Chassis wissel the saga continious
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
waar het om gaat.....RDW gaat accoord met elk chassis waarvan een ANDERE KERUINGS-INSTANTIE zegt dat het goed is en hiervoor een certificaat afgeeft. Dus land van herkomst maakt niet uit mits er een certificaat bij zit. Een andere instantie zegt dus dat het goed is en de RDW hoeft geen onderzoek te doen naar de deugdelijkheid. Ze verschuilen zich als het ware achter het oordeel van een ander.
Een auto wordt in Nederland type goedgekeurd dwz er wordt een exemplaar bekeken/gekeurd en dat is de standaard. De andere auto's krijgen gewoon een kenteken er vanuit gaande dat deze aan dezelfde standaard voldoen. Er is een fabriek die ook "garant"r staat voor de kwaliteit. Dit probleem speelde bv bij de Tjoek-tjoeks (3 wielige taxi uit Thailand). Geen enkele importeur wilde garant staan voor deze voertuigen. Dus het verhaal is en blijft duidelijk. Chassis MET certificaat is in orde.
Een auto wordt in Nederland type goedgekeurd dwz er wordt een exemplaar bekeken/gekeurd en dat is de standaard. De andere auto's krijgen gewoon een kenteken er vanuit gaande dat deze aan dezelfde standaard voldoen. Er is een fabriek die ook "garant"r staat voor de kwaliteit. Dit probleem speelde bv bij de Tjoek-tjoeks (3 wielige taxi uit Thailand). Geen enkele importeur wilde garant staan voor deze voertuigen. Dus het verhaal is en blijft duidelijk. Chassis MET certificaat is in orde.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
Lelijke Eend schreef:wat staat hier dan...........hier kun je niks anders van maken toch...Geachte heer Joosten,
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment).
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
chassis
ik weet niet waarom en wat voor mailtjes jij binnen krijgt........laat staan wat de inhoud is. Laat onverlet dat de inhoud van de mail aan Dhr Joosten voor zich spreekt...
Je kunt ook discusieren om het discusieren.....
Je kunt ook discusieren om het discusieren.....
-
- Heavy user
@Eminem Grise: de RDW is een slome instantie de ter plekke de regels verzint. Ik heb nooit, maar dan ook echt helemaal NOOIT ook maar iets positiefs over die hele RDW gehoord/gezien/gelezen. Altijd gezeik, altijd gemierenneuk ('die wielen horen niet bij dat bouwjaar, en het potje remvloeistof ook niet') en ze mogen al afkeuren als ze het vermoeden hebben dat een Eend (of andere auto) omgekat is of dat er op een andere manier mee geknoeid is. Daarom wil ik, voor ik een chassis koop, eerst uit de mond van de RDW zelf horen dat het mag en legaal is. Ik wil absoluut niet het risico lopen dat mijn Eend afgekeurd wordt omdat 1 of andere jodokus daar verzint dat dat chassis niet mag en m'n uitgeprintte stukje van 2cv.nl afdoet als bakerpraatjes.
@Punky: ik zal eens bladeren dan.
Edit: ik heb schijnbaar een bril nodig
@Punky: ik zal eens bladeren dan.
Edit: ik heb schijnbaar een bril nodig
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
chassis/RDW
[quote="Lelijke Eend altijd gemierenneuk ('die wielen horen niet bij dat bouwjaar, en het potje remvloeistof ook niet') en ze mogen al afkeuren als ze het vermoeden [/i][/quote]
met alle respect... wat doe je bij de rdw ??
Voor apk ga je toch gewoon naar en eendegarage. Bij de RDW kom je dan toch alleen maar voor invoer of bijzondere keuring ??
Het is een groot verschil of je wielen niet bij een bepaald bouwjaar horen of dat er verschillende bandenmaat op 1 as zit. Afkeur omdat potje remvloeistof niet bij een bouwjaar hoort....? Ook de RDW is aan regels gebonden en zal dan ook moeten aangeven op grond waarvan iets afgekeurd wordt. De RDW voorkomt natuurlijk ook dat er allerlei rotzooi de weg op komt waar we allemaal last van hebben... toch...
Bij de invoer van mijn eend heb ik totaal geen problemen gehad met de RDW.
Bij vermoeden van knoeien met chassisnummer ( eigen inslag ?) is het geen afkeur maar verzoek tot vast stellen herkomst/identiteit.. Om een auto te kunnen keuren moeten ze weten wat voor type auto het is en waar die vandaan gekomen is. Zoals eerder gezegd in nederland hebben we een type keuring maar dan moet je wel weten om welk type auto het gaat. Een chassis met RDW certificaat zegt toch al genoeg.....
met alle respect... wat doe je bij de rdw ??
Voor apk ga je toch gewoon naar en eendegarage. Bij de RDW kom je dan toch alleen maar voor invoer of bijzondere keuring ??
Het is een groot verschil of je wielen niet bij een bepaald bouwjaar horen of dat er verschillende bandenmaat op 1 as zit. Afkeur omdat potje remvloeistof niet bij een bouwjaar hoort....? Ook de RDW is aan regels gebonden en zal dan ook moeten aangeven op grond waarvan iets afgekeurd wordt. De RDW voorkomt natuurlijk ook dat er allerlei rotzooi de weg op komt waar we allemaal last van hebben... toch...
Bij de invoer van mijn eend heb ik totaal geen problemen gehad met de RDW.
Bij vermoeden van knoeien met chassisnummer ( eigen inslag ?) is het geen afkeur maar verzoek tot vast stellen herkomst/identiteit.. Om een auto te kunnen keuren moeten ze weten wat voor type auto het is en waar die vandaan gekomen is. Zoals eerder gezegd in nederland hebben we een type keuring maar dan moet je wel weten om welk type auto het gaat. Een chassis met RDW certificaat zegt toch al genoeg.....
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Klopt als je alles op orde hebt is er niks mis met de RDW hoor. Heb mijn eend ook laten keuren ivm een nieuw chassis. Je bent er even tijd mee kwijt, maar verder geen enkele moeite. Je moet er alleen voor zorgen dat je je zaakjes op orde hebt.
Zoals Eminence Grise al aangeeft, ben blij dat er een RDW is, anders hadden er nog veel slopers op de weg rondgereden. Al komen die nu natuurlijk ook ooit nog door de keuring, maar stukken minder als vroeger.
Zoals Eminence Grise al aangeeft, ben blij dat er een RDW is, anders hadden er nog veel slopers op de weg rondgereden. Al komen die nu natuurlijk ook ooit nog door de keuring, maar stukken minder als vroeger.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Voor een her-inslag van het chassisnummer moet je bij de RDW zijn. En ik ben het er roerend mee eens dat de RDW/APK ervoor zorgt dat er geen wrakken op de weg komen, maar helaas berusten die verhalen van die wielen en dat potje remvloeistof op werkelijkheid.
En ik wil niet met een galva-chassis bij de RDW komen en een afkeur krijgen omdat ze de regeltjes niet kennen. Ik heb de RDW 1 keer gewezen op het verhaal op 2cv.nl over dat galva-chassis toegestaan zijn, en als ze dan nog beweren dat dat kul is, klop ik aan bij SOLVIT/Ministerie van Economische zaken.
En ik wil niet met een galva-chassis bij de RDW komen en een afkeur krijgen omdat ze de regeltjes niet kennen. Ik heb de RDW 1 keer gewezen op het verhaal op 2cv.nl over dat galva-chassis toegestaan zijn, en als ze dan nog beweren dat dat kul is, klop ik aan bij SOLVIT/Ministerie van Economische zaken.
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
[quote="
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment). [/quote]
Ik wil niet eigenwijs zijn maar dit is toch afkomstig van jou??? Dus als je galva=chassis niet aan deze eisen voldoet kun je het shaken..
Met genoegen kan ik u mededelen dat de RDW heeft aangegeven dat een goedgekeurd Citroën chassis uit een andere lidstaat ook in Nederland moet worden goedgekeurd, mits vergezeld van ofwel een verklaring van Citroën dat het chassis kwalitatief gelijkwaardig is aan het originele chassis, ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd. Een Teilegutachten moet dus volstaan. Voor de details verwijs ik naar onze oplossingstekst (attachment). [/quote]
Ik wil niet eigenwijs zijn maar dit is toch afkomstig van jou??? Dus als je galva=chassis niet aan deze eisen voldoet kun je het shaken..
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
ik probeer het nog 1 keer en dan geef ik het op...
.......ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd.
dus... als de Tüv een verklaring afgeeft dat het chassis door hun is goed gekeurd accepteerd de RDW dat ook. Essentieel is dus dat een andere OFFICIELE instantie het goed gekeurd heeft en een verklaring afgeeft (dus eigenlijk buitenlands RDW-gekeurd). Al komt ie dan uit China of Taiwan.......
.......ofwel een verklaring door de bevoegde keuringsinstantie in de andere lidstaat dat het chassis aldaar is goedgekeurd.
dus... als de Tüv een verklaring afgeeft dat het chassis door hun is goed gekeurd accepteerd de RDW dat ook. Essentieel is dus dat een andere OFFICIELE instantie het goed gekeurd heeft en een verklaring afgeeft (dus eigenlijk buitenlands RDW-gekeurd). Al komt ie dan uit China of Taiwan.......