Inbouw BMW 850 blok
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Ok. Zijn jullie nu al uitgekeken op de 850.. Dat is snel.
Re: Inbouw BMW 850 blok
Staandaard conversie kit voor 1100+ maken...en halve forum is om...
Denk ik.
Denk ik.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
is zo'n 1100 niet te krachtig voor de bak? Een uitlaat (laten) fabriceren die ook nog kachelpotten heeft lijkt me ook nog een beste klus, net als een geschikte koeling.
Het is jammer dat ik niet een loods heb oid. Zo'n 850 in de Dyane zou wel leuk zijn
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Nou, uitgekeken......Laagvlieger schreef: ↑vr 6 jan, 2023 18:19 Ok. Zijn jullie nu al uitgekeken op de 850.. Dat is snel.
Er kwam voor weinig een compleet setje voorbij. Te mooi om te laten lopen. En we weten nu hoe het moet. Vooral het uitzoeken heeft heel veel tijd gekost. Ik ben er nu meer dan een jaar mee bezig.
De spullen zijn van een éénmanszaak ducks classic. Van medeforummer duckknutsel. Zijn idee is om er wat mee te verdienen.
De 1100 komt weer in mijn garage; weer wat te knutselen en we hebben nog een adapterset......
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Hoe hebben we het blok nu opgehangen?
de steun van de versnellingsbak zit in de originele steun. Wel 12 mm van de afstandsbussen afgehaald.
De voorkant ziet er zo uit: stukje uit het chassis, en op de plaats van de cv motorsteunen 2 rubber dempers met daarop 2 hoge steunen. Die zitten via afstandsbusjes en een m12 draadeind dwars door het blok aan elkaar. De steunen zijn door inslijpen, buigen en vastlassen iets achterover gezet.
Dit is een hoog bevestigingspunt, zit ver uit het draaipunt van het blok.
Gemaakt van 4 mm U profiel. De rubbers (op de foto nog blokjes hout) hebben een M10 draadeind aan één kant. Die gaat in een opgelaste moer in een sluitstuk van 5 mm dik aan de kopse kant van de steun. Onderin het rubber een M10 draadeindje met een moer vast onder het chassis.
Om torderen van het blok tegen te gaan een steun gemaakt die midden onder het blok zit. heeft geen dragende functie, alleen 2 rubber dempers die torderen gaan voorkomen. Vast te zetten door nog te boren gaten en dan met bout en moer in het chassis.
Gemaakt van 3 mm L profiel. op de foto nog niet afgelast.
Dit werkte bij de proefrit goed. Mochten er te grote trekkrachten op de voorste rubbers komen dan nog twee rubbers kopen van 2 cm dik voor onder de chassisbalk. De 3 en 2 cm dikke rubbers doorboren en een draadeind door: 2 cm rubber, chassisbalk, 3 cm rubber, vastdraaien aan motorbloksteun. Dat vangt de trekkrachten goed op.
Gr Rob
de steun van de versnellingsbak zit in de originele steun. Wel 12 mm van de afstandsbussen afgehaald.
De voorkant ziet er zo uit: stukje uit het chassis, en op de plaats van de cv motorsteunen 2 rubber dempers met daarop 2 hoge steunen. Die zitten via afstandsbusjes en een m12 draadeind dwars door het blok aan elkaar. De steunen zijn door inslijpen, buigen en vastlassen iets achterover gezet.
Dit is een hoog bevestigingspunt, zit ver uit het draaipunt van het blok.
Gemaakt van 4 mm U profiel. De rubbers (op de foto nog blokjes hout) hebben een M10 draadeind aan één kant. Die gaat in een opgelaste moer in een sluitstuk van 5 mm dik aan de kopse kant van de steun. Onderin het rubber een M10 draadeindje met een moer vast onder het chassis.
Om torderen van het blok tegen te gaan een steun gemaakt die midden onder het blok zit. heeft geen dragende functie, alleen 2 rubber dempers die torderen gaan voorkomen. Vast te zetten door nog te boren gaten en dan met bout en moer in het chassis.
Gemaakt van 3 mm L profiel. op de foto nog niet afgelast.
Dit werkte bij de proefrit goed. Mochten er te grote trekkrachten op de voorste rubbers komen dan nog twee rubbers kopen van 2 cm dik voor onder de chassisbalk. De 3 en 2 cm dikke rubbers doorboren en een draadeind door: 2 cm rubber, chassisbalk, 3 cm rubber, vastdraaien aan motorbloksteun. Dat vangt de trekkrachten goed op.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 13 jan, 2023 18:19
Re: Inbouw BMW 850 blok
Nieuw op dit forum maar niet nieuw in de 2cv wereld, oud 2cv crossers zullen me vast wel kennen.
Maar ben me aan t orienteren om een 2cv te gaan beemeren......850 of 1100 ? Ben nog aan t twijffelen. iemand een verstandige opmerking of advies ?
Groet Do
Maar ben me aan t orienteren om een 2cv te gaan beemeren......850 of 1100 ? Ben nog aan t twijffelen. iemand een verstandige opmerking of advies ?
Groet Do
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Inbouw BMW 850 blok
Leuk, aan dit blok hangt meer kabel dan in mijn hele 57er eend zit...
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
En dan zijn dit nog de draadjes die uit de draadboom gehaald zijn:
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht