Daar moet ik inderdaad nog eens verder naar zoeken. Ik ben trouwens hier terecht gekomen omdat ik in België geen online fora vond, dus dat wordt eens lekker ouderwets offline contacteren inderdaad.
Dank!
Ik zoek sowieso een late 2CV6, enerzijds omwille van het vermogen (de traagste auto die ik ooit had trok sneller op dan een 2CV6 en de meeste auto's een héél stuk vlotter, dus 29pk zal al "onthaastend" genoeg zijn ), anderzijds omdat ik mijn budget blijkbaar anno 2022 zelfs voor zo'n "doordeweekse geit" van de jaren '80 krap is, laat staan dat ik er een redelijk ouder exemplaar voor zou kunnen scoren.
Ik heb intussen contact genomen met een verkoper van een 2CV(6) waar een nieuw chassis onder zit. Hier in België moet er dan blijkbaar ten allen tijde een document van de chassiswissel bij zitten, wat enkel te verkrijgen is wanneer het chassis aangekocht werd bij een erkende leverancier die er een unieke code in zet, en daarna de Belgische keuring het chassisnummer ingeslagen heeft op het nieuwe chassis. Volgens de verkoper zou dit allemaal in orde zijn, ik heb wat meer foto's gevraagd van de plekken waar de 2CV die ik vrijdag ging bekijken rot was (want deze 2CV staat nog een stuk verder van waar ik woon).
Die 2CV zit wel een stuk boven mijn aanvankelijk geplande budget, maar daar tegenover staat dat de koets volgens de verkoper recent (niet concourswinnend maar wel degelijk) gerestaureerd is en er dus een nieuw chassis onder zit.
De motor en remmen e.d. zouden wel nog moeten afgeregeld worden (zo recent is de restauratie blijkbaar) vooraleer deze kan gekeurd worden, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk.
Ik moet even afwachten, de verkoper is blijkbaar op vakantie... Intussen zoek ik verder en denk ik na over het budget (het leven is jammergenoeg meer dan auto's alleen en vooralsnog lukt het me niet om geld te kweken in mijn tuin ).
Ik kan het niet laten om toch te blijven kijken naar niet-2CV-aanbiedingen, maar eigenlijk bevestigt dit alleen maar meer en meer dat ik gewoon een 2CV zoek: ideaal formaat, comfortabele ophanging, 4 deuren en een koffer, altijd een picknickbankje mee, open kap, onderdelen vlot en betaalbaar verkrijgbaar, een typische "je ne sais quoi", een basis waar je echt heel wat kanten mee op kan qua aankleding...
Help, ben ik verliefd?