Gister met de franse eendenclub gesleuteld en een man heeft het tourental opgehoogd door de mengselschroef 'goed' te zetten. Dat is die schroef toch met een gleuf niet in het midden, maar net een beetje naar de buitenkant. ( vis richesse op de foto.)
Die heeft hij eerst helemaal uitgedraaid tot hij langzamer liep, toen weer ingedraaid tot hij via een piek(je) weer langzemer liep, die slagen geteld en daar in het midden gaan zitten. Dan is die schroef goed zegt hij.
Maarrrr we hebben heb gesteld toen hij koud was. Een maal thuis liep hij echt te hoog qua touren dus heb ik zelf de gasklepschroef? teruggedraaid, en de mengselschroef weer opnieuw ingesteld. Maar hij loopt nog te hoog. Ik moet ook het gaspedaal met mn voet een beetje omhoog drukken en dan gaat hij wel ietsje langzamer draaien..
Kan het ook zijn dat mn gaskabel te strak staat? ( of zeg ik nu iets heel geks?)
Wat doet trouwens de gliceur?

Ik heb een carburateur van een VISA schijnbaar, als ik er nou een van een 2cv op wil zetten, welke moet ik dan hebben? Tweedehands zijn die niet zo duur.