dolgedraaide bout......
dolgedraaide bout......
De volgende ellende. Bij het monteren van de olievulpijp van de Dolly, draaide de linker bout door. Hier zit ook nog eens de steun van de dynamo op. Wat is het beste te doen? Het is een M12 bout, misschien een langere bout erin draaien, en dan voorzichtig vast. Of nieuw overmaats draad tappen? Wat zou dan de beste maat zijn? Ben geen voorstander van b.v. een heliocoil. Wie heeft er een goed idee?
Re: dolgedraaide bout......
Als daar een M12 in zit dan is ie al behoorlijk overmaats...M7 is normaal???
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: dolgedraaide bout......
Misschien heb je sleutel 12 gebruikt maar M12 kan daar onmogelijk zitten.
Een helicoil plaatsen is een goede oplossing.
Daarna gaat het nooit meer kapot.
Een helicoil plaatsen is een goede oplossing.
Daarna gaat het nooit meer kapot.
Re: dolgedraaide bout......
Ja, sorry, was inderdaad sleutel 12.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: dolgedraaide bout......
Met sleutel 12 is het M8, al een maat groter dan origineel.
Je zult moeten kijken of je een helicoil M7 nog vast kunt krijgen, anders een helicoil M8.
Maar dat wordt krap denk ik, zoveel vlees zit er misschien niet.
Je zult moeten kijken of je een helicoil M7 nog vast kunt krijgen, anders een helicoil M8.
Maar dat wordt krap denk ik, zoveel vlees zit er misschien niet.
Re: dolgedraaide bout......
Je hebt ook sleutel 12 bouten met M7 draad, in alle oude 2cv's.
diverse Citroens, wat anders.
Re: dolgedraaide bout......
Is ook weer opgelost..... Kon gewoon het gat opboren, en opnieuw groter draad tappen; dacht dat ik niet aan de onderkant van het gat kon komen, maar dit lukte dus wel. Zit nu weer stevig vast. Gelukt....