hallo allemaal,
Ik ben iemand aan het helpen met een 71er Mehari.
Deze moet klaar voor de keuring, maar de ruitenwissermotor werkt niet.
Ik heb deze er al uit gekregen, maar niet op de manier zoals het hoort volgens mij.
Ik had de motor losgedraait, en na veel prutsen en draaien is ie er uit.
Nu is alles weer in elkaar en heb ik geprobeerd om het hele gebeuren er weer in te prutsen. maar je kunt de bocht niet krijgen, er moet namelijk weer een deel aan de achterkant van de u-balk komen
Ik denk dat devoorruit er uit moet, dan via de bovenkant alles er weer in.
maar hoe zit de voorruit bevestigd? aan de buitenkant,onder het "dash" zijn al 2 moeren er af.
Ik durf namelijk niet te veel kracht te zetten met al dat polyester
alvast bedankt voor de info, ik zal een foto posten!
voorruitframe/ ruitenwissermotor van Mehari
voorruitframe/ ruitenwissermotor van Mehari
Laatst gewijzigd door danielb op vr 11 sep, 2009 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als die 2 moeren onder het dashbord er af zijn kan het frame nog flink vastzitten door roest
tussen het stalen subframe en het raam frame, wat bij deze ook staal is denk ik.
Flink wrikken aan het raam om het los te krijgen misschien.
Ook flink doorweken met kruipolie.
tussen het stalen subframe en het raam frame, wat bij deze ook staal is denk ik.
Flink wrikken aan het raam om het los te krijgen misschien.
Ook flink doorweken met kruipolie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Klopt. die 2 moeren is alles wat het frame vasthoudt, alleen roest het flink vast tussen je stalen subframe en je aluminium raamframe.
Als je het raamframe eruit hebt getrokken, kun je de bovenste kap van de dash eraf nemen en de ruitenwisser plaatsen.
Als je het raamframe eruit hebt getrokken, kun je de bovenste kap van de dash eraf nemen en de ruitenwisser plaatsen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Je hebt een redelijke kans van slagen als je het dashboard deel losmaakt:
*de kabels etc die door het frame en dashboard gaan (choke en trekstart)
*de grote verchroomde schroef boven het laatje
*de twee parkertjes bij de in/uitstap opening
*En het liefst ook nog de 4(?) boutjes moertjes onder de motorkap waarmee het dashboard deel vastzit aan de kuip
Dan kan je voorzichtig met houten spietjes het dashboard een aardig eind openbuigen. Je zou er dan bij moeten kunnen.
succes
*de kabels etc die door het frame en dashboard gaan (choke en trekstart)
*de grote verchroomde schroef boven het laatje
*de twee parkertjes bij de in/uitstap opening
*En het liefst ook nog de 4(?) boutjes moertjes onder de motorkap waarmee het dashboard deel vastzit aan de kuip
Dan kan je voorzichtig met houten spietjes het dashboard een aardig eind openbuigen. Je zou er dan bij moeten kunnen.
succes
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 21 mei, 2023 13:07
Re: voorruitframe/ ruitenwissermotor van Mehari
Ook ik heb met dit probleem alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik, nadat ik de voorruit eruit geschoven heb, de horizontale balk doorgezaagd. Daardoor krijg je in het dashboard ook twee zaagsneden. Nu kan de balk eraf en het dash gedemonteerd. De ruitenwisser bleek makkelijk te repareren; het haakje van het veertje was stuk. Het dashboard is eenvoudig te repareren maar ik heb gekozen voor vervanging.
De horizontale balk heb ik weer bevestigd d.m.v. roestvrij stalen verzonken inbusbouten in het subframe te tappen.
De horizontale balk heb ik weer bevestigd d.m.v. roestvrij stalen verzonken inbusbouten in het subframe te tappen.