Cilinderkop flowen
Cilinderkop flowen
Heeft er iemand ervaring met geflowde koppen? Is er een merkbaar verschil? En zelf gedaan of door een bedrijf?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Cilinderkop flowen
Geen ervaring mee. Maar het zal iets doen, maar of het echt merkbaar is. Volgens mij is dit ook één stap van een geheel aan stappen om meer pk's te krijgen.
Een bigbore setje zal duidelijk meer zoden aan de dijk zetten.
Een bigbore setje zal duidelijk meer zoden aan de dijk zetten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Cilinderkop flowen
Ik maak ze altijd wel glad als het uit toch elkaar ligt gewoon voor het idee. Er zit vaak wel een gietnaad in de poorten.
Met een dremel en en een slijpding op lucht krijg je het wel mooi glad. Ik haal nooit veel materiaal weg alleen de bobbels en oneffenheden.
Ook als je wel veel materiaal weg haalt, denk ik niet dat je voor gewoon gebruik er iets van gaat merken. Voor een race blok wat aan allekanten is aangepast en op de top van zn kunnen wordt belast zal het niet die extra paar % winst kunnen zijn.
Wat punky ook zegt, een bigbore kit merk je wel goed. Dat rijdt echt lekker. Voor mij het verschil een vrachtwagen in kunnen halen met tegenwind en een weg die iets omhoog loopt, of er weer achter moeten om dat je er niet voor bij komt.
Met een dremel en en een slijpding op lucht krijg je het wel mooi glad. Ik haal nooit veel materiaal weg alleen de bobbels en oneffenheden.
Ook als je wel veel materiaal weg haalt, denk ik niet dat je voor gewoon gebruik er iets van gaat merken. Voor een race blok wat aan allekanten is aangepast en op de top van zn kunnen wordt belast zal het niet die extra paar % winst kunnen zijn.
Wat punky ook zegt, een bigbore kit merk je wel goed. Dat rijdt echt lekker. Voor mij het verschil een vrachtwagen in kunnen halen met tegenwind en een weg die iets omhoog loopt, of er weer achter moeten om dat je er niet voor bij komt.
Re: Cilinderkop flowen
Bedankt voor de reacties.
Het plan is om de motor te voorzien van een 720CC kit. Daarbij ben ik aan het zoeken naar zoveel mogelijk kleine verbeteringen die uiteindelijk een winst van 1 á 2 pk kunnen opbrengen.
Geflowde koppen met speciale racing kleppen ben ik mij in aan het verdiepen. Bedrijven die dit doen zijn nogal prijzig, ik denk dat ik zelf aan de slag ga met de dremel
Het plan is om de motor te voorzien van een 720CC kit. Daarbij ben ik aan het zoeken naar zoveel mogelijk kleine verbeteringen die uiteindelijk een winst van 1 á 2 pk kunnen opbrengen.
Geflowde koppen met speciale racing kleppen ben ik mij in aan het verdiepen. Bedrijven die dit doen zijn nogal prijzig, ik denk dat ik zelf aan de slag ga met de dremel
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Cilinderkop flowen
Gezien je een 720cc gaat monteren, zou ik eens in gesprek gaan met VGS. Die zijn aardig bedreven in deze materie.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Cilinderkop flowen
Ik zou wel goed uitzoeken hoe en wat. Als je het verkeerd doet en wervelingen creeert werkt het misschien averechts. Met een dremel en zelf doen zou ik niet verder gaan als mooi glad maken.
Vroeger met de bromfietsen werdt het ook niet perse beter als je ging vijlen aan het spruitstuk.
Vroeger met de bromfietsen werdt het ook niet perse beter als je ging vijlen aan het spruitstuk.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Cilinderkop flowen
Ik zou dan eerder een gewone temperatuur en een olie temperatuur meter monteren en een elektrische ventilator met een thermosstaat schakeling monteren in plaats van de ventilator op de poelie, dat schijnt ook een pk op te leveren
met eendige groeten,
Re: Cilinderkop flowen
In Luik was iemand van de 2cv club die prepareerde eenden voor 24 uurs race van francorchamps. Hij zette kleppen van een CX erin. Er was nog net genoeg metaal over om de bougie erin te zetten...
diverse Citroens, wat anders.
Re: Cilinderkop flowen
Lees je van te voren goed in over flowen en kijk de vele youtube video's over dit onderwerp. Je moet juist niet de wand glad maken maar effenen. Dus de wanden moeten nog wel enig sinds ruw blijven. Dat heeft te maken begreep ik met condensatie op het te gepolijste vlak van je poorten. Dat je de gietfouten en de bochten meer stroomlijnt is genoeg. Met het effect heb ik met de 2CV geen ervaring ook alleen maar van vroeger met de bromfietsjes.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]