Extra verlichting

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Extra verlichting

Bericht door AZL57 » wo 1 mar, 2023 18:16

Mijn 57er eend in winterdienst heeft echte franse stadslichten met de buislampjes achter de reflector. Als je heel goed kijkt zie je 2 lichtstreepjes. Dat vond in een beetje onveilig. Nu had ik vroeger ooit op mijn brommer 2 platte Union schijnwerpertjes die prima licht gaven. Dus maar eens op internet gezocht naar zoiets. En op Ebay duitsland kon ik er 2 op de kop tikken voor 6 euro.
Ik heb de steuntjes aangepast zodat ze op de schroeven van de koplampen passen. twee draadjes naar de aansluiting van de stadlsichtjes en klaar. Ik vind het wel grappig uit zien en het werkt perfect. Je kunt ze zelfs mee verstellen met de koplampen. Mocht je ze niet meer willen hebben deze aanpassing is zo weer ongedaan te maken.
Bijlagen
lampjes1.jpg
lampjes2.jpg
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: Extra verlichting

Bericht door Data58 » za 1 apr, 2023 15:01

creatieve oplossing :D
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Extra verlichting

Bericht door hobbes » di 4 apr, 2023 20:41

Zo mag het, volgens de RDW regels mag je maximaal 4 hoofdlampen hebben. Lampen op of boven de bumper tellen niet mee als mistlampen en mogen geschakeld worden met de hoofdlampen.

Ik heb ze iets groter op de casper en hobbes eend maar moet ze nog steeds weer eens aansluiten ( zijn los geweest vanwege wat opknapwerk)gaven wel mooi en veel licht :D
met eendige groeten,

Plaats reactie