je kan dan of gewoon de wisser aan doen of de interval.
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik heb hiervoor de originele draaischakelaar gebruikt welke bij mij standaard aanwezig was.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981.
2cv6 special 1981.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gebruiik je die dan alleen voor de interval? Hoe zet je de ruitenwisser dan op de gewone stand?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Wie weet er een goed en betaalbaar adresje voor het vervangen en frezen van klepzittingen. Liefst in midden nederland.
Mag in een pb.
Heb koppen genoeg maar de meeste zijn aardig ingeslagen. En en ik wil graag harde zittingen hij moet straks op lpg injectie gaan lopen.
Mag in een pb.
Heb koppen genoeg maar de meeste zijn aardig ingeslagen. En en ik wil graag harde zittingen hij moet straks op lpg injectie gaan lopen.
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Lpg met injectie? Nou wordt het interessant....
Voor lpg heb je geen bijzondere klepzittingen nodig hoor.
De originele voldoen prima.
Voor lpg heb je geen bijzondere klepzittingen nodig hoor.
De originele voldoen prima.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik wil er een vialle lpg installatie op maken met 2 injectoren in het spruitstuk. Normaal wordt dit systeem aangestuurd door het signaal van de computer van het benzine systeem. Voor de eend moet hier dus ook een computer met bijbehorende sensoren op gemaakt. Ik heb een paar weken terug een zaterdag cursus gevolgd voor die computer.
De kleppen van de koppen die ik heb zijn allemaal ingeslagen die wil ik vervangen en de zittingen opnieuw frezen of vervangen indien nodig.
De kleppen van de koppen die ik heb zijn allemaal ingeslagen die wil ik vervangen en de zittingen opnieuw frezen of vervangen indien nodig.
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Eric Jan de schakelaar zat bij mij in de 2cv als draaischakelaar met drie standen voor de ruitenwisser.
Middenstand ruitenwisser uit, als je de schakelaar naar links of rechts draait gaat de ruitenwisser aan.
Ik gebruik nu een van de aanstaanden voor aan met interval.
Middenstand ruitenwisser uit, als je de schakelaar naar links of rechts draait gaat de ruitenwisser aan.
Ik gebruik nu een van de aanstaanden voor aan met interval.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981.
2cv6 special 1981.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Weinig updates ben kleine dingen bezig. Onderandere de cilinderkoppen.
Heb een bedrijf gevonden wat de klepzittingen kan frezen. Nieuwe kleppen zijn gekocht. Van de week 4 koppen wegbrengen. Dan kan ik het blok afmaken
Heb een bedrijf gevonden wat de klepzittingen kan frezen. Nieuwe kleppen zijn gekocht. Van de week 4 koppen wegbrengen. Dan kan ik het blok afmaken
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de versnellingsbak op het chassis gemonteerd en de remklauwen er op gezet. De assen zitten nog met 2 moeren vast ik moet de binnenste ashoezen nog venieuwen.
Daarna een startmotor opgezocht en gedemonteerd. De aluminium delen waren ooit zwart geverfd waarschijnlijk om dat het niet mooi meer was. Die delen heb ik in de waterstraalkast schoon gemaakt en zien er weer nieuw uit. Koolborstels zijn nog prima. Lagers zijn glijlagers die hoeven ook niet vervangen. Kan zo weer inelkaar.
.
Daarna een startmotor opgezocht en gedemonteerd. De aluminium delen waren ooit zwart geverfd waarschijnlijk om dat het niet mooi meer was. Die delen heb ik in de waterstraalkast schoon gemaakt en zien er weer nieuw uit. Koolborstels zijn nog prima. Lagers zijn glijlagers die hoeven ook niet vervangen. Kan zo weer inelkaar.
.