Bezichtiging/aankoop 2cv

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » do 17 mar, 2005 15:10

Wees maar niet bang!
Ik kan wel wat hebben!
8)
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 8 jul, 2005 19:37

Hallo allemaal weer,

Even een update, ik ga een 2cv bezichtigen (mijn eerste)

Deze 2cv stond in de plaatselijke krant en deze eend is wit met grote rode vlammen erop, wat ik niet echt mooi vind. Daarom ga ik kijken of de techniek en het chassis en de carroserie goed is, en als dat goed is en de prijs (1250 euro) overeenkomt, kan ik de eend misschien gaan spuiten, omdat de auto er zo uitziet;

Afbeelding

Alleen wil ik daar wat meer informatie over; ik wil de eend waarschijnlijk geel gaan spuiten dan... maar wat kost het om de eend te laten spuiten, incl. Verf (jaune mimosa waarschijnlijk) ongeveer?

Hier zou ik wat meer informatie over willen hebben omdat ik niet met deze kleuren wil gaan rondrijden, die vind ik niet mooi. Het past niet bij mij, ik wil de eend ook zo origineel mogelijk laten lijken.. al is de kleur niet origineel.

Alvast bedankt,

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » vr 8 jul, 2005 19:57

Verven? :shock: Ik zou als ik jou was een hoop geld besparen en 'm zo laten. Hij ziet er SUPER uit met die vlammen! 8) Iedereen weet dan dat jij d'r aankomt, want zo is er maar één!

Blue band eend!
Beginner
Beginner

Bericht door Blue band eend! » vr 8 jul, 2005 20:04

Ik vind hem idd ook supergeweldig, ik zou er zo in gaan rijden!!!! 8)
(we houden niet voor niks beiden van een Transat, toch Transat? :wink: )
Enne, laten spuiten? :?
Daar kun je beter een tweede (wel originele) eend van kopen! Geloof me, kost echt super, super veel geld! :( :!:

Ik vind hem echt gaaf!
Ons is blij met Transat!

Blue band eend!
Beginner
Beginner

Bericht door Blue band eend! » vr 8 jul, 2005 20:04

PS zou er alleen een wit dakje op doen, dat past beter, naar mijn mening!
Ons is blij met Transat!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 8 jul, 2005 20:19

Bedankt voor jullie reacties, maar ik wil een gele, die kleur vind ik mooi, en bovendien kan ik die ook uniek maken door er iets aparts mee te doen!!

Tsja, ik ga toch maar kijken zondagmiddag, een praatje maken, een beetje orienteren, maar als ik deze 2cv ga kopen ga ik hem spuiten! Dan moet de eend trouwens wel in goede technische en aardig roestvrije staat zijn.

Frank Dekkers

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » vr 8 jul, 2005 20:31

Frank,

ZIjn die vlammen gespoten of geverfd? Of zijn het misschien stickers. In het laatste geval kun je die misschien verwijderen en met goed poetsen in een mooie witte eend rijden :-)

Succes zondag en wordt niet te snel verliefd....
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dennis-Caro » vr 8 jul, 2005 20:32

Frank,

ZIjn die vlammen gespoten of geverfd? Of zijn het misschien stickers. In het laatste geval kun je die misschien verwijderen en met goed poetsen in een mooie witte eend rijden :-)

Succes zondag en wordt niet te snel verliefd....
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » vr 8 jul, 2005 20:33

Bedankt! Maar ik ben toch echt liefhebber van een felle kleur, felgroen, felgeel etc.

Ik vind die kleuren wel gaaf, jaren 70 kleuren!

Frank Dekkers

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 8 jul, 2005 21:03

Ik vindt die vlammen mooi, maar als jij gewoon een egaal kleurtje wilt, moet je het doen ! Succes en wees wantrouwend ! Plamuur/tectyl verbergt veel ...
Afblijven.

Blue band eend!
Beginner
Beginner

Bericht door Blue band eend! » vr 8 jul, 2005 22:00

Ik vind een witte eend ook mooi (eigenlijk alle eenden :oops: kost zoveel he!)

Maarre idd felle kleuren ben ik ook gek op, ik wil het aller aller allerliefst een groene eend en het liefste een vert palmeraie (ofzoiets) maar goed, dromen he!? Misschien ooit!

Als ik jou was en je wil echt een fel kleurtje, zoek er dan 1 uit die dit kleurtje al heeft! Spuiten kost al snel zo'n 1000 euro, wil je het echt perfect dan kost het wel 2000 euro (ligt er ook aan hoe handig je bent met zelf lassen, plamuren, glad maken etc natuurlijk!)

Maar idd, kijken kan nooit kwaad, orienteren is altijd goed, maar als ik persoonlijk iets gezien heb en ik ga er bij kijken om het 'misschien' te kopen, dan kom ik meestal thuis zonder geld en met aankoop haha! :lol:
Dus idd, wordt niet te snel verliefd, zoek goed, er is echt wel iets van jouw gading! :)
Wij kochten zelf ook snel een oude grijze, maar hebben na een jaar ook besloten toch een andere te kopen die ons meer aanstond! wij hadden ook beter wat geduld kunnen hebben maar goed! :?

Heel veel succes en ben erg benieuwd hoe hij is we horen het graag! 8)
Ons is blij met Transat!

013
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 013 » za 9 jul, 2005 17:39

wieieieieieiieieew coole auto zeg met vlammen!!

Dat is nu nog eens een hippe eend!! Ik moet het hebben van de binnenkant van mijn bakkie (heb m al helemaal gedecoreerd), spuiten is namelijk erg duur!!

Vind je een groene standaard eend ook goed kwa kleur? dat is idd zoals iedereen zegt wel goedkoper waarschijnlijk dan dat je deze moet spuiten. (het goede kleur plaatwerk is dan ook makkelijker te vinden mocht je schade rijden....)

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je toekomstige eend, zag je oproep ookal op 2cv.markt staan.

Ik hoor nog wel hoe het af is gelopen!!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 10 jul, 2005 11:10

Ben je inmiddels al wezen kijken???

De vlammen op de spatborden en kap vindt ik wel wat hebben, maar op de zijkant is wat overdone. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » zo 10 jul, 2005 12:43

Hoi

vlammen lijken mij stickers. Spuiten kost gauw 1000 euro of meer, ligt eraan wat je zelf doet. rollen kost geen 100 euro.

gewoon stickers eraf en rijden.

groet

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 10 jul, 2005 19:21

Nee ik heb vanochtend nog een keer gebeld, nu de man aan de telefoon gekregen, de vrouw wist er niets van, en die zei dat het gespoten was en begreep wel dat het spuiten duur zou zijn en dat het dan niks zou zijn. Hij had wel meer kopers..

Weet je? De prijs is van 3900 euro naar 2500 euro gegaan, en nu uiteindelijk 1250 euro.. voor bijna 4000 euro zou ik hem nooit kopen! Echt dan moet hij zeker perfect en aan mijn eisen voldoen...

Ben uiteindelijk dus niet wezen kijken maar wel lekker 2cv klussen geweest bij een paar mensen uit marknesse... ook erg gezellig, ze gingen een chassis (van meer dan 25 jaar oud in zeer super uitstekende kwaliteit, ja zuid frans) met menie spuiten en daarna weer zwart spuiten en daarna behandelen met owatrol oid. Erg leuk.. en leerzaam natuurlijk! (ze hebben daar een aantal 2cvs, ak's, hy, dyane , in totaal zon 13 auto's! Erg leuk...

Frank Dekkers

Plaats reactie