Versnellingsbak identificatie
Versnellingsbak identificatie
Op mijn versnellingsbak staat een nummer “AM 331 11 ^ 8 2 +”
Is hieruit op te maken wat voor versnellingsbak het is?
Is hieruit op te maken wat voor versnellingsbak het is?
Re: Versnellingsbak identificatie
Aan de price-as kan je zien voor welke A-type de bak het is gemaakt.
tweeceevees zijn leuk!
Re: Versnellingsbak identificatie
Dus de bak moet eraf om te zien welk type het is?
En hoe herken je vervolgens welke bak het is?
En hoe herken je vervolgens welke bak het is?
-
- Heavy user
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Versnellingsbak identificatie
Door de prise as te bekijken en vergelijken met de afbeeldingen op internet.
Er is een plaatje met alle assen er op maar ik heb die even niet beschikbaar.
Je kunt ook 1 wiel opkrikken en omwentelingen van het wiel vergelijken met de omwenteling van de krukas.
Voor de exacte getallen kun je de site van Cats raadplegen.
Er is een plaatje met alle assen er op maar ik heb die even niet beschikbaar.
Je kunt ook 1 wiel opkrikken en omwentelingen van het wiel vergelijken met de omwenteling van de krukas.
Voor de exacte getallen kun je de site van Cats raadplegen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
- Locatie: Eindhoven
Re: Versnellingsbak identificatie
Inderdaad de codes op de bak zeggen niks.
Hier zijn de prise-assen en hoe ze te herkennen
—> de upload functie doet het niet. Bijlagenlimiet van het forum is bereikt
Dan even zo:
Bij de spiebanen zitten groeven (of niet) over de omtrek van de as.
1 groef in het midden: Mehari 3vinger drukgroep
1 groef aan de voorkant uit het midden: Dyanec acadiane, ami8 3vinger drukgroep
2 groeven: 2cv4, dyane4 3vinger drukgroep
Geen groef: 2cv6 3vinger drukgroep
Lange spiebanen: 2cv6 diafragma drukgroep
Hier zijn de prise-assen en hoe ze te herkennen
—> de upload functie doet het niet. Bijlagenlimiet van het forum is bereikt
Dan even zo:
Bij de spiebanen zitten groeven (of niet) over de omtrek van de as.
1 groef in het midden: Mehari 3vinger drukgroep
1 groef aan de voorkant uit het midden: Dyanec acadiane, ami8 3vinger drukgroep
2 groeven: 2cv4, dyane4 3vinger drukgroep
Geen groef: 2cv6 3vinger drukgroep
Lange spiebanen: 2cv6 diafragma drukgroep
EENDJES!!!
Re: Versnellingsbak identificatie
Hierbij 2 plaatjes

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Re: Versnellingsbak identificatie
Bedankt voor alle hulp!
Zit er nou veel verschil tussen die bakken?
Zijn er mensen die ervaringen willen delen?
Zit er nou veel verschil tussen die bakken?
Zijn er mensen die ervaringen willen delen?
-
- Heavy user
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Versnellingsbak identificatie
Het echte verschil is de tandwiel verhoudingen en de lengte van de spiebanen.
Re: Versnellingsbak identificatie
Ahaa,
Ik bedoel eigenlijk qua rij eigenschappen?
Vond mijn bak wat nerveus, rijdend door de stad (tussen de 20-50) veel schakelen tussen 2 en 3.
Of is dat gewoon de charme van een a-type?
Ik bedoel eigenlijk qua rij eigenschappen?
Vond mijn bak wat nerveus, rijdend door de stad (tussen de 20-50) veel schakelen tussen 2 en 3.
Of is dat gewoon de charme van een a-type?
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Versnellingsbak identificatie
Tussen de 20 en 50 zal je inderdaad wel af en toe moeten schakelen.
Haakse bochten zal je terug moeten schakelen naar z’n 2 en tot 50 kan je best in z’n 3 maar zelfs in z’n 4
Haakse bochten zal je terug moeten schakelen naar z’n 2 en tot 50 kan je best in z’n 3 maar zelfs in z’n 4
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Versnellingsbak identificatie
de 2e en de 3e versnelling zitten niet voor niets recht tegenover elkaar denk ik. Je gebruikt ze veel.
Een Eend(achtige) rijdt je op toeren. Het moderne rijden is niet besteed aan deze oude techniek.
Schokkend rijden komt vaak doordat men in een lage snelheid in een te hoge versnelling rijdt. Geef je wat gas dan gaat e auto schokken of bokken. Een eend maakt ook veel meer herrie dan een moderne auto.
Ook de remkracht is veel minder dan de een 'normale 'auto.
Enfin, veel plezier met rijden in het oude wagentje. Het geeft zoveel plezier en onthaasting.
Een Eend(achtige) rijdt je op toeren. Het moderne rijden is niet besteed aan deze oude techniek.
Schokkend rijden komt vaak doordat men in een lage snelheid in een te hoge versnelling rijdt. Geef je wat gas dan gaat e auto schokken of bokken. Een eend maakt ook veel meer herrie dan een moderne auto.
Ook de remkracht is veel minder dan de een 'normale 'auto.
Enfin, veel plezier met rijden in het oude wagentje. Het geeft zoveel plezier en onthaasting.
tweeceevees zijn leuk!