Zeil of doek over de auto?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Zeil of doek over de auto?

Bericht door shorttrack » zo 6 dec, 2020 14:58

Mijn 2cv staat al een kleine 2 jaar in de schuur van mijn schoonvader. Er wordt niet mee gereden.

Aangezien hij een boer is wordt de auto snel vuil door rondvliegend stof. Het blijft ook een beetje aan de auto plakken.
Momenteel ligt er een soort van zeiltje over heen. Dit bedekt eigenlijk enkel het dak en de voorruit. Mijn voorruit lekte in het verleden namelijk. en bij regen als hij buiten stond deed ik dan dit zeil erover om ervoor te zorgen dat het interieur niet nat werd.

Maarja. Wat moet ik nu doen. Alles wat niet onder het zeil zit wordt dus vuil. Moterkap, spatschermen en achterklep. Ik zou er dus graag iets overheen leggen dat de auto volledig bedekt.

Leg ik er dan best een zeil of een stoffen doek overheen? Of best helemaal niets en regelmatig wassen? Dat laatste is wel wat lastiger, want aangezien ik er nooit in rijd staan er regelmatig spullen van mijn schoonvader voor waardoor ik hem niet naar buiten kan rijden. Iets om hem mee te bedekken is dus een efficiëntere optie.


Alvast bedankt voor jullie wijze raad :)
2cv special 1986

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door RobertF » zo 6 dec, 2020 15:02

Ik neem aan dat die wel droog staat. Een autohoes kopen die ademt.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door shorttrack » zo 6 dec, 2020 15:07

RobertF schreef: zo 6 dec, 2020 15:02 Ik neem aan dat die wel droog staat. Een autohoes kopen die ademt.
Hij staat volledig droog inderdaad. De schuur is niet dicht. maar hij staat volledig achteraan, dus dat is geen probleem.

Bedankt voor de tip :)
2cv special 1986

Gebruikersavatar
erictej
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door erictej » zo 6 dec, 2020 16:19

je kunt hem ook verkopen voordat hij weggerot is
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door hobbes » zo 6 dec, 2020 17:19

Ik heb over de casper en hobbes eend gewoon een groot blauw zeil liggen. Die staat weliswaar ook droog in een bijna verwarmde garage maar daar klus ik ook nog wel eens en anders komt er zo'n dikke laag stof op... Aan het plafond heb ik een rij ogen en daar kan ik een groot lasscherm aan ophangen zodat de eend ook beschermd is tegen die spetters.

Blokje hout tussen de klapraampjes doen en gewoon toedekken, zolang het eventuele vocht weg kan is het eigenlijk altijd goed :wink: Je zou eventueel een paar 2 persoons lakens over het metaal kunnen leggen en dan het zeil. Wanneer wil je er weer mee gaan rijden?
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door deusjevo » zo 6 dec, 2020 20:24

Oud dekbedovertrek uit elkaar trekken en eroverheen gooien, lekker luchtig en snel droog indien toch nat geworden
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door AZL57 » zo 6 dec, 2020 22:12

Ik had een oude voortent :mrgreen:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door Michiel van G. » ma 7 dec, 2020 10:48

in de garage gebruik ik altijd oude wollen dekens. Die krassen niet, er blijft geen vocht onder zitten, maar de auto's worden geen stofnest.
Verbruik: Afbeelding

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door wusten-fuchs » di 8 dec, 2020 17:58

ga rijden met dat ding ! als auto,s bedoeld waren om in de schuur te staan hadden er wel vierkante wielen onder gezeten ! :P :P
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door shorttrack » wo 9 dec, 2020 15:58

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor een proffecioneel vakkundig oud laken.

De 2cv staat nu in de schuur omdat we 2 jaar geleden een dochter hebben gekregen. Mijn vriendin wilde de auto wegdoen. Jammer want we hebben al mooie avonturen beleefd in deze auto zoals een tripje maar de provence en ierland. Samen goed voor 8000km.

Nu wachten we tot onze dochter een beetje ouder is zodat ze makkelijker in de 2cv mee kan rijden. Maar ik wil zo snel mogelijk weer op vakantie in deze auto :)
2cv special 1986

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door Krummel » wo 9 dec, 2020 19:59

wusten-fuchs schreef: di 8 dec, 2020 17:58 ga rijden met dat ding ! als auto,s bedoeld waren om in de schuur te staan hadden er wel vierkante wielen onder gezeten ! :P :P
Dat zei je 2 jaar geleden ook tegen mij, met als resultaat dat ik er bijna 20000km bij op heb geknald in 2 jaar tijd. Zomer, winter, regen, sneeuw: karren maar!

Wido
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door shorttrack » do 10 dec, 2020 13:58

Krummel schreef: wo 9 dec, 2020 19:59
wusten-fuchs schreef: di 8 dec, 2020 17:58 ga rijden met dat ding ! als auto,s bedoeld waren om in de schuur te staan hadden er wel vierkante wielen onder gezeten ! :P :P
Dat zei je 2 jaar geleden ook tegen mij, met als resultaat dat ik er bijna 20000km bij op heb geknald in 2 jaar tijd. Zomer, winter, regen, sneeuw: karren maar!

Wido
Ik heb dat inderdaad al ooit eens gezegd ;)

Eind volgend jaar is ons nieuwe huis af. En dan kunnen we de auto eindelijk weer op eigen bodum plaatsen. Dat zal verbetering brengen.
2cv special 1986

DejaVu
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 9 okt, 2020 11:54

Re: Zeil of doek over de auto?

Bericht door DejaVu » za 12 dec, 2020 14:45

Voor je Eendje maakt het niet zoveel uit, omdat er bijna geen liggende plaatdelen op zitten kan het genoeg ventileren.
Bij auto's met een vlak metalen dak, motorkap etc. is het verstandiger er een paar opgepropte poetsdoeken onder te verspreiden dan ventileert het nog een beetje. Heel veel 'goedkope' autohoezen zijn synthetisch en die ademen niet.

Plaats reactie