Eezibleed
Re: Eezibleed
Is wel iets wat je met zn tweeen moet doen. Met vacuumtrekken heb ik geen ervaring
Re: Eezibleed
Die eezibleed heb ik lang geleden een keer gehad. Vond het geen succes, eerder een hoop gedoe. Met twee mensen even ouderwets pompen ging sneller en beter.
Tegenwoordig heb ik een apparaatje op perslucht, met perslucht wordt een vacuüm gemaakt, dat werkt redelijk. De 2cv heeft leidingen met een kleine diameter, dat helpt niet mee, ook bij vacuüm vind ik op de ouderwetse manier makkelijker en sneller. Vriendinlief kent ondertussen het regime
Tegenwoordig heb ik een apparaatje op perslucht, met perslucht wordt een vacuüm gemaakt, dat werkt redelijk. De 2cv heeft leidingen met een kleine diameter, dat helpt niet mee, ook bij vacuüm vind ik op de ouderwetse manier makkelijker en sneller. Vriendinlief kent ondertussen het regime
Re: Eezibleed
Ok, dus toch met 2 mensen....
Hopelijk komt mijn zoon komend weekend thuis. Zal ik hem ff vragen...
Hopelijk komt mijn zoon komend weekend thuis. Zal ik hem ff vragen...
Re: Eezibleed
Eezibleed trekt niet vacuum maar zet druk op het reservoir. Je moet alleen opletten dat je niet te hoge druk erop zet. Het werkt goed, zelfs bij de landrover waar bij voorwielen de 2 aparte cylinders zitten en de onderste de ontluchter heeft... Soms halen ze zelfs de ankerplaat los om die cylinder naar boven te draaien. De eezibleed drukte de luchtbellen er in een keer uit.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Eezibleed
Ik weet de werking van Eezibleed. Maar omdat me dat werd afgeraden vroeg ik of vacuüm trekken werkt bij de 2cv... dat deed ik altijd bij mijn motoren en werkte goed.AZL57 schreef: ↑di 21 feb, 2023 11:44 Eezibleed trekt niet vacuum maar zet druk op het reservoir. Je moet alleen opletten dat je niet te hoge druk erop zet. Het werkt goed, zelfs bij de landrover waar bij voorwielen de 2 aparte cylinders zitten en de onderste de ontluchter heeft... Soms halen ze zelfs de ankerplaat los om die cylinder naar boven te draaien. De eezibleed drukte de luchtbellen er in een keer uit.
Maar jij zegt dus dat Eezibleed goed werkt en de adapter dop goed past en niet lekt op het remvloeistof reservoir?
Met hoeveel bar in het reservewiel werk je dan, 1.4?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1896
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Eezibleed
Je kunt ook een slang nemen en daar een ventiel van een fietsenband in drukken. Deze met een tiewrap vast zetten.
Dan de slang op de ontluchtingsnippel drukken en met het rempedaal pompen.
Je kunt dit dus alleen doen. Het nadeel is dat je niet kunt zien wat er gebeurd. Of de slang los schiet, of er lekkage is, of er al nieuwe vloeistof komt.
Dan de slang op de ontluchtingsnippel drukken en met het rempedaal pompen.
Je kunt dit dus alleen doen. Het nadeel is dat je niet kunt zien wat er gebeurd. Of de slang los schiet, of er lekkage is, of er al nieuwe vloeistof komt.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: Eezibleed
Het staat in de gebruiksaanwijzing. Als je te veel druk zet gaat ie lucht lekken. Er diverse doppen bij de eezibleed. Ik heb pas een maat gebruikt voor 5 verschillende automerken.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Eezibleed
Ik heb de Eezibleed besteld en ga eens kijken hoe en of dat werkt.
Hou jullie op de hoogte.
Hou jullie op de hoogte.