Motor valt bijna uit
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Motor valt bijna uit
Hallo allemaal
Ik was vanmiddag eindelijk weer eens bezig met mijn eendje. Alleen loopt ie stationair niet zo goed. Vooral als ie warm wordt dan lijkt het net of heel eventjes de sleutel wordt omgedraait en de moter uitvalt. Dit gebeurt ongeveer 2 seconden, de motor slaat net niet af en schut hevig. Daarna loopt ie weer normaal. Na ongeveer 10 seconden gebeurt dit weer. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb ook pas een electronische ontsteking op mijn motor gezet. Misschien heeft het hier iets mee te maken. Alvast bedankt voor de reacties
Ik was vanmiddag eindelijk weer eens bezig met mijn eendje. Alleen loopt ie stationair niet zo goed. Vooral als ie warm wordt dan lijkt het net of heel eventjes de sleutel wordt omgedraait en de moter uitvalt. Dit gebeurt ongeveer 2 seconden, de motor slaat net niet af en schut hevig. Daarna loopt ie weer normaal. Na ongeveer 10 seconden gebeurt dit weer. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb ook pas een electronische ontsteking op mijn motor gezet. Misschien heeft het hier iets mee te maken. Alvast bedankt voor de reacties
Officiele eigenaar van een deusjefoo
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
krijgt ie niet te veel benzine? hij smoort ff en dan komt ie er weer door, door een kleinere luchtstroom...
als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
post eens wat dit testje geeft...
als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
post eens wat dit testje geeft...
vroem vroem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Dit zou best kunnen, hij stinkt ook best naar benzine. Ik zal het morgen direct eventjes uitproberen.flusc schreef:krijgt ie niet te veel benzine? hij smoort ff en dan komt ie er weer door, door een kleinere luchtstroom...
als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
post eens wat dit testje geeft...
Bedankt voor je reactie.
Officiele eigenaar van een deusjefoo
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Toch eventjes uitgeprobeerd en als ik de doek erop hou, verliest ie vermogen. Hij stinkt echter wel naar benzine en toen ie eerst niet wou starten kwam er een steekvlam uit de carberateur. Ik ga die eerst maar eens schoon maken met een vriend van me. Dan opnieuw afstellen en ik hoop dat ie het dan weer doen. Moet er trouwens ook benzine in het benzinefilter zitten?
Officiele eigenaar van een deusjefoo
heb je onlangs je carburator open gedaan? ik denk dat je vlotterhoogte te hoog staat ingesteld. Probeer eens met je vlotterhoogte wat lager te zetten (3 mm ofzo)
let wel op! bij de proef van gisteren mag je niet volledig je lucht smoren, anders is het zeer normaal dat ie vervomgen verliest...
let wel op! bij de proef van gisteren mag je niet volledig je lucht smoren, anders is het zeer normaal dat ie vervomgen verliest...
vroem vroem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Ik heb een paar maanden geleden dit eendje gekocht en ben nu bezig om hem een beetje te restaureren. De vorige eigenaar heeft de eend nogal verwaarloost en nu moet ie eerst weer voor de apk. Dus ik zou niet weten of de carburator onlangs nog open is geweest. Ik ben nu bezig om de carburator met een vriend uitelkaar te halen, schoon te maken met thinner en dan weer inelkaar te zetten.flusc schreef:heb je onlangs je carburator open gedaan? ik denk dat je vlotterhoogte te hoog staat ingesteld. Probeer eens met je vlotterhoogte wat lager te zetten (3 mm ofzo)
let wel op! bij de proef van gisteren mag je niet volledig je lucht smoren, anders is het zeer normaal dat ie vervomgen verliest...
Officiele eigenaar van een deusjefoo
Ja, en als ie te veel benzine kreeg, krijg je een mooie ontploffing tot bovenuit de carburateur... Oftewel: niet thuis doen deze tip . Of een doek er tussen...flusc schreef: als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
Ik neem aan dat de motor verder ook een grote beurt heeft gehad met het vervangen van de ontsteking? Dus kleppen gesteld, bougies vervangen? Moet elke 20.000 km. Ik ben nl. 99% zeker dat het niet je carburateur is (lees alle motorische problemen er maar eens op na hier op het forum).
