conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door gillis » ma 2 mei, 2022 08:56

Denk dat op die foto zonder de achter spatborden het er vreemd uit ziet. Ook de hoek van de camera maakt het als of de de bumper vreemd zit.

Met spatborden lijkt het best normaal.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 2 mei, 2022 13:20

Heb nog even wat foto's vergeleken.
Hij zit een halve cm lager als origineel dat is wel op te lossen door de bumpersteun iets aan te passen.
Ik denk dat de afstand tot de koets door de camera hoek is. wat vertekend.
Bijlagen
vergelijking.PNG

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 2 mei, 2022 21:03

Net de voor knipperlampen gemonteerd.

Koplampen afgesteld.

Ook de spatlappen er op gezet, voor nu even met boutjes. Straks als de definitive spatborden klaar zijn komen er op met de meegeleverde popnagels.

Nu is alles wat voor de rdw/apk nodig is gemonteerd. Op de motorkap na. Die ga ik eest nog geel spuiten voor hij er op gaat.



AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk



Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » ma 2 mei, 2022 21:32

Hij wordt heel mooi. Ik heb bij mijn restauratie ook getwijfeld over een andere kleur maar ik heb hem gelukkig toch origineel gelaten... Maar ik heb hem wel een beetje 60s gemaakt :wink:
Bijlagen
DSCN0417.JPG
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Yannick » di 3 mei, 2022 08:54

De vraag is nu vooral: hoe rijdt het? :)

Ik ga binnenkort ook eens een carburateur aanpakken zoals jij gedaan hebt met de JB Weld. Super idee want dat klusje is anders bijzonder lastig als je maar beperkt gereedschap hebt.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 3 mei, 2022 11:21

Dat is ook een mooie kleur voor een eend. zeker met die die bumpers en grille.

Wat betreft het rijden dat weet ik nog niet echt, heb alleen nog op het eigen terrein gereden dan kom je niet boven de 40kmh.
Hij is nog niet gekeurd en verzekerd dus de weg op is nog geen optie.
Maar een carburateur gerepareerd met bronzen lagersbusjes werkt voor alsnog prima. in de pickup zit het al een jaar of 2 en pa rijdt er nu ook een aantal maanden mee rond.

Belangrijk is dat je ze goed uitleid, je kan de originele gasklep stang gebruiken, maar zelf vond ik het makkelijker met een ronde as van 8mm dik. En niet helemaal door boren anders gaat het lekken langs de gasklep. Je kan dan ook gelijkd de veertjes, membraan en pakking vervangen. De rest schoonmaken en hij is weer als nieuw.

Sproeiers vervangen zie ik niet zo veel nut van als alles gewoon schoon is. Hoog uit nog het afsluitklepje van de vlotterkamer. maar als die schoon is en goed afsluit..

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door RobertF » di 10 mei, 2022 21:17

Komt het hoogteverschil bij de achterbumper niet door de trekhaak?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 10 mei, 2022 23:04

Dat klopt de trekhaak zit tussen het chassis en de bumpersteun. Deze plaat is 4mm dik dus de bumper hangt 4mm lager als origineel. Dit is het enige verschil de afstand van de koets tot de bumper is gelijk de steunen komen niet verder naar achter.

Maar het gaat dus over 4mm, het is voor al de hoek van de foto wat vertekend.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door RobertF » do 12 mei, 2022 11:20

Tjonge wat een werk, gelukkig bijna klaar, hoeveel uren heb je er al in zitten?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » do 12 mei, 2022 14:33

Dat heb ik niet bij gehouden, Het is nu 2,5 jaar na de start van het project.

Maar het ligt soms ook maanden stil om dat er iets anders tussen door komt, of het zit even tegen en dan heb je geen zin. Of het zit mee en je hebt toch geen zin.

Soms is het goed om gewoon te stoppen als iets niet lukt, als je dan later weer verder gaat gaat het meestal een stuk beter.

Ben eens met mn pa zn eend een hele avond bezig geweest een dorpel pas te maken we kregen het niet goed toen gefrustreed gestopt. Avond er na er na paste het vrijwel meteen.

Het is gelukkig ook hobby en er zit geen tijdsplanning aan vast.

