niet (meer) zo goede remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

niet (meer) zo goede remmen

Bericht door flusc » za 20 aug, 2005 18:47

hoi, hier ben ik weer,
het probleem van de handrem is inmiddels al opgelost maar nu heb ik het volgende probleem:
van de voorste schijfremmen zijn de blokjes vervangen, remolie vernieuwd en alles is gereviseerd. Er lekt GEEN olie, daar ben ik zeker van.
Maar mijn remmen doen bijna niets... als ik op men rem ga staan bij een snelheid van +- 40 dan slipt ie zelf op nat wegdek nog niet. Hij vertraagt gewoon ( en dan rem ik echt hard!). De achterste remmen heb ik nog niet kunnen opendoen (bij gebrek aan een dop 44) maar ik denk niet dat het hieraan kan liggen... Ik denk niet dat er lucht in men leidingen zit opdat de pedaal niet strakker aanvoelt als ik meermaal het pedaal indruk.

iemand een id waarom ie niet remt?
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 20 aug, 2005 19:41

Heb je je remschijven goed schoon gemaakt ?
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 21 aug, 2005 09:36

het zijn nieuwe schijven...
mag ik ze schoonmaken met wasbenzine?
vroem vroem

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 21 aug, 2005 09:50

remmenreiniger :wink:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 21 aug, 2005 11:23

in de betere autozaak te schoepen?
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 21 aug, 2005 14:11

flusc schreef:in de betere autozaak te schoepen?
Vast, maar misschien ook in de minder goede autozaak. Gewoon vragen om remmenreiniger.
Afblijven.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 21 aug, 2005 16:47

heb daarjuist even gekeken... remmen zijn schoon, je kan er bijna van eten.

nog IDjen?
vroem vroem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 21 aug, 2005 16:50

Heb je ook gevoeld aan jke remschijven ? Een vettig laagje tegen roest, zie je namelijk niet.
Afblijven.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » zo 21 aug, 2005 16:51

Toch eerst schoonmaken, moet altijd met nieuwe schijven. Er zit een soort vet op om te zorgen dat ze in de verpakking niet gaan roesten, dus dat moet je er eerst met remreiniger afhalen voor je ze monteerd.
Als je met vette schijven wel gereen hebt ook je remblokken opschuren.
Suc6
Doe je remmen ook even ontluchten, is zo gedaan en kan je dat verder uitsluiten. :idea:
2cv az 1968

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door abr2cv » zo 21 aug, 2005 20:43

Schijfremmen moeten idd goed schoongemaakt worden en de blokken een beetje geschuurd (schuur de randjes ook een beetje, dit voorkomt piepende remmen), controleer ook of de blokken er goed in zitten. De eerste paar honderd km remmen nieuwe schijven en blokken nog niet optimaal, eerst moet er een laagje afgesleten zijn. Ik zou toch voor de zekerheid de achterremmen controleren. Misschien zijn je wielremcilinders lek. Dit kun je controleren door voorzichtig met een kleine platte schroevendraaier het rubber van de wielremcilinder aan de kant te duwen, als er dan vloeistof uit komt dan is de wielremcilinder lek. Dop 46 past ook wel. Die kun je vast wel ergens lenen.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 21 aug, 2005 22:53

abr2cv schreef:Schijfremmen moeten idd goed schoongemaakt worden en de blokken een beetje geschuurd (schuur de randjes ook een beetje, dit voorkomt piepende remmen), controleer ook of de blokken er goed in zitten. De eerste paar honderd km remmen nieuwe schijven en blokken nog niet optimaal, eerst moet er een laagje afgesleten zijn. Ik zou toch voor de zekerheid de achterremmen controleren. Misschien zijn je wielremcilinders lek. Dit kun je controleren door voorzichtig met een kleine platte schroevendraaier het rubber van de wielremcilinder aan de kant te duwen, als er dan vloeistof uit komt dan is de wielremcilinder lek. Dop 46 past ook wel. Die kun je vast wel ergens lenen.
ik ben er bijna zeker van dat er niets lekt. Als ik het pedaal gedurende 2 min hard indruk ( echt wel hard), wat goede beenspieren vereist :-), dan blijft het pedaal mooi staan en voelt niet sponzig aan.
morgen ga ik even de remschijven controleren en de blokjes afschuren

maar euhm de remschijven voelen eig niet vet aan hoor...maar ja je weet nooit...

nog tips?
vroem vroem

Gesloten