Revisiemotor kopen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Pchof
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 jul, 2020 12:02

Revisiemotor kopen

Bericht door Pchof » za 18 mar, 2023 13:32

Bij verschillende bedrijven (Burton, tweeceevee, le patron, Citroparts, van der Horst etc) zie ik kant en klare 2cv6 motoren te koop. Allemaal rond de €2000,-
Vraag: worden die allemaal door 1 en dezelfde externe partij (in Frankrijk) gereviseerd (tweeceevee)of doen ze dat allemaal zelf (Burton)?
En wat is de kwaliteit van zo'n revisie motor?
Is dan echt alles gedaan wat moet en heb je dan min of meer een nieuwe motor?

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Revisiemotor kopen

Bericht door deusjevo » za 18 mar, 2023 16:52

Wellicht inkoppertje maar vraag het aan de betreffende bedrijven, die moeten het t beste weten.

In m’n Dyane ligt een motortje van Mehari Club Cassis, het ding draait als een dolle en ik rij echt stevig door.

Geen idee wat eraan gereviseerd is, lag er bij aankoop al in.
.
5C37B71E-7B26-43AF-85A9-E8434E7BBA32.jpeg
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Revisiemotor kopen

Bericht door Erikjan » za 18 mar, 2023 18:31

Sommige bedrijven doen de revisie zelf, andere verkopen hem door. Elk bedrijf zal zeggen dat ze de beste zijn. Je zal aan de bedrijven moeten vragen wat er allemaal wordt gedaan. Het verschil zal vooral in de krukas zitten denk ik er zijn maar een paar bedrijven die een krukas kunnen demonteren en weer inelkaar zetten.

Pchof
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 jul, 2020 12:02

Re: Revisiemotor kopen

Bericht door Pchof » za 18 mar, 2023 19:54

Burton: gereviseerde cilinderkoppen met nieuw kleppen en klepgeleiders, gereviseerde nokkenas, gereviseerde krukas, nieuwe zuigers en cilinders, keerringen, oliekoeler, olieleiding

Eendenspul: Volledig gereviseerde 602cc motor.
Deze motoren worden gereviseerd in de fabriek waar Citroën ook haar motoren liet reviseren. Met name de krukas en nokkenas worden geheel gereviseerd en gecontroleerd. Ook de cillinderkoppen zijn aangepakt en is de gehele motor voorzien van nieuwe pakkingen en dichtingen. Verder zijn er de volgende nieuwe onderdelen opgegaan: Zuigers en cilinders, oliekoeler, olieleiding, oliefilter en bougies.

Le patron: Gereviseerd krukas.
Gereviseerde nokkenas.
Nieuwe zuigers en cilinders.
Nieuwe kleppen en geleiders.
Nieuwe oliekoeler.
Nieuwe olieleiding.

Tweeceevee: De motor is voorzien van de volgende nieuwe onderdelen: Zuigers en cilinders – oliekoeler – olieleiding- oliefilter- pakkingen- bougies. De krukas en de nokkenas worden gereviseerd en gecontroleerd.

Eendengarage: https://www.eendengarage.com/moteur_superieur.htm

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Re: Revisiemotor kopen

Bericht door Le Patron » do 22 jun, 2023 17:28

De meeste zoals ook die van ons Le Patron zullen bij Burton vandaan komen, die van Eendengarage natuurlijk niet want daar kan niemand aan tippen. :roll:
Ik zeg niet dat het de beste is die we verkopen, wil je het beste dan zou ik VGS aanraden.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Plaats reactie