Dashboard signalisatie verlichting
-
- Beginner
Dashboard signalisatie verlichting
Boven de knop van de batterij staan twee ronde lampjes. Waarvoor dienen deze eigenlijk? Het rechtse brandt als je stilstaat met draaiende motor, of als je inhoudt en terugschakelt. Als je rijdt (gas geeft) gaat het uit. Wat geeft dit aan?
Groetjes
Groetjes
-
- Heavy user
-
- Beginner
Re: Dashboard signalisatie verlichting
wat bedoel je met de knop van je batterij? de enigste knop die er bij mij op staat is de testknop van de lampjes2cvdriverke schreef:Boven de knop van de batterij staan twee ronde lampjes. Waarvoor dienen deze eigenlijk? Het rechtse brandt als je stilstaat met draaiende motor, of als je inhoudt en terugschakelt. Als je rijdt (gas geeft) gaat het uit. Wat geeft dit aan?
Groetjes
vroem vroem
-
- Beginner
dan zou ik je olie peil eens controleren, als het het lampje van de oliedruk is...2cvdriverke schreef:ik bedoel de testknop met het batterij teken op, het lampje erboven blijft branden, het gaat enkel uit als ik gas geef. Bij inhouden en remmen brandt het.
anders is het, het lampje van het remvloeistof niveau , controleer deze ook eens
vroem vroem
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
dat knopje, als je erop drukt, gaat er dan een rood lampje branden?2cvdriverke schreef:ik bedoel de testknop met het batterij teken op, het lampje erboven blijft branden, het gaat enkel uit als ik gas geef. Bij inhouden en remmen brandt het.
Zo ja, dan is het van de remmen. Dat knopje is er om te kijken of het lampje nog werkt. Lampje is van de remvloeistofpeil. dat zou ik maar even bijvullen

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
-
- Moderator
linker lamp is remvloeistof, rechtse is oliedruk. Bij te weinig olie in je blok gaat die aan. Geef je gas en hij gaat uit en weer aan bij minder toeren, dan zit ie op het randje van het minimum.VULLEN (of idd meteen ook maar verversen)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Conclussie
Sowieso ff al je vloeistoffen tjekken,
Oliepijlen is zo gepiept en als de kap dan toch open is ff je remvloeistofniveau tjekken ..
En in geen geval nog gaan rijden als er iets onder niveau is, gewoon meteen ff olie of remvloeistof gaan halen.
Let wel op het soort remvloeistof , volgens mij is heeft eend uit 86 LHM nodig ( tenminste de mijne wel ) En dat is dus GEEN gewone remvloeistof. Maar de betere garage kan je dat zo vertellen.
En anders voor de zekerheid naar de Citroen garage of Eende garage
Sowieso ff al je vloeistoffen tjekken,
Oliepijlen is zo gepiept en als de kap dan toch open is ff je remvloeistofniveau tjekken ..
En in geen geval nog gaan rijden als er iets onder niveau is, gewoon meteen ff olie of remvloeistof gaan halen.
Let wel op het soort remvloeistof , volgens mij is heeft eend uit 86 LHM nodig ( tenminste de mijne wel ) En dat is dus GEEN gewone remvloeistof. Maar de betere garage kan je dat zo vertellen.
-
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
eenden vanaf 82 hebben schijfremmenvoor, en een groen remolie reservoir.Dit beide wil zeggen dat er LHM in je remsysteem moet.Anonymous schreef: Let wel op het soort remvloeistof , volgens mij is heeft eend uit 86 LHM nodig ( tenminste de mijne wel ) En dat is dus GEEN gewone remvloeistof. Maar de betere garage kan je dat zo vertellen.
Heb je trommels, dan DOT4.
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Veelvuldig poster
Nou LE dedankt voor de opmerking!!
Ik heb toch het idee dat je de sommige mensen ietsie verkeerd in schat!!
Ik heb 4,5 jaar in een garage gewerkt maar ik weet toch wel beter!!!
Iedergeval bedankt voor je compliment over de mensen die Citroens en vooral eendjes op de weg houden!!! sarcasme!!
Ik heb toch het idee dat je de sommige mensen ietsie verkeerd in schat!!
Ik heb 4,5 jaar in een garage gewerkt maar ik weet toch wel beter!!!
Iedergeval bedankt voor je compliment over de mensen die Citroens en vooral eendjes op de weg houden!!! sarcasme!!
2cv Vert Bambou '79