Donoreend: Aantrekkelijk of niet?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Donoreend: Aantrekkelijk of niet?

Bericht door Joos » ma 28 jul, 2003 11:02

ik reed (mijn vader reed, ik zat ernaast) langs een tereintje waar een aantal schadewagens opstaan,
onder andere een gele eend,
we dachten eerst aan een sloperij,
maar op een papiertje aan het gebouw dat erbij hoorde stond : "auto's vanaf 20.000 Bfr (€500) en 1500Bfr. per maand (€37.5)",
de auto's worden dus waarschijnlijk alleen in hun geheel verkocht,
nu is eht volgens mijn pa geen ook geen slecht idee om een 2e eend bij te kopen,
al dan niet met een rot chassis en rotte koets, kale banden, ...
voor onderdelen.
de overige onderdelen kunnen evt. verkocht worden aan andere 2cv-ers.

is dit inderdaad een goed idee,
en wat is een goeie prijs-kwalitietsverhouding?
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 28 jul, 2003 12:02

Een reserve eend is altijd handig mits je de ruimte hebt, hij (in nederland) ouder dan 25 jaar is (ivm belasting) en dat ze niet helemaal op is ( vooral voor deuren en motorondelen is het handig.
Succes Teun
PS 500 is wel teveel voor een onderdelen eend hoor dat kan goedkoper..
Wat brengt morgen.???

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 28 jul, 2003 12:28

ik dacht ook eerder aan 250 ofzo...
ik ben een arme 14 jarige eender met zo'n €300,
en die moet er niet allemaal door ;)
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 28 jul, 2003 13:03

ik denk dat 100 euro een meeneem prijsje is of zelfs 50 euro's ,
bedenk dat je de andere een stuk "Oud" ijzer opruimt ,
Anders doet deze zijn eendje niet weg dus zoeken en bellen er staat er vast nog wel eendtje..
Teun
Wat brengt morgen.???

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 28 jul, 2003 20:27

over belasting weet ik niks,
ik weet niet hoe het hier in België zit...

ik zou morgen eens naar die Genkenaar met die gele eend bellen,
in het begin lijkt het mij het beste om in het midden te laten of je hem voor loop of sloop wilt,
zoiets in de aard van "die gele eend, hebt u die voor onderdelen of is hij in zijn geheel te koop?"
als ze dan iets verkeerds antwoorden kan je nog zeggen dat je eens gaat nadenken.

mjin oma melde mij ook nog iets van een vriendin van haar, wiens buurvrouw overleden is,
enkele jaren na de aanschaf van een eend,
de wagen stond toen een tijd stil,
maar later heeft de zoon de auto nog gebruikt, maar de eend staat nu weer stil, waarschijnlijk op de oud-ijzer-vent te wachten...
ik ga eerst daar eens informeren, allicht doen zij de eend niet te duur weg, gezien het voor hun niet dient om geld op te brengen, dat is ook minder ver, en in zo'n dorpje waar iedereen iedereen kent, ... :wink:
1977 Mehari

geite-meid
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: do 10 jul, 2003 22:21
Locatie: kluisbergen belgie

Bericht door geite-meid » do 7 aug, 2003 13:15

hey rocco...
als je enkel een geit bij wilt kopen voor onderdelen is 500€ echt wel veel hoor... ik weet niet of je lid bent van de geitenclub 'huppel', maar je leert er wel andere geitenliefhebbers kennen...en in dees wereldje van geitjes zijn contacten erg belangrijk...vb: chassis van ons rode geit is geplooid: nieuw kost het iets van een 400 €... toen ons vrienden van huppel dat hoorden zijn ze beginnen rondbellen en hebben ze er eentje in heel goede staat 2e hands gevonden voor 125 €... als je wil zoek ik eens de meetings op in jouw buurt en dan laat ik je iets weten... wie weet rijden we ff rond om je op te halen en kan je dan mee naar een of andere meeting...

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » do 7 aug, 2003 22:48

voorlopig komt er geen extra eend,
maar binnenkort misschien?

bedankt, jocira!
1977 Mehari

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » ma 11 aug, 2003 13:46

Hoi,

Ik heb vorig jaar een charleston in zeer bedenkelijke staat gekocht voor 100 euro. Hij is rijdend thuis gekomen (gelukkig lagen er twee vloermatjes voorin, ander ging mijn voet tijdens het ontkoppelen telkens tot aan het asvalt) en daarna gesloopt. Motor, bak, assen en pedalen zijn doorverkocht voor 200 euro, koets is hergebruikt na enig poets- en oplapwerk, kenteken is voor 35 euro weggegaan, en alleen de driehoekjes (liggen nu bij de spuiter) en de twee voorbanden heb ik zelf gehouden. (nieuwe michelins, alleen die waren het geld al waard).

Nu klinkt 100 euro een koopje, en heb ik nog redelijk wat gevangen voor de resten, maar je zit wel lange tijd met veel zooi opgescheept, en als je dat niet binnen kwijt kunt, dan moet je niet verwachten dat het zijn waarde behoudt. Denk dus even na wat voor onderdelen je nog nodig gaat hebben, wat je van een wrak nog kunt gebruiken, en bedenk dan of al dat gedoe het je waard is. En bedenk dat een gemonteerde eend minder plek inneemt dan een gedemonteerde.

Gesloten