het zit erin!!!

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Gesloten
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

het zit erin!!!

Bericht door Spookeend » ma 29 aug, 2005 21:39

een kleine impressie

http://members.chello.nl/tavangeest/index.htm

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 29 aug, 2005 22:05

hey

kan je de dynamo gewoon opnieuw laten wikkelen ? ik heb momenteel een versterker van 1200wat steken en jammer genoeg denk ik dat mijn dynamo men batterij niet kan bijladen.

alle tips welkom
greets robin

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 29 aug, 2005 22:18

Dat ziet er erg goed uit ! Complimenten !
Afblijven.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 29 aug, 2005 22:50

robin2cv schreef:hey

kan je de dynamo gewoon opnieuw laten wikkelen ? ik heb momenteel een versterker van 1200wat steken en jammer genoeg denk ik dat mijn dynamo men batterij niet kan bijladen.

alle tips welkom
greets robin
nou, je dynamo laadt heus wel bij. Wat voor versterker heb je nu?? (zekering waarde op de versterker??)

Als je volaan rijdt, muziek volopen, dan trekt mijn versterker nu rond de 80 a 90 ampere. dat houdt dus in dat ik als ik 1 uur rijdt, en mijn dynamo 50 ampere per uur bijlaadt, ik per uur 40 ampere te kort kom. Alleen is het eigenlijk altijd zo, dat je niet constant 90 ampere vraagt van je accu, maar dat dat zo is met basklappen en snelle stukken enz. Dus gemiddeld zal ie het wel redden met 40 ampere per uur ofzo.

Ik heb een "speciale" accu en een condensator (powercap) gemonteerd. Dit om te voorkomen dat mijn lichten " aan en uit gaan" op de maat van de muziek (basklappen).

De dynamo die ik heb, is er een uit een visa, dus dan heb je de losse spanningsregelaar niet meer nodig, en kun je dus ook vanaf je dynamo naar je accu met een dikkere draad toe. Het nut hiervam is nog onderwerp van discussie, maar oe dikker de draad (tot op zekere hoogte) hoe minder weerstand er zal optreden bij volcontinu bijladen door de dynamo. Op mijn ampere meter kan ik ook goed zien dat mijn versterker wel wat lust. Als tie volopen staat, dat duikt de meter meteen de hoek, en die meet tot 50 ampere maximaal (dit als de motor draait op 2500 toeren) Qua volts heb ik dan genoeg, rond 13,5 laadstroom, dus ook op je versterker.

Let er ook op dat je vanaf je versterker naar je accu een goede min maakt. De min vanaf de accu gaat naar de versnellingsbak. Vandaaruit moet ie door de versnellingsbak steun, door je stuurhios naar je traversebouten naar je chassies naar je koets. Dat is wel lang eigenlijk he???

Bij mij zit de min van de versterker op de gordelbout naast de stoel (in het midden van het chassis) en heb ik vanaf de accu een dikke minkabel naar 1 van de voorpoten van het chassis gemaakt, dat scheelt enorm kwa vermogen. En je hoeft dan niet een aparte en dure kabel van je versterker naar je accu te leggen.

Wat een gedoe he????

Greatnix Spookeend
(geen expert, maar nog steeds en graag lerende)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 29 aug, 2005 23:17

wel ik moet morgen eens kijken naar de zekering. maar ik dacht dat ze 20 of 25 ampere is. Ik heb de versterker in de koffer gehangen. die hangt onderste boven aan mijn kofferbodemplaat. het reservewiel moet dus nog onder de motorkap komen. Mijn massa van de versterker gaat naar een bout van de nummerplaat binnenin. Mijn boxen zijn inprincipe de zwak voor de versterker. 1 box met 2spoelen van 150watt die als 1 subwoofer van 300watt zijn aangesloten.en dan 2 3weg boxen van 280watt. mijn andere boxen steken vanvoor gewoon standaard op de radio.

Ik heb hem sinds dit weekend pas goed aangesloten en 'savonds wilde de 2cv niet meer starten batterij plat. Nu moet ik nog eens meten dat mijn batterij niet gewoon stuk is want deze is ook 4jaar oud. Ik weet het zou toevallig zijn maar het kan. Ik moet mijn versterker ook nog afstellen. ik wil bedoelen minder uitgangs sterkte geven zodat ik de boxen niet stuk speel. Het kan zijn dat die daardoor nu ook teveel vraagt.
wel een visadynamo heb ik wel liggen er steekt ook een visablok in.

ps : hoe heb je ampere meter aangesloten want ik krijg de mijne niet tegoei.
greets robin

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 29 aug, 2005 23:28

dan is het "1200" op je versterker een "max" aangegeven vermogen.

een snelle rekensom 20 (ampere) keer 12 (volt) is 240 watt.

ampere meter aansluiten :

vanaf dynamo naar ampere meter en van ampere meter naar accu. dan zie wat de dynamo bijlaadt. (en dus wat er uit je accu getrokken wordt) Als ik gewoon rijdt, met (stads) licht aan, dan laadt de dynamo rond de 10 ampere bij.

Als je een spanningsregelaar hebt, moet je de uitgaande draad naar je accu eerst naar je ampere meter brengen en dan naar je accu, snappie??? dan kan ie meten.
Een volt meter kan eigenlijk gewoon op een willekeurig stuk pluskabel gezet worden, die meet de boordspanning, en die zou overal gelijk moeten zijn.

Als ik bedenk hoe klein boutje mijn nummerplaat vasthoudt, denk ik ook aan een heel klein stekkertje, dus je massa mag denk ik wel beter, en vergeet niet de lak een beetje weg te schrapen, anders maakt ie geen goed contact

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 30 aug, 2005 10:07

zeg spookeend maakt die kleine van jou niet genoeg herrie op de achterbank?

heb zelf een standaard 4x45 watt pioneer radio in de casper en hobbes eend en die komt ruimschoots boven de motor uit.

met eendige groeten,Arnout
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 30 aug, 2005 11:41

zou je het schema kunnen geven hoe je een visa dynamo in je geitje zet. heb er zo nog 2 goede liggen vandaar.

greets robin

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 7 sep, 2005 21:48

een visadynamo is vrij simpel te installen.

er moet een stuurdraad heen, liefst over het contact geschakeld, en een dikke draad naar je accu. That's it.

De spanningsregelaar van de eend heb je dan niet meer nodig, die zit nl op de dynamo al ingebouwd.

Wel even een eenden pullie overzetten op de dynamo, anders gaat je V-snaar niet zo lang mee.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » do 8 sep, 2005 08:17

Ziet er geweldig uit Spookeend. Stel alleen je dakje wat ruimer af om de "klappen" op te vangen. Anders scheurt je dak, of springen je lasnaden open :lol: .
Beter een eend dan geen eend

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » di 4 okt, 2005 18:13

Heb jij trouwens nog wel een koffer ruimte?

of heb jij een trekhaak!!
2cv Vert Bambou '79

Gesloten