zeeeer goede remmen :S
zeeeer goede remmen :S
hoi,
ik heb net 3 paar verse remblokjes gestoken ( 2 hoofd- en 1 paar handremblokjes). nu na het installeren van de handremblokjes sleepten die zo hard dat ik moeite had om de wagen te verplaatsen! de blokjes zitten perfect en de rem is volledig ontspannen. is dit normaal en gaan ze gewoon afslijten of moet ik de boel opnieuw open gooien :s want daar heb ik echt geen zin in!
ik heb net 3 paar verse remblokjes gestoken ( 2 hoofd- en 1 paar handremblokjes). nu na het installeren van de handremblokjes sleepten die zo hard dat ik moeite had om de wagen te verplaatsen! de blokjes zitten perfect en de rem is volledig ontspannen. is dit normaal en gaan ze gewoon afslijten of moet ik de boel opnieuw open gooien :s want daar heb ik echt geen zin in!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Als je oude blokjes heel ver op waren zijn de excentrische bussen/bouten waarmee je je handrem stelt waarschijnlijk ook zo afgesteld op die ver opgesleten blokjes. Dan staan ze nu dus te ver naar binnen, waardoor ze je nieuwe (dikkere) blokjes te ver naar buiten (naar binnen eigenlijk) drukken, tegen je remschijf aan. Kabel losmaken, excentrische bussen opnieuw stellen, kabel weer aanspannen en vastzetten.
Succes, Tuub
Succes, Tuub
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ja, je ziet voorop (onderaan) een grote moer, met nog een bout erdoorheen. Die bout draai je een goede slag los, dan kun je die onderste moer draaien. Aan die moer (eronder) zit een excentrische bus vast die draait in de arm van de handrem. Door die moer te draaien beweeg je het draaipunt van de armen die de handrem aandrukken. Draai ze zo, dat de blokjes nét aankomen en zet daarna de borging weer vast (die bout die door die moer zit). Daarna de kabels aan beide zijden weer aanspannen en vastzetten et, voilà.
('t is wat muf dit uit te leggen via een tekstje, laat iemand het voordoen, 1 x zien en je vat 't)
Succes, Tuub
('t is wat muf dit uit te leggen via een tekstje, laat iemand het voordoen, 1 x zien en je vat 't)
Succes, Tuub
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Om te stellen heb je gen sleutel nodig, want ze hoeven daarvoor niet open.
Maar om schoon te maken moeten ze wel open. Als eerste stel je de excentrieken naar binnen, zodat je rem absoluut niet aansleept (test dit niet door te gaan rijden, want als je ze goed ver naar binnen hebt gedraaid moet je 88 keer pompen voor je remmen beginnen te werken). Doe je dit niet, dan trek je alles stuk als je de remtrommel er af haalt. Dan haal je het wiel er af en sla je de borging van de centrale moer los. Dan draai je met dop 40 (kan iemand diet even bevestigen, ik ben namelijk niet zeker meer van die maat). die ventrale moer los en dan kan je de remtrommel er af trekken. Als dat niet wil, schroef je het wiel weer op de remtrommel en trek je aan het wiel.
Maar om schoon te maken moeten ze wel open. Als eerste stel je de excentrieken naar binnen, zodat je rem absoluut niet aansleept (test dit niet door te gaan rijden, want als je ze goed ver naar binnen hebt gedraaid moet je 88 keer pompen voor je remmen beginnen te werken). Doe je dit niet, dan trek je alles stuk als je de remtrommel er af haalt. Dan haal je het wiel er af en sla je de borging van de centrale moer los. Dan draai je met dop 40 (kan iemand diet even bevestigen, ik ben namelijk niet zeker meer van die maat). die ventrale moer los en dan kan je de remtrommel er af trekken. Als dat niet wil, schroef je het wiel weer op de remtrommel en trek je aan het wiel.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Als je je wiel van achteren bekijkt, zie je je draagarm zitten. Aan het uiteinde van je draagarm zit een deel dat tijdens het rijden niet ronddraait met het wiel. Dat is de ankerplaat. Op die ankerplaat zitten twee bouten. Draai hieraan en je stelt je rem. Denk er wel aan dat je beide bouten moet stellen en dat ze niet tegelijkertijd draaien !
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen