Laadstroomcontrolelampje-automaat omzeilen.

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Plaats reactie
Jaep
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 1 aug, 2021 15:33
Locatie: Wildervank

Laadstroomcontrolelampje-automaat omzeilen.

Bericht door Jaep » di 5 apr, 2022 14:38

Ik heb een Ducellier dynamo met vier aansluitingen waarvan twee naar een blokje op de draaiboom gaan achter de kilometerteller. Een zg laadstroomcontrolelampje-automaat. Ik heb ook nog mijn twijfels of dat prachtige stukje techniek nog wel werkt.
Nu wil ik een moderne dynamo monteren maar daar zitten maar twee aansluitingen aan. Toch wil ik wel kunnen controleren of hij oplaad dmv een laadlampje. Hoe sluit ik dit aan?

Vr gr. Jaep.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Re: Laadstroomcontrolelampje-automaat omzeilen.

Bericht door engbokho » di 5 apr, 2022 17:04

Er zijn imitatie "Duccelier" dynamo's van het merk Plusline (bij Burton onder nummer A1.2308) op de markt waar je zo de pootjes van je oude dynamo op kan overzetten.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Jaep
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 1 aug, 2021 15:33
Locatie: Wildervank

Re: Laadstroomcontrolelampje-automaat omzeilen.

Bericht door Jaep » di 5 apr, 2022 19:12

Bedankt voor de reactie.
Ik heb al een andere ( met twee aansluitingen) en kwam er daarna achter dat de originele vier had. Het moet toch kunnen dat deze ook gebruikt kan worden. Ik heb wel het item gelezen over die automaat hoe je hem moet testen maar daar wordt ik niet vrolijk van. En ik heb niet het idee dat je ze nieuw kan kopen. Nog nergens tegen gekomen. Dat maakt het systeem wel erg kwetsbaar. Vandaar dat ik eigenlijk zo n onderdeel er niet in wil hebben.
Gr Jaep.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Re: Laadstroomcontrolelampje-automaat omzeilen.

Bericht door engbokho » di 5 apr, 2022 21:06

Je kan uiteraard een andere dynamo monteren maar het lampje zal niet meer werken. Je kan uiteraard wel een losse voltmeter monteren.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie