De achterkant van m'n eend stond scheef dus nu die toch op de hefbrug staat heb ik dat driekantige asje (kantelmes?) eruit gehaald zodat de trekstang niet meer vast zit aan de draagarm. Deze trekstang zat helemaal los, richting de voor en achterkant van de auto kon ik 'm simpel bewegen. Die is kapot dacht ik. Omdat ik een andere veerpot eronder ga zetten ging ik de oude demonteren, maar toen ik het kantelmes van het voorwiel los maakte merkte ik dat deze net zo los zit terwijl deze echt wel veerde toen ie op de grond stond.
Hoe weet ik nou of de pot heel of kapot is?
Hoe weet ik of m'n veerpot nou kapot is?
Hoe weet ik of m'n veerpot nou kapot is?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ohh Roel bedoelde je dat!!!
De trekstangen zitten inderdaad als ze niet vastzitten los in de potten. Wanneer je eend op zijn wielen staat met de trekstangen vast en alles veert goed en je eend is goed vlak af te stellen met de goede wagenhoogte. Dan veren de veerpotten nog goed.
Het kan wel zijn dat ze aan de voorkant of achterkant zijn (door) gerot. Daar zul je dan mogelijk iets aan moeten doen.
Maar die stangen zitten er wel los in. En als je eraan trekt dan drukken ze tegen de veren en kun je ze er dus niet uittrekken.
Hebben jullie de veerpotten van de mehari niet los gehad.
De trekstangen zitten inderdaad als ze niet vastzitten los in de potten. Wanneer je eend op zijn wielen staat met de trekstangen vast en alles veert goed en je eend is goed vlak af te stellen met de goede wagenhoogte. Dan veren de veerpotten nog goed.
Het kan wel zijn dat ze aan de voorkant of achterkant zijn (door) gerot. Daar zul je dan mogelijk iets aan moeten doen.
Maar die stangen zitten er wel los in. En als je eraan trekt dan drukken ze tegen de veren en kun je ze er dus niet uittrekken.
Hebben jullie de veerpotten van de mehari niet los gehad.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Nee de potten van de Méhari zijn hartstikke goed!
Weer iets geleerd, ik wist dat dus niet. Maarja ik vermoed dat alleen rechts achter kapot is, hij was zo hoog mogelijk afgesteld en nog hing ie door.
Ik kan voor €50,- een gebruikte pot kopen dat lijkt me een reeële prijs.
Weer iets geleerd, ik wist dat dus niet. Maarja ik vermoed dat alleen rechts achter kapot is, hij was zo hoog mogelijk afgesteld en nog hing ie door.
Ik kan voor €50,- een gebruikte pot kopen dat lijkt me een reeële prijs.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN