Behalve de keuringperikelen met de ophanging die een inschrijving verhindert heeft Soleille (1986 2CV6) nog 1 belangrijk probleem vooraleer ik er uitgebreid mee kan rijden...
De accu laadt niet bij tijdens het rijden!
Mijn algemene autokennis verdenkt dan de alternator, maar blijkbaar heeft een 2CV ook nog een aparte spanningsregelaar en verder heb ik wel veel losse draadjes achter het dashboard en in de motorruimte gezien (behalve de laadstroom werkt alles wel qua verlichting/ruitenwissers/starten/ontsteking), dus wil ik wel eerst eea kunnen testen/controleren vooraleer ik misschien een goeie alternator vervang en alsnog geen laadstroom heb.

Ik denk dat er aan de kabelboom van Soleille al heel wat geknutseld is en ik hecht niet veel waarde aan de originaliteit van het elektrisch systeem, als het maar werkt en veilig is, dus wil ik vooral kunnen meten of alles wel functioneert zoals het hoort te functioneren, en dit eventueel waar nodig verhelpen, los van of dit nu met de juiste stekkertjes en de juiste kleurcodering is, dus een tijdelijk testkabeltje of een definitieve nieuwe verbinding leggen is voor mij geen probleem. Mijn multimeter heeft het blijkbaar begeven, maar ik haal sowieso wel een nieuwe, die heb ik sowieso nog nodig.