motortype plaatje
motortype plaatje
Ben vanmiddag bezig geweest met m'n Eend uit 86, kleppen stellen en 123 ontsteking monteren, en op zoek gegaan naar het motortype plaatje. Dit is echter nergens te vinden. Wel heb ik op het carter een nummer gevonden AM 114.99 en een op z'n kop staande F, misschien een onderdeel nummer? Is er op een andere manier als het type plaatje te achterhalen wat voor motor er in m'n Eend ligt?
Alvast bedankt, Els
Alvast bedankt, Els
Hieronder een fotootje van mijn eendepage:
http://www.xs4all.nl/~flyingd/2cv
De foto is van de rechterkant (kijkende in de rijrichting) genomen, je ziet hier het motor plaatje zitten...tenminste waar hij zou moeten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Robert
http://www.xs4all.nl/~flyingd/2cv
De foto is van de rechterkant (kijkende in de rijrichting) genomen, je ziet hier het motor plaatje zitten...tenminste waar hij zou moeten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Robert
Vaak is dat daar zo smerig, dat je het plaatje niet meer ziet........robert2cv6 schreef:Hieronder een fotootje van mijn eendepage:
http://www.xs4all.nl/~flyingd/2cv
De foto is van de rechterkant (kijkende in de rijrichting) genomen, je ziet hier het motor plaatje zitten...tenminste waar hij zou moeten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Robert
Plaats van het typeplaatje al gevonden, maar helaas, waar het zou moeten zitten resten enkel nog twee ondiepe gaatjes.... Er zit dus geen typeplaatje meer op. Ik heb begrepen dat de enige manier om erachter te komen welk blok erin zit, is de koppen verwijderen en te kijken op de zuigers welke compressie verhouding de motor heeft.
Hoogstwaarschijnlijk heb je dan een type 635 motor met 1:8,5 compressie, ik ga er dan vanuit dat je een 2cv6 hebt en geen 2cv4 (als die er nog waren in 86?).
Kan ook zijn dat je een 664 motor hebt (1:7,9 compr.) dan mag je euro 95 tanken ipv van euro 98. Maar geen 95 erin zonder dat je absoluut zeker weet dat je een 664 hebt!
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de compressie ergens op de kop staat..misschien onder het klepdeksel ergens? Weet het nu ook niet meer zeker..misschien was het wel op de zuiger..
Kan ook zijn dat je een 664 motor hebt (1:7,9 compr.) dan mag je euro 95 tanken ipv van euro 98. Maar geen 95 erin zonder dat je absoluut zeker weet dat je een 664 hebt!
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de compressie ergens op de kop staat..misschien onder het klepdeksel ergens? Weet het nu ook niet meer zeker..misschien was het wel op de zuiger..
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk