welke draad moet waar

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Plaats reactie
Haks
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 dec, 2021 13:10

welke draad moet waar

Bericht door Haks » ma 20 dec, 2021 21:05

Hallo, ik ben nogal nieuw met de 2cv eend, heb een wat laswerk gedaan bij een eend uit 1986 onderander het volledige schabord vervangen. nu heb ik bij de accu 4 draden met ogen over, de witgele hoort waarschijnlijk aan het schutbord, maar waar bevestig ik de zwarte, rode en groene? (op de groene staat spanning?) ook heb ik onder bij mijn dashboard (binnen) een bundel met kabels met kabel schoenen die volgens mij niet aangesloten waren. (had wel veel foto's gemaakt maar helaas niet van deze voor demontage)wellicht kan mij verder helpen?
Bijlagen
bundeltje draden.JPG
4 draden.JPG

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: welke draad moet waar

Bericht door AZL57 » di 21 dec, 2021 22:23

De kabels onder de dash lijkt me iets te zijn van dashbordlampjes/ remlicht schakelaar, schakelaars etc.
De kabels met oogjes geel kan de die van de schutbord massa schroef zijn. De groene en rode zouden van de ruitenwisser motor kunnen zijn. Als je een oud type hebt?? Is moeilijk zo te beoordelen van een plaatje.


http://www.entmontage.de/elektrik_e.htm
diverse Citroens, wat anders.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke draad moet waar

Bericht door RobM » wo 22 dec, 2021 17:16

Alle oogjes van de 2e foto kunnen onder het schroefje op het schutbord.
De eend heeft meerdere massa- kabels met elk hun eigen aansluiting op het schutbord.

De 1e foto is waarschijnlijk de aansluiting voor een schakelaar van iets met daarbij een controlelampje.

Draadkleuren zeggen niet zo veel bij een eend. Zoveel bouwjaren en zoveel fabrieken....
Ik reviseer draadbomen en ik denk dat ik nog niet twee dezelfde ben tegengekomen.

Wat 'iets' is bij foto 1 is een kwestie van meten en zoeken: waar gaan de draden heen?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie