conversie naar Charleston geel zwart
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 261
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag niet aan de eend gewerkt maar wel aan de werkplaats. Een maat had wat osb platen over van zijn verbouwing dat mocht ik hebben.
Daarvan een kast en een klein werkbankje gemaakt.
Morgen aan de anderekant van de kolom zn zelfde kast maken dan is het hout weer op .
Dan kan ik alles aan kant maken om de tent voor het spuiten af te maken. Hopelijk komt de plamuur lak en primer nu snel binnen. Een week geleden besteld bij Ludwiglacke.
Daarvan een kast en een klein werkbankje gemaakt.
Morgen aan de anderekant van de kolom zn zelfde kast maken dan is het hout weer op .
Dan kan ik alles aan kant maken om de tent voor het spuiten af te maken. Hopelijk komt de plamuur lak en primer nu snel binnen. Een week geleden besteld bij Ludwiglacke.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De lagerbusjes uit china zijn al 3 maanden onderweg ik verwacht niet dat die nog komen. Heb ze nu maar in nederland besteld. Die zijn met 1 dag binnen. Kan nu de carburateur afmaken.
Wel mooi als ik er 1 minder nam was het duurder om dat er dan 10 euro extra kleine order toeslag bij komt.
De lakdraad voor de dynamo is ook niet aangekomen helaas, die is ook opnieuw besteld.
Wordt vervolgd
Wel mooi als ik er 1 minder nam was het duurder om dat er dan 10 euro extra kleine order toeslag bij komt.
De lakdraad voor de dynamo is ook niet aangekomen helaas, die is ook opnieuw besteld.
Wordt vervolgd
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik heb ooit draad aan de meter gehaald bij een technische handels maatschappij. Kostte 3x niks. Een wikkelbedrijf zal je dat ook wel kunnen leveren.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Net de busjes in de carburateur gezet.
Eerst de gaten opboren naar 11mm. Iets ruimer als de buitenmaat van de busjes.
Dan met pakkingkit er in gelijmd. Als je de as er door steekt centreren de busjes vanzelf in het gat door dat er iets ruimte is.
De busjes zijn maar 1cm lang ik boor niet helemaal door dus in de venturie blijft het gat gewoon 8mm anders gaat het langs de gasklep lekken.
Nu ligt het te drogen.
Bij de carburateurs die ik heb liggen is alleen de 1e trap uitgesleten. Ik denk om dat daar de veer aan trekt.
Sommige mensen zullen het prutsen vinden maar in mn pickup werkt het al een paar jaar prima zo. De busjes passen strak om de as en slijten niet meer uit.
Eerst de gaten opboren naar 11mm. Iets ruimer als de buitenmaat van de busjes.
Dan met pakkingkit er in gelijmd. Als je de as er door steekt centreren de busjes vanzelf in het gat door dat er iets ruimte is.
De busjes zijn maar 1cm lang ik boor niet helemaal door dus in de venturie blijft het gat gewoon 8mm anders gaat het langs de gasklep lekken.
Nu ligt het te drogen.
Bij de carburateurs die ik heb liggen is alleen de 1e trap uitgesleten. Ik denk om dat daar de veer aan trekt.
Sommige mensen zullen het prutsen vinden maar in mn pickup werkt het al een paar jaar prima zo. De busjes passen strak om de as en slijten niet meer uit.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De postbode is langs geweest .
Robbert had de tip om verf bij Ludwiglacke te kopen .
Dat is goed betaalbaar. Heb daar primer plamuur lak anti steenslag en nog wat spul..
Robbert had de tip om verf bij Ludwiglacke te kopen .
Dat is goed betaalbaar. Heb daar primer plamuur lak anti steenslag en nog wat spul..
Laatst gewijzigd door Erikjan op za 14 nov, 2020 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zo rond deze tijd en met het vuurwerk verbod lijkt het wel "wat ik oh voor het verbod kon in slaan"
Mooie potten..zeker die durablock met die er op
Mooie potten..zeker die durablock met die er op
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Goed bezig!
Boor je de carb's uit de hand? Vakwerk!
Spuiten heb ik ook zelf gedaan, 2 eenden. En bij een knutselaar hier in de buurt nog twee. Je hebt je spullen goed voor elkaar daar maar heb je ook afzuiging voor in je spuit-tent?
Bij het spuiten kwamen wij er achter dat de temperatuur echt heel bepalend is voor het eindresultaat. Moet eigenlijk voor lak wel boven de 23 graden zijn. Ook weer een leuke uitdaging. Voor epoxy en grondverf komt dat niet zo precies.
Heb net op alie een nieuw spuitpistool gekocht met 3 nozzels. Nog niet getest, ben wel beniuwd
Groetjes, Rob
Boor je de carb's uit de hand? Vakwerk!
Spuiten heb ik ook zelf gedaan, 2 eenden. En bij een knutselaar hier in de buurt nog twee. Je hebt je spullen goed voor elkaar daar maar heb je ook afzuiging voor in je spuit-tent?
Bij het spuiten kwamen wij er achter dat de temperatuur echt heel bepalend is voor het eindresultaat. Moet eigenlijk voor lak wel boven de 23 graden zijn. Ook weer een leuke uitdaging. Voor epoxy en grondverf komt dat niet zo precies.
