Hard en dan weer zacht

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
Green

Hard en dan weer zacht

Bericht door Green » di 21 jun, 2005 09:45

Goeiedag,
De laatste tijd heb ik problemen met mijn remmen. M'n rem kon ik van het ene moment in het andere geheel intrappen. Terwijl ook het rem lampje opflikkerde. Vervolgens mijn remblokken voor gecontroleerd en bleken aan vervanging toe. De rem leiding na gelopen en geen lek kunnen vinden. Nu heb ik het probleem dat als ik in mijn eendje stap de rem perfect is (hard) terwijl het rem lampje blijft flikkeren. Na een tijdje rijden echter kan ik mijn rem de 1st keer tot de bodem intrappen en moet ik mijn eend pompend tot stilstand brengen. Het niveau in het rem reservoir blijf gelijk. Iemand met dit probleem bekend ???? :(

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 21 jun, 2005 10:20

Hoi

Als je lampje knipperd zou je niveau toch echt te laag moeten zijn, andere sensoren zitten niet op de eens. Mischien zijn je schijven erg krom en worden daardoor de blokken ver uitelkaar gedrukt, maar e.a. klinkt toch echt als lucht, ontlucht de eend eens.

groet

Gast

Bericht door Gast » di 21 jun, 2005 21:06

Bedankt,

De eend opnieuw onlucht. Vorige keer zeker iets mis gegaan :oops: Hij remt weer als de beste. Alleen dat lampje blijft maar knipperen iets minder nu maar toch. Niveau blijft ook gelijk. Morgen ook maar eens de sensor contacten na lopen. Het blijft allemaal vaag voor mij.

pellewaes
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:18

Bericht door pellewaes » di 21 jun, 2005 21:26

Anonymous schreef:Bedankt,

De eend opnieuw onlucht. Vorige keer zeker iets mis gegaan :oops: Hij remt weer als de beste. Alleen dat lampje blijft maar knipperen iets minder nu maar toch. Niveau blijft ook gelijk. Morgen ook maar eens de sensor contacten na lopen. Het blijft allemaal vaag voor mij.
Vul je reservoir gewoon op tot aan max (dus helemaal vol). Dat is het beste voor de Eend.

Gebruikersavatar
Tinus
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: za 29 jan, 2005 15:31
Locatie: Vught

Bericht door Tinus » vr 9 sep, 2005 17:37

Hoi !

Ik heb het probleem dat je beschrijft ook eens gehad (best eng als je een kruising naderd en je trapt te rem volledig tot de bodem..)

Voor mijn gevoel het je twee problemen:
1. Een kapotte hoofdremcilinder: omdat de zuigertjes in de cilinder defect zijn kun je soms we remmen, en soms niet. Bij lucht in de leidingen heb je ALTIJD een sponzig gevoel in je rempedaal
Je hoofdremcilider is overigens eenvoudig te vervangen en niet echt duur

2. En het knipperend rem lampje is waarschijnlijk een loscontact of iets dergelijks: dit lampje zit namelijk gewoon verbonden met het vlottertje in je remvloeistof reservoir.

Succes ermee!

Martijn

elise
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:29
Locatie: overal en nergens
Contacteer:

Bericht door elise » do 20 okt, 2005 21:06

he
heb precies hetzelfde probleem wat hierboven beschreven wordt..
waar vind ik de hoofdremcilinder? kan ik deze eventueel zelf vervangen?

Gebruikersavatar
Tinus
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: za 29 jan, 2005 15:31
Locatie: Vught

Bericht door Tinus » do 20 okt, 2005 23:08

Hoi Elise,

Op zich is het vervangen van je hoofdremcilinder niet 'zo'n probleem. Hij zit meteen achter je rempedaal en steekt uit je schutbord (dat groene ding waar twee remleidingen op aangesloten zitten).

Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies hoe het ook al weer moet. Het zal zoiets zijn als:

1. Voorzichtig de remleidingen losmaken (met een bakje onder de cilinder om de remvloeistof op te vangen)
2. Het remvloeistof reservoir verwijderen.
3. E.e.a. losmaken en je kunt de remcilinder & pedalen de koets intrekken
4. Remcilinder scheiden van de pedalen en een nieuwe aan de pedalen vast maken
5. Alles in omgekeerde volgorde weer vast maken
6. nieuwe remvloeistof erin
7. en de remmen ontluchten.

Veel succes ermee!

Groeten

Martijn

elise
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:29
Locatie: overal en nergens
Contacteer:

Bericht door elise » zo 23 okt, 2005 17:27

super, dankje wel!! ga zo snel mogelijk aan de slag. :D

Gesloten