Op de site van de plaatselijke oldtimer restaurateur staat: "Het restaureren van een oldtimer kost altijd meer tijd als je denk en meer geld als je denkt. " dat klopt wel inderdaad.

Had van te voren geschat ongeveer 2 jaar en 5000 euro nodig te hebben. Dat is beide niet gelukt :D Je verkijkt je ook enorm op de prijzen van verf, verdunner, thinner, schuurpapier plamuur tape en andere verbruiksartikelen.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door RobertF » vr 13 mei, 2022 20:42

Het kost altijd meer dan begroot omdat je toch dingen tegenkomt die niet voorzien zijn. Het duurt ook altijd langer. Ik zeg wel eens de restauratie van een auto is hetzelfde als een huis bouwen, daar begin je ook niet zo maar aan. Je moet dan ook verschillende disciplines beheersen, zoals, metselen, timmeren, stucadoren, elekriciteit, schilderen enz. Bij een auto restauratie hetzelfde, daarom zijn er ook veel gestrande projecten omdat men zich er toch op verkijkt.
Ik heb er 14 md iseeraanden overgedaan en alleen al 400 uur in het laswerk en spuitwerk zitten. Een professioneel gerestaureerde eend voor 20 mille kan dus helemaal niet, daar komt een bedrijf alleen met de uren al niet mee uit. Als je de autoaankoop en de onderdelen erbij rekent en je wilt ook als bedrijf nog wat verdienen dan moet zoiets tussen de 35 en 40 mille kosten.
Ik heb 25 jaar geleden een MGA body off gerestaureerd maar een eend is meer werk. Eend 4 deuren MGA maar 2 en geen deursloten of draairamen. Een MGA heeft verschillende aluminium delen zoals deuren, motorkap en kofferdeksel en houten vloeren en qua onderdelen is het ongeveer hetzelfde. Als je dus naar vervangingswaarde kijkt dan zijn gerestaureerde eendjes ondergewaardeerd en ondergetaxeerd. Stel dat jouw eend gestolen zou worden waar vind je dan een exemplaar dat zo gerestaureerd is, niet dus!!! en wat kost het als je er `een zo moet laten maken?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 13 mei, 2022 21:47

De kosten heb ik wel bij gehouden. Ik heb ook alle bonnen netjes in een mapje. Als het klaar is kan ik de lijst wel delen.

Afgelopen week de kap in de primer gezet.
De kap is helamaal kaal gehaald en ook in de roestomvormer/ primer gespoten. Voor de laav epoxyprimer. Morgen wat deukjes er uithalen. Dan volgende week geel maken. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door schermer » za 14 mei, 2022 17:04

Erikjan schreef: do 12 mei, 2022 14:33

Had van te voren geschat ongeveer 2 jaar en 5000 euro nodig te hebben. Dat is beide niet gelukt :D Je verkijkt je ook enorm op de prijzen van verf, verdunner, thinner, schuurpapier plamuur tape en andere verbruiksartikelen.
Heel herkenbaar, van te voren denk je dat je het wel red met je schuurpapier, tape, spuitbussen schoonmaakmiddel enz. Maar er gaat best wel veel doorheen.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 14 mei, 2022 21:09

Weer wat geleerd vandaag.

Heb eerst wat deukjes uit de kap gehaald. Daarna iets plamuur en veel schuren. Toen ik een laag spuitplamuur ging spuiten kwam ik er achter dat je de sluit gelijk helemaal leeg moet spuiten en niet 10 min wachten tussen de lagen. Met lak gaat dat prima. Maar de spuitplamuur wordt dan al hard in de spuit

Maar hij is nu strak en staat in een laag spuitplamuur. Nog 1x schuren dan kan het geel er op
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 16 mei, 2022 23:55

Vanavond 3 uur aan het schuren geweest.

Eerst zwart controle poeder aangebracht dat heb je echt nodig om te zien of je alle putjes en krasjes weg hebt.

Als je een goed schuurblok gebruikt wat groot genoeg is blijven de lage plekken zwart. Als je door schuurt tot alles wit is ben je helemaal glad.

De schuurblokken van Durablok bevallen erg goed heb de versie met klitteband en een aantal verschillende maten.

Op een paar randjes ben ik door de primer gegaan. Morgen even een busje 1k primer halen om dat bij te werken voor de kleur er op gaat. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie