Chassis wissel the saga continious

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » wo 14 sep, 2005 18:41

even denken .. gisterenavond toen stond de koets er wel al op .. maar volgens mij stond hij gewoon buiten alleen iets meer naar links van de poort.

Vandaag alles helemaal inelkaar gezet, maar behoorlijk een illusie armer .. tjee ging het allemaal zo lekker zit ik nu met de volgende punten :

Uitlaat geheel vernieuwd maar ik krijg hem maar niet gas dicht .. op 3 punten niet op de linker klem vanaf de knalpot dan op de knalpot naar de achterdemper niet en dan niet op de eerste aansluiting op de achterdemper .. al met al heb ik dus 2 klemmen gasdicht de rest zo lek al een mandje .. maar lijken wel goed aan te sluiten .. ik word er gek van

De bodemplaten aan het chassis vastschroeven lukt voor geen meter, alles zit goed de gaten etc door de chassis band heengeprikt .. maar die klote clips .. ik weet niet wat voor een troep ik heb gekregen maar de bouten willen er met GEEEEN mogelijkheid in .. kortom ook maar ff gelaten

Toen meteen WEER een probleem .. ik krijg op het chassis de voorstoelen niet goed gemonteerd, de gaten die op het chassis zitten ( midden ) met schroefdraad kan ik er maar 1 van gebruiken want dan valt het andere gat precies verkeerd .. lekker handig ..

Ondanks al deze tegenslagen heb ik de boel toch maar even afgebouwd, maar de eend komt zo NOOIT door de APK .. kortom schorsen en volgend jaar zie ik wel verder .. ik heb nu geen tijd meer en ik ga sowieso nog even bij Ad van de Horst langs want ik heb behoorlijk de balen van het chassis en die clips .. dus wellicht dat ik iets fout doe .. ik laat het me graag even uitleggen
some got it, some eend

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » wo 14 sep, 2005 21:08

klinkt niet echt lekker...en het ging zo goed. Heb met je te doen. Laat het vervolg verhaal tzt horen.
sterkte... :cry:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 sep, 2005 00:29

Je moet zorgen dat de bout haaks op de schroefdraad die in de clip zit staat. Dit is vaak het probleem. Een bout die zichzelf centreert doet vaak wonderen en gebruik ook een goede lengte.

Dit waren de problemen die ik daarmee had tenminste. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » do 15 sep, 2005 09:39

Ik heb nu geen tijd meer om hiermee verder te gaan.
En het ging idd lekker, en precies met de koets erop begonnen de echte problemen.

Ik ben denk ik nog wel het meest ziek van die uitlaat, geheel nieuw aangeschaft om juist problemen te voorkomen ..

En die clips en bouten tja .. die clips zijn niet zo goed als die originele dat is een feit.
Maar ook mijn bodemplaten zijn zo slecht dat de koets er sowieso nog een keer afmoet.

Dus nu ga ik de eend schorsen, en eens rustig nadenken wat ik wil.

Nog een keer dik duizend euro investeren in de koets voor de bodemplaten en de voetenbak. En dan nog een keer alles laten spuiten

Of het word een kitcar, wellicht was het allemaal ook een beetje een overdosis en kun je zo'n klus ook beter doen zonder de tijdsdruk. Maar zolang ik zelf nog geen garage heb ben ik aangewezen op mijn schoonvaders ruimte.

Dus dit was het voorlopig even, vandaag ga ik al mijn gereedschap schoonmaken en kijken of ik het oude chassis kwijt kan ergens. De eend weer op zijn plekkie ( staat lekker droog dus daar gebeurd niets mee ) En dan eens rustig nadenken.
some got it, some eend

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » do 15 sep, 2005 09:46

De omgezette randen van dat chassis zijn niet zo strak omgezet als origineel
(en Cassis),waardoor de clips te ver openbuigen en de bout niet meer in
lijn komt met het moer gedeelte van de clip.
Je kan proberen dat te verbuigen met behulp van een precies in de clip passende
schroevendraaier of priem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 15 sep, 2005 10:27

André Post schreef:De omgezette randen van dat chassis zijn niet zo strak omgezet als origineel (en Cassis)
toch maar liever een 'orgineel' (lees cassis) chassis......... (die ik er ook onder heb en waar ik helemaal geen problemen mee heb gehad bij het monteren!

maar dat is iets voor de volgende chassiswissel!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 sep, 2005 10:27

André Post schreef:De omgezette randen van dat chassis zijn niet zo strak omgezet als origineel
(en Cassis),waardoor de clips te ver openbuigen en de bout niet meer in
Zoiets dacht ik dus ook.
Al had mijn originele citroen chassis hier vooraan ook wat last van, maar dit kwam door de anti-knikplaat de ervoor zorgde dat de rand te dik werd. Met een langere bout en wat prutsen was dit opgelost.
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 sep, 2005 10:30

