Roadtrip naar Zuid-Frankrijk
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Re:
Als Nederlander kun je geen Crit'air milieusticker krijgen voor je 2cv. Onmogelijk!Kulio schreef: ↑di 13 jun, 2017 13:51 Je moet in Frankrijk verplicht gele hesjes voor elk inzittende bij je hebben (gilet de sécurité) en de bij pech aan doen (te koop bij IKEA). Ook moet je ethylotest in je auto hebben. Als je die niet hebt krijg je bij controle een waarschuwing als je niets gedronken hebt, maar een boete als je wel alcohol gedronken hebt. Een poederblusser meenemen is ook wel aan te raden en is meen ik in Belgie verplicht. En ga niet zonder sticker op je voorruit bepaalde binnensteden in. Dat kost 150 Euro boete. Dat zijn een aantal grote steden, waaronder Parijs. De sticker is aan te vragen op https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande-ext/cgu en click de Engelse versie aan als je het Frans niet goed begrijpt. De kosten zijn nog geen 5 Euro, maar het kan tot 2 weken duren.
Veel plezier in La Douce France.
Re:
Parijs/Frankrijk gaat hier voor buitenlands geregistreerde voertuigen niet in mee hoor... misschien in Duitsland...
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Re:
In Duitsland heb je zonder milieusticker een verklaring van de FEHAC nodig dat je een Oldtimer hebt
Kan er even niets meer over vinden maar heb er nog eentje in m’n Range Rover liggen als het goed d
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Roadtrip naar Zuid-Frankrijk
Over het algemeen doen ze in Frankrijk bij Oldtimers niet zo moeilijk als je geen crit' air sticker hebt. Frans praten is wel erg belangrijk, stel dat een gendarme je aanspreekt dan kun je beginnen over Frans erfgoed en dat werkt bijna altijd
.
Voor andere auto's is het lastiger, echter, bijvoorbeeld mijn Seat Marbella uit 1987 heeft oorspronkelijk al een geregelde katalysator die ook op het kenteken staat. Ik heb een mail gestuurd aan de organisatie/prefectuur en de situatie uitgelegd, en dat de auto voldoet aan de Euro2 norm. Uitdraai van een 4-gas test erbij en voila, daar was het vignet. (klasse 3)
Voor Duitsland voldoet een kopietje van je kentekenbewijs waarop je de datum 1e toelating arceert; Indien 30 jaar oud, geen probleem.

Voor andere auto's is het lastiger, echter, bijvoorbeeld mijn Seat Marbella uit 1987 heeft oorspronkelijk al een geregelde katalysator die ook op het kenteken staat. Ik heb een mail gestuurd aan de organisatie/prefectuur en de situatie uitgelegd, en dat de auto voldoet aan de Euro2 norm. Uitdraai van een 4-gas test erbij en voila, daar was het vignet. (klasse 3)
Voor Duitsland voldoet een kopietje van je kentekenbewijs waarop je de datum 1e toelating arceert; Indien 30 jaar oud, geen probleem.