Heb net op alie een nieuw spuitpistool gekocht met 3 nozzels. Nog niet getest, ben wel beniuwd
Groetjes, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Heb het inderdaad met de hand gedaan. Daarom boor ik 1mm groter die ruimte vul je op met lijm. Door de 8mm as er door heen te doen centreren de busjes in het gat.
Als de lijm hard is zit het perfect uitgelijnd.
Had alleen te vroeg geprobeerd de as te verwijderen de lijm was nig niet uitgehard
Moet nu overnieuw.
Spuittent is nog niet klaar indd. Er moet nog een ventilator in met spuitnevel filter anders is straks alles in de schuui zwart geel.
En een luchtinlaat met een stoffilter.
Warmte is wel een uitdaging ja had beter in de zomer kunnen spuiten.
Kan de schuur wel verwarmen met een diesel heater maar of dat ideaal is met brandbare verf dampen. . Misschien infrarood kachel in de tent.
Als de lijm hard is zit het perfect uitgelijnd.
Had alleen te vroeg geprobeerd de as te verwijderen de lijm was nig niet uitgehard
Moet nu overnieuw.
Spuittent is nog niet klaar indd. Er moet nog een ventilator in met spuitnevel filter anders is straks alles in de schuui zwart geel.
En een luchtinlaat met een stoffilter.
Warmte is wel een uitdaging ja had beter in de zomer kunnen spuiten.
Kan de schuur wel verwarmen met een diesel heater maar of dat ideaal is met brandbare verf dampen. . Misschien infrarood kachel in de tent.
Laatst gewijzigd door Erikjan op zo 15 nov, 2020 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Weet niet of het kan maar als ik spuit sproei ik altijd wat water op de grond, dan stoft het niet als je rond loopt en alles aan stof of nevel dwarrelt slaat neer op het water en blijft daar.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Rob hoe lang moeten de gespoten delen warm blijven na spuiten?
Als ik voor het spuiten.de schuur en te spuiten delen opwarm tot 25 gr. Moet ik het dan nog uren op die temp houden, of mag als de lak droog is na een uur of zo de temperatuur weer omlaag?
Het is geen probleem om de schuur op te stoken alleen moet ik er dan bij blijven.
Als ik voor het spuiten.de schuur en te spuiten delen opwarm tot 25 gr. Moet ik het dan nog uren op die temp houden, of mag als de lak droog is na een uur of zo de temperatuur weer omlaag?
Het is geen probleem om de schuur op te stoken alleen moet ik er dan bij blijven.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
@Erik-Jan mooie werkplaats en ook goede oplossing voor de Carbs. Ben benieuwd naar waar je de busjes hebt besteld kun je mij een PB sturen. BVD
@Rob en Erik-Jan vroeger ook wat spuitwerk gedaan. Heb toen in onderdelen gewerkt en deze eerst in brandende zon gezet zodat deze goed konden opwarmen. Dat wordt in deze dagen wat lastiger dus een verwarmde garage is dan een betere oplossing maar die had ik toen niet. Kreeg van een buurman in de staat, die spuiter van beroep was, de complimenten hoe ik dit als amateur toch tot een mooi resultaat heb gebracht. Succes goed materiaal is het halve werk.
@Rob en Erik-Jan vroeger ook wat spuitwerk gedaan. Heb toen in onderdelen gewerkt en deze eerst in brandende zon gezet zodat deze goed konden opwarmen. Dat wordt in deze dagen wat lastiger dus een verwarmde garage is dan een betere oplossing maar die had ik toen niet. Kreeg van een buurman in de staat, die spuiter van beroep was, de complimenten hoe ik dit als amateur toch tot een mooi resultaat heb gebracht. Succes goed materiaal is het halve werk.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik ben geen spuiter, maar heb het redelijk vaak gedaan.Erikjan schreef: ↑zo 15 nov, 2020 16:25 Rob hoe lang moeten de gespoten delen warm blijven na spuiten?
Als ik voor het spuiten.de schuur en te spuiten delen opwarm tot 25 gr. Moet ik het dan nog uren op die temp houden, of mag als de lak droog is na een uur of zo de temperatuur weer omlaag?
Het is geen probleem om de schuur op te stoken alleen moet ik er dan bij blijven.
Van belang is dat de onderdelen warm zijn. Wel eens velgen gespoten die in de brandende zon op de keukentafel lagen op te warmen. Eén voor één naar de schuur en spuiten. Superstrak.
De truc lijkt te zijn dat de verf mooier vloeit als je de juiste temperatuur heb. De gespoten delen hoeven voor de glans niet in een verwarmde ruimte te blijven.
Je kan de schuur warm stoken met dieselkachel en dan de kachel uit en spuiten. Nadeel: het koelt snel af.
Voor een klus met epoxy heb ik zo'n rode infra rood lamp gekocht waar ze biggetjes mee warm houden. Als je er daar een paar van hebt zou je de 'te spuiten delen' redelijk kunnen voorverwarmen.
Mijn totaal gerestaureerde eend is getaxeerd op 8.5 met de opmerking: als het spuitwerk professioneel zou zijn dan zou ie boven de tien zijn. Scheelt dus wel. Aan de andere kant: laten spuiten kost ook meer dan 2000 dus..... Keuzes, keuzes....
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Je had een ventilator nodig, wat dacht je van een electrisch hetelucht kacheltje met fan. Heb je warmte en ventilatie. Zo'n ding hadden we vroeger dat warmt goed.
diverse Citroens, wat anders.