Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Motor heeft lange tijd met extra 7° voorontsteking rond gereden met die 1-2-3 ontsteking. Alles wordt dan extra warm. Achter die ontsteking zag ik al wat olielekkage bij het corigeren toen.
Compressie was verleden keer ook maar iets van 7-8 dus je zou ook kunnen denken lekgassen of druk op carter.
Voor die beplating rond de cilinders of rond gans de motor zie ik niet meteen zitten om het los te maken.
Volledige pakkingset is voorhanden, is het dan niet beter alle rubbers te doen?
Compressie was verleden keer ook maar iets van 7-8 dus je zou ook kunnen denken lekgassen of druk op carter.
Voor die beplating rond de cilinders of rond gans de motor zie ik niet meteen zitten om het los te maken.
Volledige pakkingset is voorhanden, is het dan niet beter alle rubbers te doen?
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Vind het lastig je exacte vragen te ontdekken.
Als er olie lekt bij je ontsteking kan dat via de nokkenas zijn..daar zit eerder een keering dan een "rubber" denk ik
Of hij lekt tussen de 2 helften..
Kan je zien waar het vandaan komt?
Als er olie lekt bij je ontsteking kan dat via de nokkenas zijn..daar zit eerder een keering dan een "rubber" denk ik
Of hij lekt tussen de 2 helften..
Kan je zien waar het vandaan komt?
Laatst gewijzigd door gillis op di 23 jul, 2024 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Ik weet ook niet precies wat de vraag is.
Maar de nokkenas heeft geen keerring hier zitten groeven in die de olie terug naar binnen slingeren. Als het daar lekt heb je waarschijnlijk overdruk in je carter. Dit is makkelijk te meten met een stuk slang op de peilstok opening.
https://www.youtube.com/watch?v=NPXUaTrGorE
Als je inderdaad geen onderdruk meer hebt of zelfs overdruk kan je beginnen met een vulpijp revisie.
Als dat niet helpt alles goed schoon maken. Dan poosje laten lopen en kijken waar de olie vandaan komt.
Als je weet waar het van daankomt kan je je een plan maken.
Mogelijke plaatsen wat je kan checken brilrubbers, krukaskering voor of achter. olieleiding.
Maar de nokkenas heeft geen keerring hier zitten groeven in die de olie terug naar binnen slingeren. Als het daar lekt heb je waarschijnlijk overdruk in je carter. Dit is makkelijk te meten met een stuk slang op de peilstok opening.
https://www.youtube.com/watch?v=NPXUaTrGorE
Als je inderdaad geen onderdruk meer hebt of zelfs overdruk kan je beginnen met een vulpijp revisie.
Als dat niet helpt alles goed schoon maken. Dan poosje laten lopen en kijken waar de olie vandaan komt.
Als je weet waar het van daankomt kan je je een plan maken.
Mogelijke plaatsen wat je kan checken brilrubbers, krukaskering voor of achter. olieleiding.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
'k Wilde de er een week te vroeg aan beginnen, extra 1 week werk in de begonnen vakantie. Deze avond staat de geit nog te warm voor de ontvlambare remmenreiniger.
Morgen dus.
Morgen dus.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Observatie na het reinigen, dat oliedrukkontakt bleek een spuitertje te zijn. Na 10 sec motor aan was hij al nat.
Je schroeft dat deksel eraf van de cilinder om het ontstaan van de lek te ontdekken en nu is dat zomaar iets simpel.
Hoera morgen rijden we weer.
Je schroeft dat deksel eraf van de cilinder om het ontstaan van de lek te ontdekken en nu is dat zomaar iets simpel.
Hoera morgen rijden we weer.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Ja dat had ik ook eens in Frankrijk. Na een ritje van 2km naar dorp en terug was al mijn olie weg....Gelukkig had de hoofddealer in de buurt nog een laatste druksensor liggen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Ooit heeft een Wegenwacht er bij mij uit nood een grote bout in gedraaid.... Kan ook een oplossing zijn.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Ja als je de passende kunt vinden. De dealer in het dorp waar ik was had nog geprobeerd hem dicht te lassen. Maar dat was niet gelukt.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Lijkt 'n beetje op mijn oude DS vroeger, je neemt de voorvleugel eraf en plots zijn er vele plaatsen bereikbaar.
De clips voor parker en mm boutjes daar mag je je niet in vergissen en plaats. Die M7 boutjes met sleutel 11, ik leek terug in het Citroën tijdperk beland.
De gast had een ganse occasie motor gekocht, alles bij de hand en die sensor was goed. Eigenaardig leek me de afkoeling van de remschijven, 2 accordeons die er naartoe zijn gericht waaruit lucht van de grote schroef vooraan komt.
De clips voor parker en mm boutjes daar mag je je niet in vergissen en plaats. Die M7 boutjes met sleutel 11, ik leek terug in het Citroën tijdperk beland.
De gast had een ganse occasie motor gekocht, alles bij de hand en die sensor was goed. Eigenaardig leek me de afkoeling van de remschijven, 2 accordeons die er naartoe zijn gericht waaruit lucht van de grote schroef vooraan komt.
Re: Motorlek, evtl enkel motor eruit nemen
Er horen nog 2 koelbakjes om de schijven te zitten maar de ophanging hiervan breekt vaak af en dan worden die dingen weggelaten.
diverse Citroens, wat anders.