Ik krijg die motor er niet uit

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 28 aug, 2005 21:33

2cv6spécial schreef:lap,ook da nog :? en hoe welke vijzen moet ik nu weer losdraaien?en wat moet er nu weer los? ja sorry het is de eerste keer dat ik de auto demonteer en moet het helemaal aleen doen,en als ik de garagist bel kost het mij weer geld :wink: Dus bedankt voor jullie hulp. Ik heb reeds een vraagbaak gedownload maar versta de helft niet :?
om de koets te verwijderen?
een hele boel..

alles wat aan/op/bij/in de koets eraf, dan de bouten midden in de koets (2 rijen) losmaken, onder de achterbank, en voorin de kofferbak (bij de achterlichten..)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » zo 28 aug, 2005 22:39

Man ik begin zo de indruk te krijgen dat ik de hele boel niet meer in elkaar ga krijgen.En nog een vraagje,hoe weet je welk vijsje waar moet,en hoe slaan jullie ze op?ik ben bezig met alles in diepvvrieszakjes te steken en op te schrijven waar alles moet,maar de motor en de kkoets staan er nog steeds op en ik zit al aan 50 zakjes ofzo
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 29 aug, 2005 07:14

das wel het handigst alles een beetje in zakjes, maar het is ook gewoon fingerspitzengevoel, ik gooi alles gewoon in een grote bak, maar kan ondertussen uit mijn hoofd wel zeggen wat voor bout waar hoort. slim is ook om als het mogelijk is de bout terug in het onderdeel te draaien.

succes

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 29 aug, 2005 13:28

Frank Munneke schreef:das wel het handigst alles een beetje in zakjes, maar het is ook gewoon fingerspitzengevoel, ik gooi alles gewoon in een grote bak, maar kan ondertussen uit mijn hoofd wel zeggen wat voor bout waar hoort. slim is ook om als het mogelijk is de bout terug in het onderdeel te draaien.

succes
In aansluiting hierop:
Als je de boutjes en moertjes weer goed schoon wilt hebben doe je ze even in de vaatwasmachine. Schitterend resultaat!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 29 aug, 2005 15:06

Of je laat ze weken in diesel worden ze ook erg mooi van.

groet frank

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 29 aug, 2005 20:18

Werkt dat ook tegen roest ?

Maarreh, voor de achterste steun van de motor/versnellingsbak (het is 1 steun):

Neem 1 van je voorwielen. Deze zit vast aan je wielnaaf (deze zie je meteen als je je wiel er af zou halen, maar dat is nu even niet nodig). Deze wielnaaf zit aan het lagerhuis. Dat is een soort gietijzeren blok met daarin je wiellagers (die wiellagers zie je niet). Dat lagerhuis ('blok') zit weer vast aan een buis. Deze buis loopt van dat blok met een bocht naar achteren en wordt steeds groter in diameter. Deze buis wordt de draagarm genoemd. Deze draagarm zit weer vast aan een andere buis. Deze buis staat dwars op de rij-richting. In deze buis zitten belangrijke delen voor de sturing van je Eend. Daarom wordt deze buis ook wel het stuurhuis genoemd. En in het midden van deze buis, steekt een veel dunner buisje recht omhoog. Het uiteinde van dit buisje makt een bocht van ongeveer 90 graden. Aan het uiteinde van die buis zit je achterste motorsteun.

Deze achterste motorsteun is een plaat staal met in het midden een blok rubbber. In dat rubber zit weer 2 gaten en in die gaten zitten weer buisjes.

Misschien was dit een wat kinderachtige, betuttelende uitleg, maar ik hoop dat je hiermee je achterste motorsteun kan vinden.
Afblijven.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » ma 29 aug, 2005 21:29

jaja,de motorsteun heb ik reeds gevonden,ik zag hem gewoon niet met de koets er nog op,vandaag de koets opgetild.Wel is al mijn remvloeistof uit de hoofdremcilinder uitgelopen toen ik de twee buisjes van de remmen losmaakte. Moet er daar nu DOT 4 in of LHM.Want Dit verschilt voor achter en voorremmem heb ik ergens gelezen,nee?En in de hoofdremcilinder kan maar 1 soort vloeistof.Waar moet de andere dan?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 29 aug, 2005 21:36

Je hebt 1 van de 2, dus niet LHM en DOT. Gaat niet helemaal lekker die twee door elkaar.

Lees dit eens:

http://www.eendeei.nl/eendologie/211001.htm

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 29 aug, 2005 21:37

Er is maar 1 reservoir, dus maar 1 soort vloeistof. Kwam er groene remvloeistof uit? Dan LHM. (voorremmen schijf, dan LHM, voorremmen trommels, dan Dot 4, correct me if I'm wrong)
Remvloeistof aanvullen + ontluchten pas doen als alles weer zo'n beetje in elkaar zit, zo voorkom je dubbel of 3dubbel werk.
(ik moet sneller typen zie ik!! :) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » di 30 aug, 2005 10:18

ik zou er zeker geen Dot in doen... dat maakt alles van lhm naar de haaien...
vroem vroem

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 4 sep, 2005 00:39

als je een lhm systeem hebt idd, vandaar dat ik hierboven al aangaf waarop te letten alvorens een flesje LHM of Dot4 in het reservoir te legen...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 4 sep, 2005 18:52

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 00:17
Locatie: Oterleek

Bericht door SPOTeend » do 15 sep, 2005 20:07

2cv6spécial schreef: Moet er daar nu DOT 4 in of LHM.Want Dit verschilt voor achter en voorremmem heb ik ergens gelezen,nee?En in de hoofdremcilinder kan maar 1 soort vloeistof.Waar moet de andere dan?
Het klopt dat er maar 1 reservoir is. Je moet maar 1 van de 2 soorten gebruiken, afhankelijk van de soort voor-remmen.
Van welk bouwjaar is je 2cv? Heb je aan de versnellingsbak schijfremmen of trommelremmen?
De oudere 2cv's hebben trommelremmen aan de vernellingsbak en gebruiken DOT4 remvloeistof.
De jongere 2cv's hebben schijfremmen en gebruiken de groene LHM remvloeistof.
Het omslagjaar is modeljaar 1982 volgens mij. Maar het kan zijn dat jouw geit ooit is omgebouwd. Belangrijk is wat voor een remmen er aan de voorzijde zitten. Achter hebben ze allemaal trommelremmen dus dat maakt niet uit.
Succes, Henri.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » do 15 sep, 2005 22:42

Remprobleem intussen opgelost hoor :D Nu is enkel nog het probleem de voor en achter assen loskrijgen.Die bouten zijn met niets los te krijgen.Denkt eraan ze dor te slijpen
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 15 sep, 2005 23:14

bouten roodgloeiend stoken dan willen ze wel los pas op brandgevaar

Gesloten