Project 2cv6 van rood naar wit
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Raar verhaal indd.
Als he bij Fillipe op de site kijkt kost vervangen van een buis 14,99 en een buis 12,50.
Misschien wil die het wel doen. De werkwijze is ieg niet geheim de handleiding staat zelfs online en hij verkoopt de tools ook maar dan ben je 350 euro verder.
Staat op de site onder services
Als he bij Fillipe op de site kijkt kost vervangen van een buis 14,99 en een buis 12,50.
Misschien wil die het wel doen. De werkwijze is ieg niet geheim de handleiding staat zelfs online en hij verkoopt de tools ook maar dan ben je 350 euro verder.
Staat op de site onder services
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja dat is die schreeuwerige website.
Ze hebben een heel verhaal op de site staan maar konden mijn kop BJ 1985 niet maken en ik zie niet waarom die anders is dan die op de foto. En waarom die hem niet kon maken vertelde die niet, dat was geheim.
https://www.eendengarage.com/stoterbuis%20vervangen.htm
wie is Fillipe Erikjan ?
Ze hebben een heel verhaal op de site staan maar konden mijn kop BJ 1985 niet maken en ik zie niet waarom die anders is dan die op de foto. En waarom die hem niet kon maken vertelde die niet, dat was geheim.
https://www.eendengarage.com/stoterbuis%20vervangen.htm
wie is Fillipe Erikjan ?
Laatst gewijzigd door RobertF op zo 18 okt, 2020 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Van VGS, in België, net over de grens.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Buisjes worden met een tooltje groter geduwd waardoor ze knellen in de opening. Ik moet ook ergens nog een oude tekening hebben van een tool waar je een kogeltje tussen legt en dit "walst" de rand groter waardoor het buisje vast zit. En ja het is lastig het oude buisje te verwijderen maar dit kan ook als je hem afzaagt en dan heel voorzichtig het resterende stuk in de lengte inzaagt in de kop dan is de spanning eraf en kan hij eruit, Maar heel voorzichtig om de kop niet te beschadigen.
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che15.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che15.html
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag een blauwe brief in de bus en dat is meestal nier leuk, of ik een aangifte voor de omzetbelasting wilde doen voor de eend.
Je bent OB verschuldigd bij import als de auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000Km heeft gereden.
Bij de aangifte BPM had ik opgegeven een kilometerstand van 27 Km en daarom moest ik nu een aangifte OB doen
De Belastingdienst even uitgelegd dat de auto 31 jaar oud is en dat er bij de restauratie een nieuwe teller ingekomen was maar dat de werkelijke kilometers waarschijnlijk >100.000Km was
Daarmee was het goed, waarschijnlijk een niet geheel wakkere ijverige ambtenaar geweest.
Je bent OB verschuldigd bij import als de auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000Km heeft gereden.
Bij de aangifte BPM had ik opgegeven een kilometerstand van 27 Km en daarom moest ik nu een aangifte OB doen
De Belastingdienst even uitgelegd dat de auto 31 jaar oud is en dat er bij de restauratie een nieuwe teller ingekomen was maar dat de werkelijke kilometers waarschijnlijk >100.000Km was
Daarmee was het goed, waarschijnlijk een niet geheel wakkere ijverige ambtenaar geweest.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Kost je wel weer tijd on het recht te zetten. Dat is weer minder
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Had ik bij de import van mijn 57er 30 jaar geleden. Ze hadden guldens en francs door elkaar gehaald van de aankoopprijs.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo Robert,
Hoe is het met de olielekage van de motor afgelopen? Er is al een tijdje niks vernomen. Of nog niet aan toe gekomen.Vriendelijke groet, Elmar
Hoe is het met de olielekage van de motor afgelopen? Er is al een tijdje niks vernomen. Of nog niet aan toe gekomen.Vriendelijke groet, Elmar
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik had nog een kop liggen daarvan heb ik de kleppen ingeslepen en nieuwe klepgeleidershoedjes gemonteerd en toen alles opnieuw met de verbeterde brilrubbers in elkaar gezet en toen lekte die niet meer. Verder heb ik er niet mee gereden dat zal het voorjaar pas worden maar verwacht dat de lekkage verholpen is. Ik vind nog wel dat het rempedaal wat sponzig aanvoelt en zal het systeem nog eens ontluchten., Ben nu bezig met een C2, ook een leuk wagentje.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een vraag je over de AK van 1973, daar ligt een 435cc motor in met trommelremmen, past daar een 602 cc in met schijfremmen.??
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja dat past.
Je moet wel het remsysteem aanpassen maar dat is geen grote klus.
Ik heb hetzelfde gedaan met m'n Dyane 4.
Je moet wel het remsysteem aanpassen maar dat is geen grote klus.
Ik heb hetzelfde gedaan met m'n Dyane 4.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Remsysteem aanpassen bedoel je dan de leidingen voor de schijfremmen?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja ook, maar schijfremmen betekent groen systeem, LHM.
Je trommelremmen hebben ouderwetse remolie.
Dat gaat niet samen.
Dus nieuwe remcilinders en hoofdremcilinder.
De rest kun je eventueel doorspoelen of vervangen.
Je trommelremmen hebben ouderwetse remolie.
Dat gaat niet samen.
Dus nieuwe remcilinders en hoofdremcilinder.
De rest kun je eventueel doorspoelen of vervangen.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo allen, een jaar geleden heb ik het kenteken op de auto gekregen na een volledige restauratie, maar sindsdien niet meer mee gereden. Vandaag een rit gereden van 100 Km door het mooie Zuid Limburgse land. De teller staat nu op 175 Km en dat in 1 jaar!!. De auto begon gedurende de rit steeds beter te lopen het leek wel of alles zich een beetje moest zetten. Er waren geen problemen alleen bleek bij het wegrijden dat de Tomtom het niet deed omdat er kortsluiting was in de USB stekkerdoos van de Action, dus moesten we de rit uit het hoofd rijden. De auto zweeft over de weg, trekt goed op en stuurt probleemloos. De remmen doen het goed dat bleek ook al op de APK maar ik had het pedaal graag iets harder dat had ik bij de vorige eend wel. Toch prettig dat na zo.n restauratie alles functioneert zoals het moet. Hoewel ik de auto voor mijn vrouw gemaakt heb heeft ze er tot nu toe nog geen meter mee gereden omdat ze bang is dat ze er een krasje op komt. Toch maar kijken of ik haar op een mooie nazomerse dag nog achter het stuur krijg
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814