Dit doet te kort aan wat somige leden van "eendmeel" doen voor "eendland".
Met alle respect voor dit forum waar ik ook iedere dag een kijkje neem, eendmeel is ook de moeite waard.
gr Tom
Hier dus het orginele stuk vanaf eendmeel:
Succes succes succes
Beste eendmelers: het lijkt schier onmogelijk maar het staat echt op
mijn scherm: een Franzose-chassis moet worden toegelaten door de RDW.
Mochten ze daar nog moeilijk doen: eerst reclameren en verwijzen naar
deze uitkomst van het Solvit-bureau, dat in samenspraak met de RDW tot
stand is geklomen. Hieronder staan de berichten. Het lijkt er tyoch
sterk op dat dit een gigantische stap voorwaarts is in het behoud van de
2cv!!! Zegt het voort, zegt het voort!!!!
Groetjes van een euforische
Theo.:
Geachte heer Joosten,
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd
Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden
goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis
kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring
door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar
is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs
ik naar onze oplossingstekst (attachment).
Wij voorzien dus geen problemen bij de nieuwe aanvraag. Mocht u toch nog op
weerstand stuiten, laat het ons dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Feyo Schuddeboom
-----------------------------------
Ministerie van Economische Zaken
Solvit Centre Nederland
Postbus 20101
2500 EC Den Haag
*SOLVIT – Joosten*
On the basis of the information provided by both the applicant and the
responsible authorities (RDW) the Dutch SOLVIT Centre has come to the
conclusion that there is no infringement of European law in the case at
hand as the applicant withdrew his application for approval before the
RDW reached its final decision.
Upon our request the RDW explained their policy regarding the
importation of chassis. It can be summarised as follows:
When someone installs a new chassis in their historic Citroën car, the
RDW asks for a statement that the chassis is approved by Citroën, in
other words, that it meets the same quality standards as an original
Citroën chassis. The RDW recognizes, however, that when a persons
submits documentation showing that the chassis in question is approved
in another Member State, for example a Fahrzeugbrief or Teilegutachten
from Germany, the RDW must also approve the chassis.
The RDW takes an active stance in instructing its inspectors in the
applicable rules. Not all inspectors, however, are familiar with the
plethora of vehicle and vehicle-part approvals in the Member States. In
practice, an individual inspector may therefore still have some
legitimate doubt as to the significance of an approval document from
another Member State. In that case more time may be needed to reach a
decision. If a negative decision is given, the RDW provides the
possibility of appeal, in which the approval document will be viewed by
an expert of the applicable rules.
Conclusion: if the applicant still wishes to have the chassis approved,
he will have to file a new application with the RDW. Although a
statement from Citroën Netherlands to the effect that the Franzose
chassis meets the quality standards of the original Citroën chassis
would certainly be helpful in a new application, submitting the German
TUV Teilegutachten of the chassis should formally be sufficient proof
that the chassis is as good as the original.