als ik in mijn eend (met VISA motor) na een koude start weg rij is er niets aan de hand tot ik pak em beet 1 km heb gereden.
Als ik dan mijn gaspedaal ongeveer een centimeter of 2/3 in trap hoor je de motor minder toeren gaan draaien en als je niets doet slaat hij af.
Trap ik het gaspedaal helemaal in dan doet hij het wel, echter dan komt hij niet verder dan 3000 toeren (in vier 80 km/h). En als ik gas loslaat hoor ik behoorlijke ploffen in de uitlaat, dit zou betekenen op een niet volledige verbranding.
Op een gegeven moment (na 15 km) gaat hij in een keer weer als van ouds.
Heeft iemand ervaring?
Vanavond ga ik het electrische circuit wel doormeten. De carburateur had ik vrijdag al schoongemaakt.
help..
motor houd in.. (visa-blok)
Controleer eerst de sensoren es ff. Die horen een vaste ampere of voltage door te geven als je er een metaaltje tegenaan houdt. (al dan niet geaard) Geen id hoe het precies werkt maar de sensoren zijn vaak de zwakke schakel in de visa-motoren.
Daniel
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
het gekke is dat het ook spontaan weer ophoud, iets electronisch lijkt me dan een beetje vreemd.
En inderdaad zodra de metalen pin van het vliegwiel bij de sensor is, moet deze een spanning van 7 volt afgeven (mits deze is aangesloten op de 12v voeding) bij geen pin is het 1 volt. Dit is alleen lastig te meten.
Ik denk dat ik maar twee nieuwe sensoren koop voordat ik van de zomer naar italie en frankrijk ga..
En inderdaad zodra de metalen pin van het vliegwiel bij de sensor is, moet deze een spanning van 7 volt afgeven (mits deze is aangesloten op de 12v voeding) bij geen pin is het 1 volt. Dit is alleen lastig te meten.
Ik denk dat ik maar twee nieuwe sensoren koop voordat ik van de zomer naar italie en frankrijk ga..
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
inhouden van visamotor
Mijn ervaring met dit probleem zijn de sensoren.Zorg er in ieder geval voor dat je
de massa aansluitingen met een andere draad aan de massa van de doorsnedebout
tussen motor en bak legt zodat ze beide een perfecte massa hebben want dikwijls zit
daar het grootste probleem waardoor ze kapot gaan.
de massa aansluitingen met een andere draad aan de massa van de doorsnedebout
tussen motor en bak legt zodat ze beide een perfecte massa hebben want dikwijls zit
daar het grootste probleem waardoor ze kapot gaan.