conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De aangepaste fusee op pa zn eend past, het loopt niet aan en er is ruimte genoeg tussen de velg en de moer.
Ook nog even met de injectorhouders bezig geweest. De onderkant schuin afgezaagd met een gatenzaag in de kolomboor.
De bovenkant een slang pilaar van gedraaid. Zo dat er een brandstofslang op kan.
Ook nog even met de injectorhouders bezig geweest. De onderkant schuin afgezaagd met een gatenzaag in de kolomboor.
De bovenkant een slang pilaar van gedraaid. Zo dat er een brandstofslang op kan.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik vind dat wel interessant met het injectie systeem
Ik had een proefbankje gebouwd op wieltjes , dan kom je overal mooi bij en je kunt alles afstellen en kijken of het ergens lekt, voordat je alles in bouwt. Ook handig om reserve motoren te testen en te laten draaien voordat je het verkoopt. Ik heb er een lege versnellingsbak aanhangen voor de montage
Ik heb er wel een hele uitlaat aan want dan is die stiller en kun je makkelijker bijgeluiden horen.
Elektrisch heb je maar 1 draad voor de ontsteking en 1 draad voor het startrelais, dynamo kun je weg laten
Zou het niet beter zijn als de injector verder in de inlaatbuis steekt voor een goede verneveling
Ik had een proefbankje gebouwd op wieltjes , dan kom je overal mooi bij en je kunt alles afstellen en kijken of het ergens lekt, voordat je alles in bouwt. Ook handig om reserve motoren te testen en te laten draaien voordat je het verkoopt. Ik heb er een lege versnellingsbak aanhangen voor de montage
Ik heb er wel een hele uitlaat aan want dan is die stiller en kun je makkelijker bijgeluiden horen.
Elektrisch heb je maar 1 draad voor de ontsteking en 1 draad voor het startrelais, dynamo kun je weg laten
Zou het niet beter zijn als de injector verder in de inlaatbuis steekt voor een goede verneveling
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zn motor standaard is wel handig.
Wat betreft de injector ik heb een oude kop open geslepen dan kan ik kijken of de injector netjes naar de klep neveld. Alleen moet ik eerst een brandstof pomp en drukregelaar bestellen om te kunnen testen.
Het is belangrijk dat hij niet tegen het koude spruitstuk spuit.
Vandaag 2 deuren in de primer gespoten.
Ging best wel goed.
De achterkant iets sinasappel effect. De voorkant iets meer verdunner en de druk iets hoger. Dat is mooi strak geworden.
Wat betreft de injector ik heb een oude kop open geslepen dan kan ik kijken of de injector netjes naar de klep neveld. Alleen moet ik eerst een brandstof pomp en drukregelaar bestellen om te kunnen testen.
Het is belangrijk dat hij niet tegen het koude spruitstuk spuit.
Vandaag 2 deuren in de primer gespoten.
Ging best wel goed.
De achterkant iets sinasappel effect. De voorkant iets meer verdunner en de druk iets hoger. Dat is mooi strak geworden.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bobines in de juiste kleur zijn ook binnen.
De ontsteking wordt sequentieel, de bougies gaan om de beurt vonken ipv tegelijk. Daarom zijn er 2 losse bobines nodig. En deze hebben de voor de inspuitcomputer benodigde elektronica ingebouwd.
De ontsteking wordt sequentieel, de bougies gaan om de beurt vonken ipv tegelijk. Daarom zijn er 2 losse bobines nodig. En deze hebben de voor de inspuitcomputer benodigde elektronica ingebouwd.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
leuk ook in zwart geel als de charleston...
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Weet iemand welk kleurnummer het grijs van de stikker oo de deur is.?
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Is die niet zilverkleurig net als de bumpers?
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dan zou het ac095 gris nacre zijn.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Is dat het grijs van de wielen en bumbers?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja de bumpers van een charleston wel. De wielen zijn geel.
AC095 heb ik ook ergens met de omschrijving Argente gezien.
Bumpers van andere types zijn een andere kleur grijs.
AC095 heb ik ook ergens met de omschrijving Argente gezien.
Bumpers van andere types zijn een andere kleur grijs.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bij welk type Charleston zijn de bumpers dan zilver(grijs).
En staat me de two-tone velg ook bij met de Bordeaux rood/zwarte...
Of zit ik er naast?
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
AC095 is als het goed is een soort zilver grijs.
Die zit dus op een charleston.
viewtopic.php?t=9309
Die zit dus op een charleston.
viewtopic.php?t=9309
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Charleston velgen zijn niet 2-tone maar gewoon in een kleur.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Robbert hoe lang heb jij de primer laten uitharden voor je gaat schuren? De deuren hebben een week gestaan maar als ik ga schuren krijg ik allemaal bolletjes verf op het schuurpapier. Ipv schuurstof. Het lijkt er op dat de primer nog niet is uitgehard.
Misschien is het te koud ze hebben in mn koffie hok gestaan daar is het een graad of 10.
Misschien is het te koud ze hebben in mn koffie hok gestaan daar is het een graad of 10.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Een kennis, oud carrossier, raadde mij af in de winter aan plaatwerk te werken met plamuur etc als je geen goed warme omgeving hebt.
diverse Citroens, wat anders.