raraaaaa

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

raraaaaa

Bericht door Ramon » za 27 aug, 2005 23:37

ik ben een blokje aan het reviseren, na eindelijk het basis blok af te hebben(aM2) heb ik hele goede cilinders en koppen van een 635 blok er op gezet,

heb echter wel zuigers (nieuwe veren gemonteerd)van het am2 blok gebruikt voor de hoge compressie
(am... 9 staat er op)

nu heb ik mooi veel nieuwe dingen er in, maar na het stellen van de kleppen, draai ik de moter om te kijken of alles goed is, blijft een zuiger steken op een klep en alles wil dus niet meer draaien.


wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit weer normaal krijgen????

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 28 aug, 2005 08:40

ik vermoed dat de stand van de krukas verkeerd is... Er gaat blijkbaar een klep open als de piston naar boven gaat. ik persoonlijk merk de tanden altijd als ik de distributieketting verwijder. Je zal aan een specialist moeten vragen want de correcte stand is van de 2 tandwielen...
vroem vroem

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 28 aug, 2005 09:37

oja logisch daar heb ik niet op gelet, mooi k@t dus weernet alles in elkaar gelijmd

nou ja ik zal wel weer opnieuw beg9inen

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » zo 28 aug, 2005 12:13

jah, heb ik ook al eens gehad :D
is idd k@t , maar je komt het geen 2 keer tegen :lol:
vroem vroem

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 28 aug, 2005 18:13

Op het tandwiel van de nokkenas zit een merkje met twee streepjes, en op
de krukas één streepje.
Deze moet je oplijnen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Ami8
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 jul, 2005 09:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ami8 » vr 16 sep, 2005 21:59

Nu je toch nog bezig bent met de revisie is misschien de volgende info als goed bedoeld advies de moeite waard: in de boekjes (Haynes, Olyslager, werkplaatshandboek) staat dat zuigers en cylinders echt bij elkaar horen. Er staat letterlijk "de zuigers, cilinders en zuigerpennen worden als een set geleverd. verwissel de onderdeleen nooit'. Nou ben ik geen kenner, maar ik kan me voorstellen dat het problemen kan opleveren als je het toch doet.
grtz,
Michiel

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 17 sep, 2005 19:42

t kan geen kwaad als je de boel rustig inrijdt en even oplet dat de spullen bij elkaar passenD zijn, dwz voldoende speling tussen zuiger en cilinder. Met nieuwe zuigerveren atijd zowieso opnieuw inrijden. ook interessant is het te weten of je niet teveel ruimte tussen de cilinder en de zuiger hebt, hetgeen compressieverlies oplevert. Verder is de vraag altijd als je hoge zuigers in een cilinder, welke altijd een korte zuiger heeft gehad, steekt dat de zuiger niet tegen een stootrand aantikt. Daarom is mijn advies aan Ramon om even met de onderdelen langs een revisie specialist te gaan en iig bovenstaande punten laten nakkijken.

succes!
Ami 8 break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 18 sep, 2005 09:37

ander basis blok gepakt nu lukt het wel alles zit mooi en draait soepel rond

Gesloten