Maikel schreef:Uitlaat geheel vernieuwd maar ik krijg hem maar niet gas dicht .. op 3 punten niet op de linker klem vanaf de knalpot dan op de knalpot naar de achterdemper niet en dan niet op de eerste aansluiting op de achterdemper .. al met al heb ik dus 2 klemmen gasdicht de rest zo lek al een mandje .. maar lijken wel goed aan te sluiten .. ik word er gek van
Bekend probleem. Smeer er wat uitlaatpasta tussen, laat de zooi goed drogen en je uitlaat is gasdicht. Die delen passen nooit helemaal en de klemmen zijn ook niet van de beste vorm om hem echt gasdicht te krijgen. Met uitlaat pasta tussen de delen lukt het altijd. :wink: Moeten de delen wel al goed op elkaar kunnen vallen he. :roll:
PuNk RoCK LosEr

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » do 15 sep, 2005 12:04

André Post schreef: waardoor de clips te ver openbuigen en de bout niet meer in
kun de clip vervangen door een moer met ringetje ??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » do 15 sep, 2005 15:10

clips zou je kunnen vervangen met een moer en een ringetje MAAR b.v. bij je veerpotten kom je daar niet of nauwelijks bij ( misschien makkelijker te doen als je met zijn tweeen bent ) Maar als je die clips plaatst let er goed op dat ze recht zitten, Draai er b.v. VOOR je de koets plaatst ff een bout in om te kijken of het past.
If not dan kun je er lekker makkelijk bij en daarna de bout er helemaal strak in draaien zodat je ze goed strak recht trekt ik denk dat dat een hoop gevloek scheelt :)

De uitlaat tja .. pasta is het uiterste red middel, nu hij al een paar keer warm is geworden en alles lekker uit heeft kunnen zetten scheelt het al behoorlijk , maar ik had Ad aan de telefoon vandaag en die bevestigde mijn problemen ( ook van die clips ) Hij gaf me de tip om bij het monteren van de uitlaat tijdens het aandraaien van de klemmen deze rond te tikken met een hamer en zo alles goed strak passend te krijgen dus dat kan ik ook nog een keer proberen.

Tja en wat die chassis betreft, ik had gehoopt dat er wat meer info uitgewisseld was al op dit forum, met alle respect maar om nou achteraf te horen dat ik WEER een ander chassis had moeten kopen .. nahja dat stemt me verre van vrolijk en waarom ben ik nou de eerste die hier tegenaanloop ?

No offense ment hoor, ik ben blij dat het iig nu out in the open is, en ik weet het nu ook voor de volgende keer.
Niet dat dit chassis zo slecht is, ik heb maar 2 gaten op maat moeten vijlen een ook dat was in 5 minuutjes gebeurd dus die De Graaf chassis zijn op zich wel ok, maar verwacht NIET dat alles 100% naadloos past.

Goed dit waren zo mijn bevindingen qua chassis wissel.
Op zich prima te doen het klusje, maar binnen 1 dag of een weekend wat ik soms hoor lukt je NOOIT in je eentje, wel denk ik als je met iemand werkt die het al een keer gedaan hebt, want soms moet je ff weten hoe iets inelkaar zit om het makkelijk uitelkaar te halen.

Uiteindelijk valt mijn teleurstelling toch wel mee, gisteren had ik er ff dik de balen van. De eend rijd, heeft een mooi nieuw dik in de tectyl staand chassis en staat nu lekker weer droog in de schuur.
Te wachten tot ik weer zin en inspiratie heb om de laatste kleine dingen te verhelpen en te beginnen aan de koets voetenbak, bodemplaten en roest wegwerken en weer netjes schilderen.
Misschien volgend jaar .. en anders zodra ik zelf een huis met garage heb en dan lekker op mijn gemakkie.

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » do 15 sep, 2005 15:29

Er zijn wel discussies geweest over welk chassis nou goed is en welk niet,
uiteindelijk had gewoon iedereen daar een andere mening over en tegenvallers
uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 16 sep, 2005 14:30

Ik heb de RDW gemaild over wat wel en niet mag qua chassis': kort gezegd komt het er op neer dat alleen orginele chassis' en door de RDW goedgekeurde chassis' toegestaan zijn. Echter, ik heb nog een mailtje teruggestuurd met de volgende link + een begeleidende text.

http://www.2cv.nl/publicaties/theo/index.html
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 16 sep, 2005 17:44

Er zijn al verschillende mensen bezig met deze discussie en die hebben al meerdere malen contact gehad met de RDW. Is het niet verstandiger als we dat eens afwachten ipv dat iedereen op eigen houtje de RDW gaat bestoken met telefoontjes en mailtjes. Daar schiet je toch geen reet mee op, veroorzaakt alleen maar meer ruis!!!
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 16 sep, 2005 17:57

Verder wil ik iedereen wijzen op dit topic:

http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... 4671#34671

Het klinkt kinderachtig, maar is misschien wel handig om weer een keer aan te halen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » vr 16 sep, 2005 18:06

ik zeg punkey je hebt gelijk en laten we ff lekker ontopic blijven.

Of het nou mag of niet mag daar zijn genoeg topics over, het ging er nu puur technisch om welke je het beste kunt nemen ( en of dat nou wel of niet mag, dat is voor ieder voor zich )
some got it, some eend

Plaats reactie