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Nee ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik zal binnenkort eens een kleine en een grote beurt bij mijn eendje doen. Volgens mij heeft de vorige eigenaar pa''s dingen vervongen als dat echt heel erg nodig was. 1 van de bougiekabels is namelijk ook op een gedeelte ingetaped. Dus moet maar eventjes alles goed nakijken, want er klopt nu helemaal niets van volgens mij.Handjes schreef:Ja, en als ie te veel benzine kreeg, krijg je een mooie ontploffing tot bovenuit de carburateur... Oftewel: niet thuis doen deze tip . Of een doek er tussen...flusc schreef: als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
Ik neem aan dat de motor verder ook een grote beurt heeft gehad met het vervangen van de ontsteking? Dus kleppen gesteld, bougies vervangen? Moet elke 20.000 km. Ik ben nl. 99% zeker dat het niet je carburateur is (lees alle motorische problemen er maar eens op na hier op het forum).
Officiele eigenaar van een deusjefoo
dan hoef je niet echt verder te zoeken , wie weet hangt de hele motor aan elkaar met tapedeusjefoo schreef:Nee ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik zal binnenkort eens een kleine en een grote beurt bij mijn eendje doen. Volgens mij heeft de vorige eigenaar pa''s dingen vervongen als dat echt heel erg nodig was. 1 van de bougiekabels is namelijk ook op een gedeelte ingetaped. Dus moet maar eventjes alles goed nakijken, want er klopt nu helemaal niets van volgens mij.Handjes schreef:Ja, en als ie te veel benzine kreeg, krijg je een mooie ontploffing tot bovenuit de carburateur... Oftewel: niet thuis doen deze tip . Of een doek er tussen...flusc schreef: als je het zeker wil weten, dan laat je je eend draaien zonder luchtfilter en op het moment dat ie wil afslaan hou je je hand op je carburator (lees: sluit de lucht af). Als ie er dan doorkomt dan krijgt ie te weinig benzine, smoort ie direct dan denk ik dat ie te weinig lucht krijgt (te veel benzine)
Ik neem aan dat de motor verder ook een grote beurt heeft gehad met het vervangen van de ontsteking? Dus kleppen gesteld, bougies vervangen? Moet elke 20.000 km. Ik ben nl. 99% zeker dat het niet je carburateur is (lees alle motorische problemen er maar eens op na hier op het forum).
vroem vroem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Dat scheelt niet veel nee. Toen ik mijn handrem ging afstellen bijvoorbeeld bleek dat er een bout van miste, ruitewisser deed niets meer, zulk soort dingen.flusc schreef:dan hoef je niet echt verder te zoeken , wie weet hangt de hele motor aan elkaar met tapedeusjefoo schreef:Handjes schreef:Ja, en als ie te veel benzine kreeg, krijg je een mooie ontploffing tot bovenuit de carburateur... Oftewel: niet thuis doen deze tip . Of een doek er tussen...
Ik neem aan dat de motor verder ook een grote beurt heeft gehad met het vervangen van de ontsteking? Dus kleppen gesteld, bougies vervangen? Moet elke 20.000 km. Ik ben nl. 99% zeker dat het niet je carburateur is (lees alle motorische problemen er maar eens op na hier op het forum).
Nee ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik zal binnenkort eens een kleine en een grote beurt bij mijn eendje doen. Volgens mij heeft de vorige eigenaar pa''s dingen vervongen als dat echt heel erg nodig was. 1 van de bougiekabels is namelijk ook op een gedeelte ingetaped. Dus moet maar eventjes alles goed nakijken, want er klopt nu helemaal niets van volgens mij.
Officiele eigenaar van een deusjefoo
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Daarom ben ik er nu ook druk mee bezig, maar ik weet niet precies wat ik moet doen, dus vandaar dat ik soms stukjes hier post, zodat ik dingen uit kan sluiten.Handjes schreef:Ga dan als de donder je Eend eens goed verzorgen en doe dat dan elke 10.000 (klein) en 20.000 (grote beurt) weer. Anders is het voor de rest hier op het forum wat lastig helpen natuurlijk. Om maar te zwijgen van de martelgang die je 2cv nu ondergaat.
Officiele eigenaar van een deusjefoo