Project 2cv6 van rood naar wit
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Gefeliciteerd met de APK.
De remmen moeten nog inslijten dan kan het wat harder aan voelen.
Voor de brilrubbers hoeft de motor er niet uit, kan ook met de motor in de auto. De Viton brilrubbers zijn veel beter dan de oude rubberen.
De remmen moeten nog inslijten dan kan het wat harder aan voelen.
Voor de brilrubbers hoeft de motor er niet uit, kan ook met de motor in de auto. De Viton brilrubbers zijn veel beter dan de oude rubberen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja de brilrubbers vervangen met de motor erin gaat wel maar het spruitstuk moet er af en de beplating, dan haal ik hem er liever uit en doe het rustig op de werkbank en zet hem dan op de proefbank om proef te laten draaien
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Wel eerst de olievulpijp testen om onnodig werk te voorkomen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Gefeliciteerd eindelijk genieten
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Thijs, hoe kun je de vulpijp testen?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Door de onderdruk in je motor te meten. Dat kan met een stuk doorzichtige slang. Deze maak je in een u vorm op een plank van ongeveer 60cm.
Dan wat water onder in de u. Als je die slang op de pijlstokbuis houd met lopende motor moet het water een cm of 10 omhoog gezogen worden aan de kant van de pijlstok. En ook als je gas geeft moet er onderdruk blijven. Is dit niet het geval zijn de rubbers in de vulpijp uitgedroogd.
Zelf heb ik een beetje kleurstof in het water gedaan dan zie je het beter.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... GhImOAOnoM
Dan wat water onder in de u. Als je die slang op de pijlstokbuis houd met lopende motor moet het water een cm of 10 omhoog gezogen worden aan de kant van de pijlstok. En ook als je gas geeft moet er onderdruk blijven. Is dit niet het geval zijn de rubbers in de vulpijp uitgedroogd.
Zelf heb ik een beetje kleurstof in het water gedaan dan zie je het beter.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... GhImOAOnoM
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik gebruik koffie i.p.v. water. Is beter zichtbaar.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Boudewijn, zou het met whiskey ook gaan???
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Dat wel maar dat is zonde
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Toch whisky gebruikt
Maar 13cm is prima blijft het ook goed als je gas geeft?
Maar 13cm is prima blijft het ook goed als je gas geeft?
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
En weet je zeker dat je het rooster van de oven mocht gebruiken?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Nee heeft een ander soortelijk gewicht. https://sectieak.wordpress.com/2012/01/ ... k-gewicht/
De onderdruk kun je het beste meten tijdens het rijden. Ik heb eens een vulpijp gehad die prima onderdruk had, ook bij flink gas geven. Echter vol gas op de snelweg was er ineens een overdruk.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb alleen stationair gemeten, maar het leek mij behoorlijk hoog. Het rooster van de kippengrill mocht ik gebruiken
Ik heb in het verleden ook eens vulpijp kapot gehad en toen lekte die langs de keerringen van de krukas. Ik ga dan toch maar de brilrubbers vervangen en kijken of dat succesvol is.
Ik heb in het verleden ook eens vulpijp kapot gehad en toen lekte die langs de keerringen van de krukas. Ik ga dan toch maar de brilrubbers vervangen en kijken of dat succesvol is.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Prachtige restauratie, Robert, proficiat!
En gelukkig dat het bij de RDW toch nog is goedgekomen.
En gelukkig dat het bij de RDW toch nog is goedgekomen.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987